کاهش قیمت خودرو از هفته آینده؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، گفت: اگر عرضه خودرو های ثبت نامی در طرح یکپارچه خودرو از هفته آینده شروع گردد، قیمت خودرو در بازار کاهش می یابد. سعید موتمنی در مصاحبه با فارس در خصوص آخرین شرایط قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: قیمت خودرو در بازار بستگی به اندازه عرضه دارد و از آنجاکه در تعطیلات فروردین عرضه به بازار به دلیل تعطیلی خودروساز ها کم می گردد، این کاهش عرضه سبب افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار شد.

کاهش قیمت خودرو از هفته آینده؟

به کزارش دنیای اقتصاد؛ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: با توجه به کمتر شدن عرضه خودرو به بازار به علت ذکرشده، قیمت انواع خودرو در بازار نسبت به اواخر اسفند سال گذشته، بین 8 تا 10 درصد افزایش یافته است. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان نمود: باید قبول کرد که هنوز نمی توانیم احتیاج بازار خودرو را تامین کنیم؛ اگر احتیاج بازار خودرو تامین گردد شاهد این افزایش قیمت ها نخواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که تعیین شدن نوبت دهی متقاضیان خودرو در طرح یکپارچه، چه تاثیری بر بازار خودرو داشته است، گفت: فعلا عرضه این خودرو های ثبت نامی در بازار شروع نشده تا تاثیری در بازار داشته باشد؛ اما در صورتی که بنا به اعلام وزارت صمت، از هفته آینده عرضه بعضی از خودرو ها شروع گردد، قطعا می توان امیدوار بود این عرضه ها روی قیمت خودرو در بازار تاثیر داشته باشد و قیمت ها را کاهش دهد. موتمنی با بیان اینکه از چهار سال پیش تا به امروز احتیاج بازار خودرو تامین نشده است، گفت: برای کنترل بازار خودرو علاوه بر افزایش فراوری و عرضه، باید اجازه واردات خودرو های کارنموده نیز داده گردد تا التهابات خودرویی کاهش یابد.

اظهارات موتمنی در حالی است که طبق گزارش خبرگزاری ایرنا، بازار خودرو در هفته جاری با اعلام نوبت دهی به متقاضیان طرح یکپارچه خودرو با روند ریزشی همراه شده است. بر این اساس، قیمت خودرو های داخلی بین 10 تا 26میلیون تومان کاهش را ثبت نموده و در خودرو های مونتاژی نیز بین 30 تا 95میلیون تومان افت قیمت به ثبت رسیده است.

طبق گزارش ایرنا، قیمت سورن پلاس تیپ 3 پس از دو روز ریزش قیمت ها از 745میلیون تومان به 735میلیون تومان رسید که این خودرو در دو روز بیش از 10میلیون تومان افت را تجربه نموده است. قیمت دنا پلاس تیپ 1 نیز با 20میلیون تومان کاهش، از 818میلیون تومان در روز شنبه به 798میلیون تومان در سرانجام روز یکشنبه رسید. قیمت پژو پارس سفارشی ای ال ایکس نیز در این دو روز با کاهش همراه شد و قیمت این خودرو با 16میلیون تومان افت از 691میلیون تومان به 675میلیون تومان رسید.

منبع: فرارو

به "کاهش قیمت خودرو از هفته آینده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت خودرو از هفته آینده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید