گلکسی S23 اولترا شاید به دوربین تله فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت مجهز گردد

به گزارش وبلاگ شخصی من، اینطور که به نظر می رسد شاید سامسونگ تصمیم بگیرد دوربین تله فوتو در گلکسی S23 اولترا را به لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت مجهز کند.

گلکسی S23 اولترا شاید به دوربین تله فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت مجهز گردد

تا به امروز در رابطه با گوشی های سری گلکسی S23 خبرهای متعددی منتشر شده که در بسیاری از آن ها به عدم تغییر چشمگیر این گوشی ها از لحاظ شکل ظاهری در مقایسه با نسل قبل اشاره شده است. البته خبرهای مربوط به گلکسی S23 اولترا اندکی متفاوت هستند چرا که به نظر می رسد سامسونگ می خواهد این گوشی را با قابلیت های خوبی راهی بازار کند.

از جمله قابلیت هایی که قرار است در گلکسی S23 اولترا قرار بگیرد می توان به دوربین 200 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت نو کوالکام اشاره نمود. اما اینطور که به نظر می رسد، دوربین تله فوتوی این گوشی قرار نیست حداقل از لحاظ مقدار سنسور تغییر خاصی در مقایسه با قبل داشته باشد. ولی خبری که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که سامسونگ ظاهرا در نظر دارد دوربین تله فوتوی این گوشی را به لرزشگیر سنسور شیفت مجهز کند. لرزشگیر پیشرفته ای که در حال حاضر در گوشی های نو اپل هم مورد استفاده قرار گرفته است و عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا سامسونگ از اواخر سال 2021 در حال آزمایش و آنالیز فناوری سنسور شیفت بوده اما سال گذشته جزئیات زیادی در این رابطه منتشر نشده بود. حالا سامسونگ درخواست ثبت پتنتی را در سازمان مالکیت فکری جهانی (WIPO) ارسال نموده که مربوط به دوربینی تله فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت است. اگرچه اصلا اشاره ای به این موضوع نشده که این دوربین قرار است در گلکسی S23 اولترا بکار گرفته گردد اما چون این گوشی در واقع پرچم دار پریمیوم سامسونگ به شمار میرود، انتظار می رود به چنین دوربینی مجهز گردد.

با این حال نباید فراموش کرد که این یک پتنت است و معمولا نمی توان با مشاهده یک پتنت با قاطعیت در رابطه با اینکه آیا واقعا آن را در دنیای واقعی شاهد خواهیم بود یا خیر نظر داد. باید منتظر ماند و دید چه خبرهای بیشتری در رابطه با این موضوع طی روزهای آینده منتشر می گردد.

سامسونگ نمی خواهد از اپل عقب بماند

سامسونگ در زمینه لرزشگیر در حال حاضر اندکی عقب تر از اپل ایستاده و اگرچه در گلکسی S22 اولترا از لرزشگیر بسیار قدرتمندی استفاده نموده اما باز هم اپل به لطف لرزشگیر سنسور شیفت عملکرد بهتری در این زمینه دارد. اما از سویی دیگر سامسونگ یکی از معدود شرکت هایی است که توانسته دوربین تله فوتویی با زوم 10 برابری را درون گوشی های سری اولترای خود تعبیه کند که ترکیب آن با لرزشگیر قدرتمند سنسور شیفت می تواند به یکی از نقاط قوت اصلی آن ها تبدیل گردد. هرچند نمی دانیم آیا سنسور 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری اپتیکال هم این قابلیت را دریافت خواهد نمود یا خیر.

بعلاوه حتی اگر دوربین تله فوتو در گلکسی S23 اولترا هم از لرزشگیر سنسور شیفت پشتیبانی کند، تضمینی نیست که از این فناوری در سایر دوربین ها نظیر دوربین اصلی 200 مگاپیسکلی هم استفاده گردد. بعلاوه نمی دانیم آیا دو مدل پلاس و استاندارد هم به این فناوری مجهز خواهند شد یا خیر. البته گفته می گردد دوربین تله فوتوی دوم و قدرتمندتر گلکسی S23 اولترا مثل دو نسل قبل 10 برابر قابلیت زوم اپتیکال و 100 برابر زوم هیبریدی خواهد داشت که این یعنی بهره مندی از لرزشگیری قدرتمند برای آن بسیار واجب تر از سایر سنسورهاست چرا که یاری می نماید در شرایط نوری نامساعد هم بگردد از سوژه هایی که در فواصل دور هستند تصاویری با جزئیات بالا ثبت کرد.

سامسونگ به احتمال زیاد میخواهد در ماه ژانویه سال جاری یعنی اندکی زودتر از انتظار از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی کند. در نتیجه احتمالش بالاست که طی روزهای آینده خبرهای بسیار بیشتری در رابطه با این محصولات منتشر گردد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S23 اولترا شاید به دوربین تله فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت مجهز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S23 اولترا شاید به دوربین تله فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت مجهز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید