برگزاری 1200 کلاس مجازی آنلاین در دانشگاه یاسوج

به گزارش وبلاگ شخصی من، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در هفته جاری حدود 700 جلسه مجازی آنلاین برگزار گردید و قبل از عید نیز تعداد 500 جلسه طی دو هفته برگزار گردید.

برگزاری 1200 کلاس مجازی آنلاین در دانشگاه یاسوج

احمد عریان در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ شخصی من اضافه کرد: وزارت علوم قبل از عید طی مکاتبه رسمی، وبسایت های آموزش مجازی دانشگاه ها را جهت اعمال رایگان کردن ترافیک به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرد، که متاسفانه تا به امروز این امر محقق نشده است و طبق شنیده ها این تخفیف ها از هفته آینده اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک کلاس حدودا 90 دقیقه ای تقریبا بین 140 تا 180 مگابایت از حجم اینترنت دانشجویان مصرف می نماید و مصرف روزانه اینترنت دانشجو بستگی به تعداد کلاس های دانشجو در طول روز دارد.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه کلاس های عملی امکان تشکیل به صورت مجازی ندارند، عنوان نمود: در این هفته حدود 75 درصد کلاس های تئوری تشکیل شد و ان شاءالله در هفته آینده با برطرف مسائل موجود بیش از 90 درصد کلاس ها به صورت مجازی تشکیل خواهد شد.

عریان با اشاره به اینکه تا به امروز حدود 70 درصد دانشجویان پیروز به شرکت در کلاس ها شده اند، گفت: بسیاری از کلاس ها با ظرفیت بیشتر از 90 درصد تشکیل شده اند.

وی اعلام کرد: مشکل اصلی دانشجویان در بسیاری از نقاط عدم دسترسی به شبکه های پهن باند است و در بسیاری از نقاط روستایی هرچند زیر ساخت ها 3G می باشد ولی عملا سرعت دسترسی پایین است.

عریان با بیان اینکه در هفته جاری بسیاری از نقاط ضعف ها شناسایی و برطرف شد، ادامه داد: ان شاءالله در هفته های پیش رو کلاس ها با ظرفیت کامل و کیفیت بهتر ارائه خواهند شد.

وی تاکید نمود: دسترسی به شبکه های پهن باند با سرعت مناسب و هزینه خرید بسته های اینترنت توسط دانشجویان مشکل عمده دانشجویان در آموزش مجازی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری 1200 کلاس مجازی آنلاین در دانشگاه یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 1200 کلاس مجازی آنلاین در دانشگاه یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید