آلودگی هوای تهران برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد

به گزارش وبلاگ شخصی من، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، عدم وزش باد موثر طی امروز (25 مهرماه) باعث انباشت آلاینده ها و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد می گردد.

آلودگی هوای تهران برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ شخصی من، براساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (25 مهرماه) با شروع تردد خودرو ها کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طی روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود. این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه (25 مهرماه) تداوم خواهد یافت که با توجه به افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده ها خواهد شد بنابراین برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (26 مهرماه) تا حدودی از غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد، هرچند افزایش تردد خودرو ها سبب افزایش غلظت ذرات معلق می گردد که برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد را در پی خواهد داشت.

رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود، با این حال وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک در منطقه ها مستعد را به همراه خواهد داشت. با تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه (26 مهرماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها مرکز پیش بینی می گردد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 88 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 92 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آلودگی هوای تهران برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوای تهران برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید