انتخاب لپ تاپ مناسب تحصیلی، راهگشای راستا پیشرفت

به گزارش وبلاگ شخصی من، امروزه لپ تاپ ها متناسب با احتیاج کاربر طراحی می شوند و لپ تاپ های تحصیلی نیز مانند کتاب های درسی جزو لوازم کاربردی برای محصلین به شمار می فرایند. به خصوص با شیوع پاندمی کرونا کاربرد لپ تاپ برای دانش آموزان و دانشجویان اهمیت بیشتری پیدا نموده است. زیرا بیشتر آموزش ها آنلاین برگزار می گردد. بنابراین لپ تاپ های تحصیلی باید احتیاجهای ضروری دانش آموزان را برآورده نمایند. دانش آموختگان به طور میانه حدود 75% از زمان خود را با لپ تاپ صرف می نمایند، در نتیجه باید بتوانند به راحتی با آن کار نمایند. شرکت های بزرگ فراوری نماینده نیز احتیاج متناسب با احتیاج دانش آموزان طراحی نموده اند. تبلت های مایکروسافت جزو گزینه های مناسب برای تحصیل به شمار می رود. پرفروش ترین تبلت مایکروسافت را می توانید از فروشگاه لیپک جستجو کنید.

انتخاب لپ تاپ مناسب تحصیلی، راهگشای راستا پیشرفت

سنگین وزن نباشد

قطعا یکی از مهمترین نکات در انتخاب لپ تاپ سایز و وزن دستگاه است. البته با شیوع پاندمی کرونا کارها از منزل انجام می گردد، اما به هر حال وزن لپ تاپ اهمیت دارد. زیرا لپ تاپ های سنگین به دست فشار وارد می نمایند. و از طرف دیگر لپ تاپ های کوچک به راحتی جابجا می شوند. با این وجود بسته به احتیاج کاربر تفاوت دارد. مثلا برای گیمرها، صفحه نمایشگر بزرگ و کیفیت رزولوشن بیشتر مهمتر است و با احتیاج یک محصل تفاوت دارد.

تا مدت ها احتیاج به شارژ نداشته باشد

باتری لپ تاپ نیز جزو معیارهای ضروری در انتخاب لپ تاپ مناسب است. زیرا اگر باتری ضعیفی داشته باشد مجبور هستید که مدام لپ تاپ را شارژ کنید. یک لپ تاپ با طول عمر باتری مناسب کارایی شما را در کلاس درس افزایش می دهد. زیرا نگران تمام شدن آن نیستید. باتری لپ تاپ ها اغلب عمری بین 10 تا 14 ساعت دارد و البته لپ تاپ های کوچکتر عمر بیشتری دارند، در نتیجه لپ تاپ های کوچک تر از نظر وزن و باتری امتیاز بالاتری می گیرند. این موضوع را مد نظر قرار دهید که هرچه اندازه کارایی لپ تاپ ها بیشتر باشد، انرژی بیشتری مصرف می نمایند. کارهایی با گرافیک سنگین که به پردازنده فشار بیشتری وارد می گردد، به باتری قوی تری احتیاج دارند.

نمایشگر 2 در 1 یا هیبریدی مناسب مدرسه

انتخاب صفحه نمایشگر و رزولوشن نیز یک انتخاب فردی است. افرادی که بیشتر کارهایی مانند وبگردی انجام می دهند به نمایشگر بزرگتر احتیاجی ندارند. به طور کلی ایده آل ترین صفحه نمایشگر بین 13 تا 14 اینچ است. زیرا کمترین فضا را در کوله پشتی اشغال می نماید. اما لپ تاپ های کمتر از 13 اینچی انتخاب درستی نیست، زیرا تایپ کردن به سختی انجام می گردد. بنابراین اگر تصمیم گرفتید که نمایشگر کمتر از 13 اینچ را انتخاب کنید، حتما به فکر صفحه کلید مجزا و یک مانیتور رومیزی باشید. نمایشگرهای 2 در 1 یا هیبریدی، گزینه مناسبی برای محصلین به شمار می فرایند، زیرا به راحتی به تبلت تبدیل می شوند و شما در حقیقت از دو دستگاه استفاده می کنید و کار کردن با آن بسیار راحت است.

رم فرمون اجرای برنامه ها

رم دستگاه ظرفیت اجرای چند برنامه همزمان را معین می نماید. این معیار نیز به کارکرد محصلین بستگی دارد. اگر بیشتر کارهای تحقیقاتی انجام می دهید، حافظه 4 گیگابایت کفایت می نماید اما اگر کارهای گرافیکی و برنامه نویسی انجام می دهید به حافظه ای بین 8 تا 16 گیگابایت احتیاج دارید. با این وجود اگر هم کارهای ساده تری انجام می دهید، و می توانید بیشتر هزینه کنید، 8 گیگابایت احتیاج شما را تا مدت ها رفع می نماید. البته این موضوع را مد نظر قرار دهید که رم بیشتر احتیاجمند هزینه بالاتر است.

پردازنده های core i5 یا core i7

همانطور که می دانید، پردازنده مغز متفکر لپ تاپ است و مهمترین قطعه لپ تاپ به شمار می رود. انتخاب آن به اندازه کارکرد شما بستگی دارد. پردازنده ها مسئولیت سرعت لپ تاپ ها را به دست می گیرند. پردازنده های corei5 برای دانش آموزان و محصلین عالی هستند. و متناسب با نوع کارکرد تفاوت پیدا می نمایند مثلا برای دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی، پردازنده معیار حیاتی نیست اما اگر در رشته های هنری مثل گرافیک تحصیل می کنید، به پردازنده قدرتمندتری مثل i7 احتیاج دارید. سرفیس پرو 7 پلاس گزینه پیشنهادی مایکروسافت برای دانش آموزان است، حتما قبل از تصمیم گیری نهایی سرفیس پرو7 را آنالیز کنید.

ذخیره سازی اطلاعات درسی

نکته مهم ظرفیت ذخیره سازی لپ تاپ است. فضای ذخیره سازی لپ تاپ به طور میانه حداقل 128 گیگابایت است. اما متناسب با کارایی هر فرد تفاوت دارد. شما باید بتوانید تمام اطلاعات را در هاردیسک دستگاه ذخیره کنید. SSD ها معمولا سرعت و قابلیت ارتقای بیشتری دارند و 3 و 4 برابر سرعت دستگاه را تضمین می نمایند. اما هزینه بیشتری دارند. فضای ذخیره سازی نکته مهمی است و اگر با هزینه زیاد مسئله ای ندارید، ارزش دارد که بیشتر هزینه کنید.

سیستم عامل مک یا ویندوز

هر دو سیستم عامل ها گزینه مناسبی برای محصلین به شمار می فرایند. اما اگر قیمت برای شما اهمیت داشته باشد، سیستم عامل مک گران تر از ویندوز است. اگر بیشتر کارهای سنگینی مانند ویرایش ویدیو انجام می دهید، مک انتخاب بهتری است اما اگر کارهای ساده و روتین مثل تایپ کردن، چک ایمیل را بیشتر انجام می دهید، ویندوز کفایت می نماید.

نتیجه گیری نهایی از اینکه کدام لپ تاپ ها مناسب محصلین است؟

ما تمام معیارهای ضروری برای خرید لپ تاپ مناسب را توضیح دادیم، باقی موارد به انتخاب شخصی هر فرد بستگی دارد. اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که لپ تاپ یا گوشی انتخاب کنید، برترین راه چاره آنالیز چندین لپ تاپ و گوشی است، برای این کار می توانید به فروشگاه اینترنتی لیپک مراجعه کنید و انواع لپ تاپ ها و گوشی ها را مقایسه کنید. به تازگی جدیدترین گوشی های آیفون در این فروشگاه موجود شده است. برای اطلاع از مشخصات آیفون 13 پرو و یا دیگر محصولات روز جهان به سایت لیپک مراجعه کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "انتخاب لپ تاپ مناسب تحصیلی، راهگشای راستا پیشرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب لپ تاپ مناسب تحصیلی، راهگشای راستا پیشرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید