گوگل در کوشش برای ارتقای نتایج جستجو با هوش مصنوعی در عصر نو

به گزارش وبلاگ شخصی من، گوگل روز سه شنبه گفت که پاسخ های فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی را وارد نتایج جستجوی معمول خود خواهد نمود که یکی از بزرگترین تغییرات در این موتور جستجوی پیشرو دنیا در 25 سال اخیر است.

گوگل در کوشش برای ارتقای نتایج جستجو با هوش مصنوعی در عصر نو

ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل در رویداد دیشب در کالیفرنیا گفت: من هیجان زده هستم که اعلام کنم که ما این هفته این تجربه کاملاً اصلاح شده، یعنی بازنگری های هوش مصنوعی را برای همه در ایالات متحده شروع خواهیم کرد.

او اضافه کرد که این تغییر به زودی در کشورهای دیگر نیز راه اندازی خواهد شد و برای بیش از یک میلیارد نفر قابل دسترسی خواهد بود.

به این ترتیب کاربران بعد از جستجو یک یک پاسخ خلاصه فراوریشده به وسیله هوش مصنوعی، قبل از نمایش پیوندهای مرسوم، مشاهده خواهند کرد.

فناوری Gemini گوگل، خلاصه ای مختصر از آنچه را که در اینترنت پیدا نموده با پیوندهایی به منابع آنلاینی که اطلاعات را در آنها پیدا نموده، نمایش می دهد.

لیز رید، رئیس تیم جستجوی گوگل، گفت: شما می توانید هر چیزی که در فکر دارید یا هر کاری که باید انجام دهید - از تحقیق گرفته تا برنامه ریزی کارها را بپرسید و گوگل به آنها پاسخ خواهد داد.

این تغییر زمانی رخ می دهد که گوگل فشار فزاینده ای را از جانب موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Perplexity احساس می نماید و ضمناً شایعاتی شنیده شده، مبنی بر اینکه OpenAI، خالق ChatGPT، در حال ساخت ابزار جستجوی هوش مصنوعی اختصاصی خود است.

جستجو به وسیله چت های هوش مصنوعی در فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ نیز ظاهر شده و کاربران می توانند بدون گوگل اطلاعاتی را از وب دریافت نمایند.

اتفاقا این پاسخ های سرراست نسبت به نتایج در هم و برهم کلاسیک، بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته.

مسلم است که فراورینماینده های محتوا و ناشران کوچک از این تغییر عصبی هستند، آنها می ترسند که کاربران دیگر به سایت ها مراجعه ننمایند.

شرکت تحقیقاتی گارتنر پیش بینی می نماید که ترافیک وب از موتورهای جستجو تا سال 2026 به علت استفاده از ربات هوش مصنوعی 25 درصد کاهش یابد.

گوگل هم متوجه این تغییرات آینده شده و از بیم اینکه به وسیله موتور جستجویش دیگر نتواند به میزان قبل تبلیغات بفروشد، به دامن هوش مصنوعی غلتیده.

رید گفت: ما دریافتیم که با ارائه ننتایج با یاری هوش مصنوعی، مردم بیشتر خواهند کرد و از نتایج خود رضایت بیشتری دارند.

او گفت: می توانید پیچیده ترین سؤالات خود را با تمام نکات ظریف و احتیاط هایی که در فکر دارید، در یک لحظه بپرسید.

به ادعای گوگل، چنین ابزارهای مولد هوش مصنوعی زندگی را برای کاربران آسان تر می نمایند، خواه آن ها در پی استودیوی یوگا باشند، برای سفر بخواهند برنامه ریزی نمایند یا غذای خاصی بخواهند بپزند یا سفارش بدهند.

بعلاوه گوگل به زودی آزمایش استفاده هوش مصنوعی را در بخش جستجوهای مبتنی بر محتوای ویدیویی بشروع خواهد نمود.

این تحول به کاربران این امکان را می دهد که از یک دستگاه آسیب دیده که به درستی کار نمی نماید، فیلم بگیرند و از گوگل بپرسند که عیب در کجاست و نکاتی را برای تعمیر آن دریافت کند.

پروژه آسترا

گوگل بعلاوه نگاهی از پروژه Astra اطلاع داد که در واقع نسل نو دستیارهای دیجیتالی است و با آن می توان کارهای کوچک و بزرگی کرد.

با این دستیارهای دیجیتال می گردد جهان را از دریچه چشم دوربین به هوش مصنوعی نشان داد و بعد پرسش مورد نظر را پرسید.

قابلیت های هوش مصنوعی در اواخر سال میلادی جاری در محصولات گوگل مانند برنامه Gemini یا دستیار هوشمند این شرکت، ادغام می گردد.

گوگل در رقابت شدید هوش مصنوعی با رقبای خود از جمله OpenAI است که نسخه GPT-4o را دوشنبه منتشر کرد.

GPT-4o می تواند محتوا فراوری کند و دستورات صوتی، متنی یا تصویری را بفهمد.

به روز رسانی OpenAI باعث شده که بتواند با زبان محاوره ای ارتباط برقرار کند و حتی شوخ طبع باشد، آهنگ بنویسد و طبق مراسم رونمایی، به یک دانش آموز در آموزش جبر یاری کند.

به گفته سیسی هسیائو، مدیر کل Gemini Experiences و Google Assistant، این توانایی های نو به گونه ای طراحی شده اند که مکالمه محور، شهودی و مفید باشند.

ساخت دستیارهای دیجیتالی هوشمند نبرد بین غول های فناوری را به سطح نوی می برد. اپل هم بیکار نیست و به توافقی با OpenAI برای استفاده از قدرت های ChatGPT در آیفون نزدیک شده است.

شاید در همایش اپل در کالیفرنیا در ماه آینده میلادی سیری، دستیار دیجیتالی اپل، به روز گردد و دارای قابلیت های هوش مصنوعی نو گردد.

© خبرگزاری فرانسه

منبع: یک پزشک

به "گوگل در کوشش برای ارتقای نتایج جستجو با هوش مصنوعی در عصر نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در کوشش برای ارتقای نتایج جستجو با هوش مصنوعی در عصر نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید