کنکور دکتری 1400 به تعویق می افتد؟ ، سکوت نمایندگان معترض به تخلفات متعدد کنکور های کرونایی 99 خبرنگاران

به گزارش وبلاگ شخصی من، بسیاری از مسئولانی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و تقلب در کنکور های سراسری سال 99 معترض بودند، حال که نوبت به کنکور های 1400 رسیده است، برای پیشگیری از تکرار تخلفات گذشته سکوت نموده اند.

کنکور دکتری 1400 به تعویق می افتد؟ ، سکوت نمایندگان معترض به تخلفات متعدد کنکور های کرونایی 99 خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ شخصی من، هرچه به زمان برگزاری کنکور دکتری 1400 نزدیک تر می شویم، زمزمه ها و صبحت های بیشتری را مبنی بر تعویق یا عدم تعویق آزمون می شنویم. تا چند سال قبل هیچگاه کسی درباره زمان برگزاری کنکور اظهار نظر نمی کرد و طبق تصمیم سازمان سنجش در تاریخ مقرر همه برای شرکت در کنکور به صف می شدند، اما با شیوع ویروس کرونا در کشور و از سال گذشته ورق برگشت.

بی مسئولیتی هایی که روزهای کرونایی را تلخ تر کرد

همگان حواشی و دغدغه های کنکور های سراسری سال 99 را به خاطر دارند که تا چه اندازه مسئولان دانشگاهی با عدم تصمیم گیری صحیح و اطلاع رسانی های دقیق بر نگرانی های روز های کرونایی افزوده بودند. در آن طرف هم گروهی طبل عدم تعویق را می کوفتند و عده ای دیگر با تشکیل کمپین و ارسال نامه به این سازمان و آن وزارتخانه خواستار تعویق کنکور بودند.

بحث تعویق یا عدم تعویق کنکور بین مسئولان هم داغ بود و هرکدام در هر لحظه خبر های ضد و نقیضی را نسبت به دیگری اعلام می کردند، اما درنهایت این ستاد کرونا بود که با مشخص پروتکل های بهداشتی و ابلاغ آن به وزارتخانه های علوم، بهداشت و سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور های سراسری را نهایی کرد.

بیشتر بخوانید: قصه پرغصه کنکور 99 / بازی مسئولان با سرنوشت و اعصاب داوطلبان برای خودنمایی!

عدم رعایت صحیح پروتکل ها اعتراض مجلسی ها را برانگیخت

کنکور دکتری 99 نهم مردادماه سال جاری پس از چندین بار تعویق برگزار گردید و پس از آن مسئولانی که مخالف برگزاری کنکور در آن روز های حساس بودند، وقتی اعتراضات داوطلبان نسبت به رعایت ناقص پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی را دیدند، در مصاحبه و رشته توئیت های خود اظهار داشتند که در چنین شرایطی نباید کنکور های ارشد و سراسری برگزار گردد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت علوم از جمله افرادی بودند که به حاشیه ها دامن می زدند و در این بین خود را مسئول تر و به فکر از دیگران نشان می دادند و بعد از برگزاری کنکور دکتری 99 قاطعانه به داوطلبان برای تعویق کنکور های ارشد و سراسری دلگرمی می دادند. در واقع آن ها معتقد بودند که یا باید زمان برگزاری کنکور تغییر کند و یا پروتکل های بهداشتی اصلاح و فرایند نظارت بر اجرای آن ها در حوزه های امتحانی دقیق تر گردد.

وقتی آمار ستاد کرونا با صحبت های داوطلبان همخوانی نداشت

کنکور ارشد 16 و 17 مردادماه و کنکور سراسری از 29 مرداد تا 1 شهریورماه سال 99 بدون هیچگونه توجهی به پیغام ها، اعتراضات و توئیت های رنگارنگ نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون برگزار گردید و درحالی که وزارت علوم، سازمان سنجش و حتی ستاد کرونا میزان رضایتمندی از برگزاری کنکور را بالای 90 درصد اظهار داشتند، اما صحبت های داوطلبان و گزارش های آن ها چیزی جز آن می گفت.

خلاصه آنکه داوطلبان و خانواده های آن ها از نحوه برگزاری کنکور های سال 99 آنچنان که باید راضی نبودند و حتی اگر اعتراضی به پروتکل های بهداشتی نداشتند، استرس و نگرانی های القایی را بر نتیجه آزمون سرنوشت ساز موثر می دانستند.

روز از نو روزی از نو

ماجرای کنکور های سال 99 گذشت و مجدد به کنکور های سال 1400 رسیدیم، اما دیگر خبری از مخالفان و مسئولانی که آن موقع سنگ داوطلبان را بر سینه می زدند و جان آن ها برایشان اهمیت داشت، نیست. گویا با بسته شدن پفراینده کنکور 99 آن ها هم تمام توئیت ها، مصاحبه ها و اطلاع رسانی های تلگرامی و اینستاگرامی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور را در گوشه ای از خانه رها کردند.

بیشتر بخوانید: کمیسیون آموزشی ها بی توجه به کنکور های 1400 کرونایی / برنامه بی برنامه!

بیشتر داوطلبان خواستار تعویق برگزاری کنکور دکتری سال جاری هستند

در پیگیری های بسیار از نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون آموزش دریافتیم که برای کنکور های سال جدید هیچ برنامه ای ندارند و اگر درخواستی باشد موضوع را پیگیر می شوند. درحالی که شنیده ها حاکی از آن است که جمعیت بی شماری از داوطلبان طی نامه ای به نمایندگان مجلس خواستار تعویق برگزاری آزمون دکتری 1400 شدند. طبق نظرسنجی های وبلاگ شخصی من نیز بیش از 97 درصد داوطلبان برگزاری کنکور دکتری 1400 در اسفندماه را با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در کشور مناسب نمی دانند.

یکی از معترضان به عدم تعویق برگزاری کنکور دکتری به وبلاگ شخصی من، اظهار داشت: شنیده شده که طبق قوانین برگزاری دو کنکور در یکسال ممکن نیست و این درحالی است که فاصله زمانی بین دو کنکور دکتری 99 و 1400 تنها حدود 7 ماه شده است. علاوه بر این اگر داوطلبی نتوانسته باشد در کنکور دکتری 99 نتیجه مطلوبی کسب کند از زمان اعلام نتایج تا شرکت در دوره جدید کنکور دکتری تنها 5 ماه برای مطالعه فرصت داشته که عادلانه نیست.

حال باید دید در این مدت زمان اندک به جامانده تا برگزاری کنکور دکتری 1400 مسئولان چه تصمیمی می گیرند. در حال حاضر که با انتشار هر خبر از درخواست داوطلبان برای تعویق کنکور، سازمان سنجش اطلاعیه ای منتشر و از نحوه برگزاری تا زمان توزیع کارت ورود به جلسه می گوید. آیا مسئولان رای به تعویق آزمون می دهند یا پروتکل های بهداشتی را سختگیرانه تر از کنکور های گذشته ابلاغ و نظارت می نمایند؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کنکور دکتری 1400 به تعویق می افتد؟ ، سکوت نمایندگان معترض به تخلفات متعدد کنکور های کرونایی 99 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور دکتری 1400 به تعویق می افتد؟ ، سکوت نمایندگان معترض به تخلفات متعدد کنکور های کرونایی 99 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید