کنتاکی همچنان ملتهب از مرگ یک شهروند سیاه پوست

به گزارش وبلاگ شخصی من، جمعیتی از معترضان آمریکایی در لوییویل ایالت کنتاکی، شامگاه یکشنبه با شعار برونا تیلور برای پنجمین شب متوالی پس از امتناع هیات منصفه برای محکوم کردن افسرانی که در تیراندازی مرگبار به این زن سیاه پوست نقش داشتند، به خیابان ها آمدند.

کنتاکی همچنان ملتهب از مرگ یک شهروند سیاه پوست

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرگ فیشر شهردار لوییویل از یک ساعت مانده به شروع منع تردد شبانه در ساعت 9 شب به وقت محلی، از مردم خواست به خانه هایشان بروند، اما معترضان به تجمع خودشان ادامه دادند. پیش از آن مردم معترض در پارک میدان جفرسون که از سوی معترضان پارک برونا نامیده می گردد، تجمع نموده و سخنوران تصمیم هیات منصفه عالی را محکوم کردند.

روز شنبه صدها معترض در این شهر ایالت کنتاکی، با شعار جان سیاه پوستان مهم است و عدالت نباشد، صلح نیست به خیابان ها آمدند و بعضی معترضان هم با خودروهایشان حضور داشتند و بوق می زدند. شهر لوییویل بیش از 120 روز است که شاهد اعتراضاتی بر سر مرگ این زن سیاه پوست 26 ساله است که در جریان حمله اشتباهی پلیس کشته شد.

در جریان تجمع اعتراضی روز شنبه، چند خودروی پلیس در محل مستقر شده و از معترضان می خواستند فقط در پیاده روها بمانند و در وسط خیابان نباشند. این اعتراضات در نهایت در میدانی که کانون تمرکز اعتراضات شده است، انتها یافت.

اما پلیس با نزدیک شدن به ساعت ممنوعیت شبانه، به معترضان هشدار می داد که ادامه حضورشان به بازداشت آنها به جرم نقض ممنوعیت آمد و شد می انجامد. پس از آن، گروهی از معترضان به سمت کلیسایی نزدیک آن محوطه رفتند که در اعتراضات شبانه پیشین مامن معترضان شده است.

هم زمان با تجمع جمعیت معترضان مقابل کلیسای فرست یونیترین در شامگاه شنبه، آتش هایی در یک خیابان نزدیک به آن پس از ساعت 11 شب بر پا شد. براساس اعلام پلیس، این آتش بازی ها به سوختن یک خودرو و شکسته شدن شیشه های ساختمان های اطراف منجر شد.

بعضی از معترضان سپرهایی با چوب برای خودشان ساختند و دیگران هم داخل همان کلیسا که درهایش را نیمه شب بست، پناه گرفتند. حدود 100 معترض تا ساعات اولیه بامداد یکشنبه در کلیسا ماندند و مسوولان کلیسا با پلیس رایزنی می کردند تا ببینند آیا امکان خروج معترضان بدون بازداشت وجود دارد یا خیر.

تا ساعت سه بامداد یکشنبه 28 تن بازداشت شدند که بعدا پلیس با صدور اطلاعیه ای تعداد بازداشتی ها را 25 تن اعلام نمود. اعتراضات پیش از آن در شامگاه آدینه مسالمت آمیز بود اما پلیس 22 معترض را به جرم نقض ممنوعیت تردد بازداشت کرد.

شهردار لوییویل در کنفرانس خبری عصر یکشنبه بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز تاکید داشت. او گفت: درک می کنم که بسیاری در جامعه ما از تصمیم هایی که به تازگی اعلام شده اند، خشمگین و در حال آسیب دیدن هستند. من از حقوق معترضان طبق متمم اول قانون اساسی حمایت می کنم اما از شما می خواهیم تا لطفا این کار را به صورت مسالمت آمیز انجام دهید.

به گفته مقام های امنیتی آمریکا، برونا تیلور در تاریخ 13 مارس چندین بار هدف اصابت گلوله نهاده شد که پس از آن بود که پسری در آنجا به افسرانی که حین عملیات ضد موادمخدر وارد منزل این خانم شده بودند، شلیک کرد. این پسر می گوید نمی دانسته به سمت چه کسی شلیک نموده و اقدام خودش را دفاع از خود دانست. در این جریان، یک افسر پلیس زخمی شد.

چهارشنبه گذشته دنیل کامرون، دادستان کل ایالت کنتاکی اعلام نمود، هیات منصفه یک افسر پلیس را با اتهام به خطر انداختن عمدی روبرو کرد و گفت او در جریان آن عملیات در خانه ای اقدام به تیراندازی کرد که عامل تهدید نبوده است. آن افسر اخراج شد. به گفته دنیل کامرون، افسران دیگر هم به قتل برونا تیلور متهم نشدند چون اقدامشان دفاع از خود بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کنتاکی همچنان ملتهب از مرگ یک شهروند سیاه پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنتاکی همچنان ملتهب از مرگ یک شهروند سیاه پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید