اختصاص اعتبار 5 میلیاردی برای کاوش شهر شاپورخواست

به گزارش وبلاگ شخصی من، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، اختصاص اعتبار 5 میلیاردی برای کاوش شهر شاپورخواست صورت پذیرفت.

اختصاص اعتبار 5 میلیاردی برای کاوش شهر شاپورخواست

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در حاشیه بازدید از عملیات کاوش در محوطه باستانی مناره آجری خرم آباد در جمع وبلاگ شخصی من اظهار کرد: در بحث گردشگری، لرستان ظرفیت بالایی در سطح کلان کشوری دارد که می تواند با ایجاد اشتغال و بالا بردن عایدی مالی منطقه نقش مهمی را ایفا نماید.

وی توضیح داد: این ظرفیت ها باعث شده که گردشگری به یکی از اولویت های استان تبدیل گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اطلاع رسانی میراث فرهنگی مبنی بر وجود شهر شاپورخواست در این منطقه اضافه نمود: با هماهنگی استاندار اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال برای کاوش اولیه در محوطه باستانی مناره آجری در نظر گرفته شد و تابحال آثار خوبی یافت شده است.

دالوند اعلام کرد: این شهر مربوط به خاتمه دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی است.

وی با بیان اینکه این مجموعه می تواند تبدیل به ماکت شده و به ظرفیت های گردشگری استان اضافه نموده گردد، اضافه نمود: با حمایت های مالی که از این کاوش خواهیم داشت، این سایت پلان توسعه داده می گردد.

معاون استاندار لرستان بیان نمود: بعد از هگمتانه تنها سایت پلان کاوشگری شهری که در کشور وجود دارد، میتوان محوطه باستانی مناره آجری خرم آباد را نام برد که خود نقطه ارزشمندی است و می تواند به ظرفیت گردشگری استان یاری کند.

منبع: همگردی

به "اختصاص اعتبار 5 میلیاردی برای کاوش شهر شاپورخواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار 5 میلیاردی برای کاوش شهر شاپورخواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید