بازی گوست وایر شهر توکیو را در تسخیر ارواح به تصویر می کشد

به گزارش وبلاگ شخصی من، در نهایت، استودیو تانگو گیم ورکس (Tango Gameworks) پس از اینکه حدود یک دهه با مجموعه بازی اویل ویتین (The Evil Within) در بازی های خود به محیط حومه آمریکا رفته بود، اکنون دوباره به زادگاه خود یعنی ژاپن بازگشته است. پس از اینکه دموی گیم پلی 20 دقیقه ای بازی گوست وایر: توکیو (Ghostwire: Tokyo) را در یک رویداد پیش نمایش اخیر دیدم، فکر نمی کنم این ابر شهر تا به حال دقیق تر از این رندر و به تصویر کشیده شده باشد. البته، می دانید که منظورم بخش ارواح شیطانی غارتگر و آبفشان های روان گردان حاصل از نیروی تاریکی آن نیست. در منظره استودیو تانگو گیم ورکس از مرکز ژاپن، این شهر به جهنمی تبدیل شده است اما حداقل شما هنوز هم می توانید قبل از مبارزه بعدی خود، مقداری اونیگیری (نوعی غذا) با بسته بندی پلاستیکی بردارید.

بازی گوست وایر شهر توکیو را در تسخیر ارواح به تصویر می کشد

اگر می خواهید آن را تقلیل دهید، می توانید گوست وایر توکیو را یک بازی تیراندازی اول شخص بنامید. قهرمان داستان ما مرد جوانی به نام آکیتو است که یک روز از خواب بیدار می گردد و درمی یابد که تمام 14 میلیون ساکن توکیو ناپدید شده اند. حتی عجیب تر این است که او صدایی را از اعماق روحش می شنود. این روحی به نام KK است که در پوسته فانی آکیتو ساکن شده است و به او قدرت های جادویی سوسو زننده ای را داده که اکنون از نوک انگشتانش جاری می گردد. البته، این خبر خوبی است زیرا یک شرور پرهیاهو با نقاب هانیا اهریمنی اش خواهر آکیتو را ربوده و به این ترتیب او را در راستا نبردی قرار داده که آکیتو در آن امید دارد تا بتواند توکیو را پاکسازی کند و خانواده اش را نجات دهد و بعلاوه درک بهتری از فساد شیطانی که اکنون در این کلان شهر در حال جریان است، به دست بیاورد. شما این کار را با از سر راه برداشتن و آسیب زدن فرا طبیعی به روح های تهدیدآمیزی که با نام بازدیدکنندگان (Visitors) شناخته می شوند و در توکیو سکونت پیدا نموده اند، انجام خواهید داد. در اویل ویتین، سباستین کاستلانوس با مهمات معمولی با جانوران جنگید. اما در گوست وایر، سلاح های ما کمی الهی تر و جادویی تر شده اند.

از دقایق ابتدایی دمو معین شد که تانگو همه این چیزها را در چشم انداز شهری پرزرق وبرق بازی قرار نداده است تا فقط همانند یک پنجره ساده عمل کند. این یک بازی دنیا آزاد است و به همین علت من زمان زیادی را صرف دیدنی آکیتو کردم که در این توکیوی غم انگیز و بی حوصله سرگردان بود، یک چشم روی نقشه کوچک خود داشت و مجموعه ای استاندارد از مأموریت های جانبی را جمع کرد. او ابرهای ارواح را از پشت بام های دور جذب کرد، دروازه های توری آلوده را تمیز کرد و بله، او مقداری ناهار را از فروشگاهی خرید که به نظر می رسید فقط گربه های سخنگوی مسحور در آن کار می کردند (در واقع، به نظر می رسد بسیاری از چیزهای گوست وایر: توکیو عمیقا از فرهنگ عامه ژاپن الهام گرفته شده است.). من باید بازی را در دست بگیرم تا حس دقیقی از چرخه گیم پلی بازی داشته باشم اما در بخشی از دمو متوجه شدم که با ورود به باجه تلفن عمومی، از آکیتو پرسیده شد که آیا می خواهد ارواحی که جمع نموده را به پول و امتیازات تجربه منتقل کند یا خیر. آیا این به یک سیستم شبه دارک سولز اشاره دارد؟ فقط زمان می تواند پاسخ این سؤالمان را بدهد.

این نوع مکان های معین که معمولا برای ذخیره بازی یا ارتقا و چنین چیزهایی در نظر گرفته می شوند، می توانند به صورت اشتباه و پیش پاافتاده ای پیاده سازی شوند اما من بلافاصله با تأکید کمال گرایانه استودیو تانگو گیم ورکس در ارائه آن شگفت زده شدم. گوست وایر: توکیو در این باجه های تلفنی که قبلا به آن ها اشاره کردم، یک منو ضعیف و سطحی را به شما ارائه نمی دهد، بلکه در عوض آکیتو را دیدن می کنید که قبل از اینکه یک محفظه مخفی را باز کند و نیروی حیات را از یک عروسک کاغذی سحر شده بیرون بکشد، شماره ای را می گیرد.

نقطه برجسته کل دمو یک مأموریت داستانی بود که در آن آکیتو باید از ساختمان آپارتمان خود فرار می کرد. در حالی که دید بازیکن همانند بازیچه ای شده بود که ما به خاطر آن در کوشش بودیم ناامیدانه از درها عبور کنیم و از پنجره ها به سوی رهایی بپریم، به نظر می رسید که ابعاد واقعیت درهم وبرهم شده بودند. این مرا به یاد بعضی از هیجان انگیزترین لحظات بازی کنترل (Control) می انداخت که باید به عنوان یک تعریف بزرگ از سوی من برای بازی تلقی گردد.

تانگو گیم ورکس استودیویی است که در دهه گذشته وعده های زیادی را ارائه نموده و امید بسیاری را به ما داده است. فکر می کنم همه ما منتظر بوده ایم تا ببینیم آیا آن ها بالاخره می توانند همه چیز را کنار هم بگذارند و به طور کامل درخشش کامل عظمتی را که بخشی از آن را با سری اویل ویتین نشان دادند، به فعلیت برسانند یا خیر. بازی گوست وایر: توکیو با دامنه جادویی و الهامات افسانه ای خود، محیط دنیا-آزاد، انبوهی از حقه های طراحی مرحله (level design) می تواند در آستانه تبدیل شدن به یک اثر خاص قرار گیرد. فقط امیدوار باشیم که بازی در عمل هم پیروز باشد و شکار ارواح در آن به قدری مجذوب کننده واقع گردد که بتواند گلیم خود را از آب بیرون کشد.

بازی گوست وایر: توکیو قرار است در تاریخ 5 فروردین 1401 (25 مارس 2022) برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر عرضه گردد. شما می توانید به وسیله سایت اطلاعات کامل و نمایش طولانی گیم پلی این بازی را مشاهده کنید.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی گوست وایر شهر توکیو را در تسخیر ارواح به تصویر می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی گوست وایر شهر توکیو را در تسخیر ارواح به تصویر می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید