7 راه حل برای سفر مقرون به صرفه و مالی

به گزارش وبلاگ شخصی من، سفر هرچه خرجش کمتر، بهتر! راه حل و پیشنهاد برای کم کردن هزینه های سفر کم نیستند. در این مطلب سعی کردیم تا ساده و شدنی ترین موارد برای داشتن سفر مقرون به صرفه را برایتان خلاصه، اما کامل و جامع بیان کنیم. از رزرو هتل، کنترل خورد و خوراک، و هزینه های خرید گرفته تا رفت و آمد. اگر می خواهید متنوع و مالی سفر کنید، برای آغاز نگاهی به این مطلب بیاندازید.

7 راه حل برای سفر مقرون به صرفه و مالی

انتخاب مقصد و معین بودجه

همه می دانیم که قدم اول، انتخاب شهر و مقصد و بعد از آن، محاسبه هزینه های سفر است. سفر داخلی و خارجی هم ندارد. عمل کردن و پایبندی به بودجه معین شده، اصل مهمی در سفر ارزان محسوب می گردد. در سفرهای خارجی، نرخ تبدیل ارز را هم باید در نظر گرفت. و دلار را در صرافی هایی که قیمت متناسب تری دارند، به ارز رایج آن کشور تبدیل کرد. ردیابی و ثبت خرج و مخارجتان در سفر هم نکته مهمی ست. با این کار از نقاط ضعف بودجه تان آگاه می شوید و برای سفرهای بعدی می توانید آن را اصلاح کنید. متناسب با مقصد، چمدانتان ببندید. این مطلب می تواند بهتر و کامل تر درباره بستن چمدان و وسایل در سفر به شما یاری کند.

رزرو هوشمندانه اقامتگاه

هوشمندانه عمل کردن در رزرو هتل و اقامتگاه می تواند به چند بخش تقسیم گردد. برای مثال، نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید، اهمیت زیادی دارد. هاستل، خانه مسافر، و مهمانسراها در رده های پایین قیمتی قرار می گیرند. علاوه بر هزینه کمتر اقامتگاه ها در فصل های کم هوادار سفر، بعضی از هتل ها برای مهمانانی که بیش از 1 یا 2 شب اقامت داشته باشند، تخفیف دارند. همین موضوع ساده می تواند شما را در بودجه بندی سفرتان جلو بیاندازد. ماندن در هاستل، اقامتگاه های سنتی یا بومگردی، هم هزینه سفرتان را کم می نمایند، و هم بخاطر فضای صمیمی و محبت آمیز ای که دارند، امکان ارتباط گرفتن با افراد محلی را ایجاد می نمایند. این رفاقت و ارتباطات در سفر را دست کم نگیرید، بعدها ممکن است به کارتان بیاید! (این روزها، اپلیکیشین هایی مانند Couchsurfing هم هستند که میزبان ها اقامت رایگان در اختیار گردشگران قرار می دهند.)

خرید و سوغات

وارد شدن به شهری تازه، هیجان انگیز است و این احساس با رفتن به بازارها و مراکز خرید گاهی دوچندان می گردد. هرچند که نمی توان و نباید از تماشا بازارهای سنتی و محلی بعضی از شهرها گذشت. اما اگر می خواهید مالی سفر کنید، به سراغ مغازه هایی بروید که محل رفت و آمد جهانگرد ها کمتر است. خرید سوغات در سفر برای بعضی از نزدیکان، جزء جدانشدنی سفر بسیاری از ما ایرانی هاست. اگر همچنان به این رسم و سنت پایبندید، از اینکه چیزی را با برترین قیمتش خریداری می کنید مطمئن شوید.

روش سفر

همواره قبل از سفر، روش های مختلف رسیدن به مقصدتان را آنالیز کنید. قطار یا خودروی شخصی، اتوبوس یا هواپیما. در بسیاری از مواقع سریع ترین راه، برترین نیست. و مسیری که ارزان تر با قطار و اتوبوس در زمان طولانی تری طی می گردد، احتمالا با هواپیما گران تر تمام خواهد شد. هرچند که بلیط های لحظه آخری می توانند هزینه سفر را بسیار کم نمایند، اما ریسک پر شدن ظرفیت پرواز را قبول می کنید؟ علاوه بر آن، سفر زمینی و هوایی در شب و دیر وقت، برایتان ارزان تر تمام خواهد شد.

غذا

غذا و خوراکی بخش وسوسه نماینده هر سفری ست و معمولا بیشتر هزینه را هم تشکیل می دهند. از امتحان کردن غذاها در شهرهای تازه هم نباید گذشت. توصیه افرادی که زیاد سفر می روند این است که غذاهای خیابانی را مدنظر بگیرید یا اگر امکانش را دارید، خودتان دست به پخت و پز و آشپزی بزنید. از مکان ها و رستوران هایی که جهانگرد در آنها بیشترند دوری و بیشتر به کافه ها و رستوران های محلی خرید کنید. با یک جستجوی ساده در گوگل مپ یا پرس و جو از افراد محلی، می توانید از کیفیتشان مطمئن شوید. هتلی رزرو کنید که هزینه صبحانه در قیمت هتل و اتاق محاسبه شده باشد. در آخر، همراهتان قمقمه یا بطری آب داشته باشید تا هم هزینه خرید آب معدنی حذف گردد و هم به محیط زیست و کاهش پلاستیک یاری کنید!

وسایل حمل و نقل

در بیشتر شهرها وسایل حمل و نقل عمومی برقرارند؛ تاکسی، اتوبوس، مترو و قطار شهری، و از این قبیل. به خوبی درباره راه های رفت و آمد در شهر مقصدتان تحقیق کنید و ببینید کدام برای سفر ارزان مناسب است و با بودجه تان سازگاری دارد. بعضی از شهرها، مسیرهای دوچرخه سواری مناسبی دارند و کرایه دوچرخه فکر خوبی می تواند باشد. اگر خانوادگی سفر می کنید، اجاره خودرو گاهی ارزان تر از تاکسی ست. پیاده روی و قدم زدن در کوچه و خیابان شهرها، حال و هوای آن مکان را به خوبی می تواند به شما منتقل کند. و روشی ست رایگان و در دسترس هم برای رفتن به تماشای ها و هم جستجوی شهر.

جاذبه های تماشای

در هر شهری که پا بذارید، موزه و جاذبه های تاریخی بسیارند، اما اولویت تماشاشان دست شماست. در بعضی از روزها، هزینه های ورودی برداشته می گردد یا تخفیف دارند که به بودجه تان یاری می نماید. از طرف دیگر، جاذبه های طبیعی و تماشای های رایگانی وجود دارد که با گشتی ساده می توانید فهرست آن را از اینترنت در بیاورید. به کتاب های راهنما اکتفا نکنید، و به کشف جاهایی بروید که کمتر درباره شان حرف زده می گردد.

چه راه دیگری برای گذراندن سفری متفاوت اما مالی و ارزان به ذهنتان می رسد؟ چه روش هایی در سفرهای شما جواب داده؟ در قسمت نظرات وبلاگ شخصی من تریپ منتظر شنیدن تجربیاتتان هستیم.

منبع: اسنپ تریپ

به "7 راه حل برای سفر مقرون به صرفه و مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه حل برای سفر مقرون به صرفه و مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید