آمریکا آزمایش گسترده واکسن های کرونا را در تیر ماه شروع می نماید

به گزارش وبلاگ شخصی من، رئیس موسسه های ملی بهداشت آمریکا (NIH) می گوید این کشور آزمایش گسترده واکسن های در دست آنالیز برای ویروس کرونا را در تیر ماه شروع خواهد نمود تا معلوم گردد کدامیک از آنها موثر هستند.

آمریکا آزمایش گسترده واکسن های کرونا را در تیر ماه شروع می نماید

به گزارش وبلاگ شخصی من به نقل از آسوشیتدپرس فرانسیس کالینز، رئیس NIH گفت دست کم چهار تا پنج واکسن احتمالی ویروس کرونا نتایج امیدوارکننده ای داشته اند و یک یا دو تا از این واکسن ها تا ماه ژوئیه (تیر ماه) آماده خواهند بود تا آزمایش های در مقیاس عظیم بر روی آنها آغاز گردد و آزمایش روی سایر واکسن ها پس از آن انجام خواهد شد.

NIH در حال همکاری با بعضی از عظیمترین شرکت های داروسازی دنیا برای ایجاد یک طرح جامع برای سازندگان واکسن است.

دولت ترامپ هم به طور جداگانه در حال آنالیز طرحی برای فراوری فوری واکسن های احتمالی حتی پیش از معلوم شدن نتایج نهایی تحقیقات است. هدف این طرح فراوری 300 میلیون دوز واکسن برای توزیع در آمریکا تا ماه ژانویه (دی ماه) است.

کالینز می گوید با وجود این کوشش ها برای سرعت بخشیدن به فراوری واکسن، همه ملاحظات درباره بی خطر بودن واکسن در نظر گرفته خواهند شد و دانشمندان به دقت عوارض جانبی احتمالی را آنالیز خواهند کرد.

در حال حاضر چندین واکسن نامزدشده مراحل اولیه آزمایش را می گذرانند که شامل آنالیز های کوچک روی افراد سالم برای مشخص بی خطر بودن واکسن و توانایی آن برای تحریک دستگاه ایمنی است.

دو واکسن بیش از همه توجه ها را به خود جلب نموده است: یکی واکسنی که NIH و شرکت مدرنا آن را ساخته و دیگری واکسنی که دانشگاه آکسفورد در بریتانیا فراوری نموده است.

  • پژوهشگران آکسفورد: ممکن است بتوان تا پاییز فراوری واکسن کرونا را آغاز کرد

  • نخستین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا به چهار داوطلب سالم تزریق شدند

به گفته کالینز هدف این همکاری است که هر واکسن بالقوه جدید به شیوه یکسانی آزمایش گردد، نه اینکه هر شرکتی از روش های خاص خودش استفاده کند، به این ترتیب زودتر می توان به نتیجه رسید و امکان مقایسه دقیق میان واکسن ها هم فراهم می گردد.

این همکاری که ACTIV (مخفف: شتاب بخشیدن مداخلات درمانی و واکسن کووید-19) نامیده شده است مانند چتری می ماند که هر سازنده واکسنی می توان وارد آن گردد به شرطی که از مراحل آزمایشی مشابهی پیروی کند و در حالیکه به نقطه جلب هزاران داوطلب برای آزمایش گسترده واکسن می رسد، پایگاه داده هایش را در اختیار دیگران هم بگذارد.

یکی از پرسش های اصلی که باید به آن پاسخ داد این است که آیا کسانی مانند سالمندان و افراد دچار بیماری زمینه ای که بیشترین خطر دچار شدن به بیماری شدید کووید-19 را دارند، به واکسن پاسخ خواهند داد یا نه.

کالینز در این باره می گوید: اگر واکسنی فقط در 20 ساله ها موثر باشد ولی باعث حفاظت 70 ساله ها در برابر ویروس کرونا نگردد، نمی توان آن را پیروز دانست.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمریکا آزمایش گسترده واکسن های کرونا را در تیر ماه شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا آزمایش گسترده واکسن های کرونا را در تیر ماه شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید