آئین نامه پذیرش پژوهشگران پسادکتری ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، آئین نامه پذیرش پژوهشگران پسادکتری با هدف بهره گیری بیشتر از توانمندی علمی و تخصصی دانش آموختگان دکتری در طرح های پژوهشی و فناورانه ماموریت گرا توسط وزیر علوم ابلاغ شد.

آئین نامه پذیرش پژوهشگران پسادکتری ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ شخصی من به نقل از وزارت علوم، آئین نامه پذیرش پژوهشگران پسادکترا که با هدف توسعه پژوهش های کیفی و کاربردی و بهره گیری بیشتر از توانمندی علمی و تخصصی دانش آموختگان دکتری در طرح های پژوهشی و فناورانه ماموریت گرا و کاربردی به تصویب و توشیح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، برای اجرا به کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مؤسسات وابسته به وزارت متبوع ابلاغ شد.

نیروی متخصص و تحصیل کرده یکی از ارکان پژوهش در نظام آموزش عالی شمرده شده و مهم ترین نیرو های متخصص دانش آموختگان دکتری تخصصی هستند که با همت دانشگاه های کشور در سال های اخیر از نظر کمی و کیفی رو به برتری داشته اند.

یکی از جهت های پیش رو جهت بهره مندی از توانمندی های دانش آموختگان در فعالیت های پژوهشی و فناوری در دانشگاه ها، ادامه فعالیت های پژوهشی و فناوری در قالب دوره تخصصی پسادکترا در دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری است.

از آنجا که پژوهشگران پسادکترا از تجربه کافی برای انجام پژوهش برخوردار هستند، به طور مؤثری می توانند به مشارکت در انجام پژوهش های کاربردی و مورد نیاز کشور بپردازند و در کنار اعضای هیأت علمی برجسته از لحاظ پژوهشی و فناوری به حل مسائل واقعی کشور همت گمارند.

از اهداف این آئین نامه می توان به تأمین منابع انسانی پژوهشگر مورد نیاز مؤسسات و بهره گیری از توانمندی های دانش آموختگان مقطع تحصیلی دکترا تخصصی با هدف ارتقای کیفیت فعالیت پژوهش و فناوری مؤسسه، ارتقای توانمندی و مهارت های تخصصی پژوهشگران و دانش آموختگان مقطع تحصیلی برای اجرای تحقیقات مستقل و مؤثر در حوزه تخصصی، ایجاد انگیزه و کمک به توان اجرایی اعضای هیأت علمی مؤسسه در ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهش و فناوری، استفاده حداکثری از امکانات مؤسسه برای انجام تحقیقات کاربردی و اجرای طرح های تقاضامحور اشاره کرد.

دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی بایستی شیوه نامه اجرایی پذیرش پژوهشگر پسادکترا را با رعایت شرایط مندرج در این آئین نامه تهیه و به تأیید و تصویب هیأت امنای خود برسانند.

همچنین آئین نامه مذکور عطف به گذشته نمی شود و پژوهشگران پسادکترا که پیش از ابلاغ این آئین نامه مشغول به فعالیت شده اند مشمول ضوابط موجود در مؤسسه می باشند.

گفتنی است، این آئین نامه در 9 ماده و 10 تبصره به تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید و از تاریخ ابلاغ لازم اجرا است و هرگونه تفسیر و رفع ابهام توسط معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف مجاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آئین نامه پذیرش پژوهشگران پسادکتری ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین نامه پذیرش پژوهشگران پسادکتری ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید