آمار جالب و قابل بحث: کمتر از 10 درصد آمریکایی ها گوشی های گران تر هزار دلاری می خرند؟ اما چرا؟ چند درصد ایرانی ها گوشی های پرچم دار هزار دلاری می خرند؟!

به گزارش وبلاگ شخصی من، بر اساس گزارشی تازه، کمتر از 10 درصد آمریکایی ها، برای خرید گوشی موبایل هوشمند، هزار دلار یا بیشتر هزینه صرف می کنند.

آمار جالب و قابل بحث: کمتر از 10 درصد آمریکایی ها گوشی های گران تر هزار دلاری می خرند؟ اما چرا؟ چند درصد ایرانی ها گوشی های پرچم دار هزار دلاری می خرند؟!

زمانی گوشی های پرچم دار یا اصطلاحا های اند، هزار دلاری نبودند و نهایتا 800 دلاری بودند، اما مدتی قیمت استاندارد پرچم دارها همین حدود هزار دلار است.

در شرایطی که رسانه ها و برندها بیشتر روی گوشی های سرآمد و پرچم دارشان مانند گلکسی نوت 10، S10 یا آی فون 11 پرو مانور می کنند، بیشتر آمریکایی ها ترجیح می دهند که پولی را که با سختی به دست آورده اند برای خرید گوشی های اینچنینی هدر ندهند!

این گزارش را شرکت پژوهشی NPD ارائه کرده است. NPD یکی از دلایل این امر را هم کاربردی نبودن فناوری هایی مانند 5G با توجه به پوشش کم آن در آمریکا دانسته است.

در این گزارش مشخص شده که شهروندان نیویورکی و لس آنجلسی بیشتر از شهروندان دیگر مناطق آمریکا، احتمال دارد که گوشی هزار دلاری بخرند.

البته مشخص است که یک دسته از مردم گوشی های پرچم دار بعد از تخفیف ها و یا تحت شرایط ارائه شده توسط شرکت های بزرگ ارتباطی تهیه می کنند و مشخص نیست که آیا NPD به آنها هم توجه کرده یا نه.

این گزارش از چند جنبه، برای ما هم می تواند جالب باشد:

1-فکر می کنید که چند درصد مردم ایران توانایی خرید گوشی هزار دلاری در شرایط حاضر دارند؟

2-آیا شرایط اقتصادی باعث شده که مردم عاقلانه تر خرید کنند؟ می بینید که گرچه هزار دلاری چیزی حدود یک سوم تا یک پنجم دستمزد یک کارمند یا کارگر عادی در آمریکا است، باز هم تنها 10 درصد مردم، رغبت می کنند که گوشی گران بخرند. در مقابل حتی در شرایط حاضر هم ما افرادی را سراغ داریم که حاضرند دستمزد چند ماه خود را صرف خرید گوشی کنند!

3-گوشی های رده متوسط یا میدرنج، گاهی از نظر کاربرد عملی اصلا نسبت به های اندها چیزی کمتر ندارند. در واقع بیشتر کاربرها عملا هیچ استفاده عملی از دوربین های چندگانه، پرفورمانس بسیاری بالای گوشی یا چگالی بسیار بالای پیکسل صفحه نمایش نمی برند و تنها پول برای این ویژگی ها دور می ریزند.

4- اما صرف نظر از اینها ما در دو سه ساله اخیر، شاهد هستیم که بسیاری از مردم حتی همین گوشی های رده متوسط اقتصادی را هم نمی توانند تهیه کنند. به پیرامون خود نگاه کنید، چند درصد از دوستان شما گوشی رده متوسط با صفحه نمایش لبه تا لبه دارند؟ در واقع بیشتر آنها ترجیح داده اند که تا وقتی که واقعا لازم نباشد، گوشی عوض نکنند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "آمار جالب و قابل بحث: کمتر از 10 درصد آمریکایی ها گوشی های گران تر هزار دلاری می خرند؟ اما چرا؟ چند درصد ایرانی ها گوشی های پرچم دار هزار دلاری می خرند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جالب و قابل بحث: کمتر از 10 درصد آمریکایی ها گوشی های گران تر هزار دلاری می خرند؟ اما چرا؟ چند درصد ایرانی ها گوشی های پرچم دار هزار دلاری می خرند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید