یک گوشی با اسنپدراگون 8 Gen1 شاید به امتیاز 1 میلیون در AnTuTu رسیده باشد

به گزارش وبلاگ شخصی من، این طور که به نظر می رسد، تراشه نسل بعد کوالکام قدرتمندتر از چیزی است که انتظارش را داشتیم چرا که به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اسنپدراگون 8 Gen1 توانست در بنچمارک AnTuTu به امتیاز خیره کننده 1 میلیون دست پیدا کند.

یک گوشی با اسنپدراگون 8 Gen1 شاید به امتیاز 1 میلیون در AnTuTu رسیده باشد

کوالکام به احتمال زیاد در آخرین ماه امسال میلادی از قدرتمندترین تراشه خود یعنی اسنپدراگون 8 Gen1 رونمایی می نماید. تراشه ای که اگرچه خبرهای زیادی پیرامون آن نشنیده ایم اما به نظر می رسد فوق العاده قدرتمند باشد چرا که رقبای این شرکت یعنی سامسونگ، مدیاتک و اپل هر کدام به نوعی پردازنده های خود را به نسبت نسل گذشته بهبود بخشیده اند. برای مثال اپل از لحاظ قدرت پردازشی، سامسونگ از لحاظ توان گرافیکی (در نتیجه همکاری با AMD) و مدیاتک هم با تراشه Dimensity 9000 مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری، کوالکام را از هر طرف محاصره نموده اند. اما این طور که به نظر می رسد، این شرکت قرار نیست در برابر رقبای قدرش تسلیم گردد و می خواهد تراشه ای را راهی بازار کند که بتواند به راحتی در تست ها سربلند بیرون بیاید.

به نظر می رسد اسنپدراگون 8 Gen1 توانست در اولین تست خود سربلند بیرون بیاید. شاید عجیب به نظر برسد اما مدت هاست گفته می گردد محصولی مجهز به تراشه کوالکام فراوری شده و در دست بعضی از کاربران و افشاگران نیز واقع شده است. در خبری هم که امروز منتشر شد، شاهد حضور این محصول بی نام و نشان در بنچمارک AnTuTu بودیم که در نهایت پیروز شد به امتیاز خوب 1.035.020 دست پیدا کند. اینکه این گوشی متعلق به کدام شرکت است و در چه تاریخی رسما از آن رونمایی می گردد اصلا تعیین نیست و دانستن آن هم اهمیت خیلی زیادی ندارد چرا که مهم امتیاز بالایی است که این محصول با تراشه کوالکام پیروز به ثبت آن شد.

البته گفته می گردد AnTuTu هنوز به صورت رسمی حضور محصولی با این تعیینات و امتیاز را تأیید ننموده است اما اگر این اعداد و ارقام واقعی باشند واقعا باید عملکرد کوالکام را در فراوری تراشه تازه تحسین برانگیز دانست چرا که برای مقایسه، فقط کافی است اسنپدراگون 888 پلاس را در نظر بگیرید که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده به کار رفته در یک گوشی اندرویدی است اما دستگاه های مجهز به آن در نهایت امتیازی حول و هوش 800.000 کسب نموده اند. این یعنی از لحاظ عملکرد، گوشی مجهز به تراشه اسنپدرگون 8 Gen1 قطها می تواند فراتر از چیزی که از آن انتظار داشتیم ظاهر گردد.

این طور که به نظر می رسد، امسال قرار است از چهار گوشی رونمایی گردد که در هر چهارتای آن ها تراشه اسنپدراگون 8 Gen1 به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد نمود. این گوشی ها شامل شیائومی 12، موتو Edge 30 اولترا، وان پلاس 10 پرو و محصولی از iQOO می شوند اما همان طور که اشاره شد، به صورت صد درصدی هم لزوما قرار نیست شاهد تمام آن ها باشیم چون شاید در آخرین لحظه برنامه شرکت ها تغییر کند و فرصت این را پیدا ننمایند که از بعضی از گوشی ها رونمایی نمایند.

همان طور که اشاره شد، نمی دانیم کدام گوشی هوشمند با این تراشه قدرتمند کوالکام در بنچمارک AnTuTu حضور پیدا نموده است اما به گفته مدیر عمومی شرکت لنوو، این گوشی پرچم دار شرکت موتورولا نیست. البته حتی این موضوع را هم نمی توان به صورت حتمی تأیید کرد چرا که باید منتظر بمانیم ببینیم چه خبرهای بیشتری در رابطه با آن منتشر می گردد.

البته اسنپدراگون 8 Gen1 اولین تراشه ای نیست که به لیتوگرافی 4 نانومتری تازه و فناوری های پیشرفته ARM، مجهز شده است. همان طور که احتمالا می دانید، مدیاتک هم به تازگی از تراشه Dimensity 9000 به عنوان پرچم دار مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری خود رونمایی کرد که تراشه ای فوق العاده قدرتمند است که آن هم توانست در بنچمارک AnTuTu امتیازی بیشتر از 1 میلیون کسب کند. این یعنی تراشه های مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری واقعا به نسبت نسل قبل گزینه های بهتر و به شکل چشم گیری قدرتمندتر به حساب می آیند.

گفتنی است مدیاتک خاطرنشان کرد با Dimensity 9000 دیگر قصد ندارد در بخش گوشی های مالی، میان رده و تا حدودی بالارده با شرکت های رقیب به رقابت بپردازد بلکه می خواهد مستقیما و با پرچم دارها به انجام این کار روی بیاورد. یعنی شاید در آینده در پرچم دارهای قدرتمند، شاهد استفاده از پردازنده قدرتمند مدیاتک و رقابت آن ها با تراشه های ساخت سامسونگ و کوالکام باشیم.

درباره اسنپدراگون 8 GN1 چه می دانیم؟

اسنپدراگون 8 Gen1 که قرار است در گوشی های پرچم دار اندرویدی سال 2022 استفاده گردد، گویا توان پردازشی و گرافیکی بسیار بالایی خواهد داشت. حداقل خبرهایی که طی روزهای اخیر پیرامون این تراشه منتشر شده است چنین ادعایی را رد نمی نمایند. همان طور که قبلا هم می دانستیم، این تراشه از هشت هسته تشکیل شده است که با ترتیب 1 + 3 + 4 در کنار هم قرار گرفته اند. این هسته ها به ترتیب از نوع Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و Cortex-A510 با فرکانس 1.79 گیگاهرتز می شوند. این دقیقا مشابه همان چیزی است که در شایعه های اخیر پیرامون اسنپدراگون 8 Gen1 شنیده بودیم.

اگرچه بسیاری از پردازنده هایی که قرار است در سال آینده به عنوان پرچم دار راهی بازار شوند از همین نوع و ترتیب هسته بهره می برند اما این طور که به نظر می رسد، پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 Gen1 کاملا منحصر بفرد خواهد بود. متأسفانه نمی دانیم آدرنو 730 که گفته می گردد به عنوان پردازشگر گرافیکی در اسنپدراگون 8 Gen1 ایفای نقش می نماید تا چه مقدار در مقایسه با آدرنو 660 قدرتمندتر خواهد بود اما چون این تراشه با لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد که گفته می گردد به نسبت قبل 20 درصد عملکرد بهتری دارد، می توانیم انتظار داشته باشیم پیشرفتی تا این مقدار را در تراشه تازه ببینیم که کاملا محسوس و چشمگیر به شمار میرود.

انتظار می رود موتورولا و شیائومی اولین شرکت هایی باشند که با پرچم دارهای قدرتمند خود، تجربه استفاده از محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 Gen1 را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. بعد از آن هم به احتمال بسیار فراوان سامسونگی قرار می گیرد که گفته می گردد قرار است گوشی هایش را در تاریخ 19 بهمن امسال رونمایی کند. از آن جایی که تا این روز مدت زمان زیادی هم باقی نمانده، بی صبرانه منتظریم ببینیم کدام تراشه در نهایت نبرد بین پردازنده های سال 2022 را پیروز خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "یک گوشی با اسنپدراگون 8 Gen1 شاید به امتیاز 1 میلیون در AnTuTu رسیده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گوشی با اسنپدراگون 8 Gen1 شاید به امتیاز 1 میلیون در AnTuTu رسیده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید