راهنمای سفر به هیروشیما؛ قربانی بمب اتم

به گزارش وبلاگ شخصی من، برای اغلب مردم، هیروشیما به خاطر بمب اتمی که توسط ایالات متحده در این شهر منفجر و منجر به فاجعه ای انسانی شد، شناخته شده است، اما جدای از این مسئله، این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و تفریحات زیادی برای انجام دادن در آن پیدا می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به هیروشیما؛ قربانی بمب اتم

از یکی از موزه های فراوان بازدید کنید، در یکی از فستیوال های این شهر شرکت کنید، و از غذا خوردن در یکی از از 4،000 رستوران این شهر لذت وافر ببرید. هیروشیما شهری است که با غوطه ور کردن خود و مردمش در فرهنگی غنی، تا حدود زیادی از زخم های گذشته التیام یافته است.

انواع هزینه ها

هزینه هاستل

متاسفانه در این شهر برای انتخاب هاستل گزینه های محدودی وجود دارد، اما همین تعداد هم کیفیت خوبی دارند. برای اقامت در یک اتاق اشتراکی به ازای هرشب باید انتظار پرداخت 2،500 تا 3،000ین ژاپن(JPY) را داشته باشید. قیمت اتاق های خصوصی هم از 6،000 JPY شروع می گردد. همه هاستل ها در هیروشیما وای فای رایگان ارایه می دهند.

هزینه اقامت در هتل

برای اقامت یک شبه در یک هتل(اتاق یک نفره)، در مرکز شهر حدود 6،000 JPY از شما طلب می نمایند . همچنین بعضی از هتل ها اگر از قبل اتاق رزرو کنید یا چند شب اقامت داشته باشید مقداری تخفیف خواهند داد.

متوسط قیمت مواد غذایی

اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید، یک راه ارزان و مناسب Okonomiyaki است که شامل تخم مرغ، گوشت و غذاهای دریایی می گردد که می توانید با پرداخت 870 JPY تهیه کنید. همچنین اگر تمایل دارید خودتان آشپزی کنید، می گردد مواد غذایی یک هفته تان را با قیمتی معادل 3،729 تا 4،960 JPY از فروشگاه ها تهیه کنید. اغلب رستوران های این شهر یک وعده غذای کامل را حدود 1،860 JPY به فروش می رسانند. رستوران های رنج متوسط هم به ازای هر وعده غذا حدودا 3،720 JPY از شما مطالبه می نمایند. هر قطعه سوشی را نیز می توانید با پرداخت 125 تا 620 JPY تهیه کنید . در نهایت برای هر وعده فست فود باید متحمل پرداخت حدود 750 JPY شوید.

Okonomiyaki

هزینه حمل و نقل

در هیروشیما می توان با پرداخت هزینه ای بین 15 تا 200 JPY بلیط های درون شهری اتوبوس و تراموا را تهیه کرد. و در صورت تمایل می توانید یک کارت عبور شهری یک روزه با قیمت 600 JPY خریداری کنید. سیستم متروی این شهر به نام Astram بعد از ساعت 6 صبح هر چند دقیقه یک بار اقدام به جابجایی مسافران می نماید . هزینه جابجایی توسط این سیستم بسته به مسافتی که طی می کنید، بین 200 تا 500 JPY می گردد.

Astram

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

با پای پیاده در اطراف گردش کنید

هیروشیما شهری عالی برای قدم زدن است. پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در هزینه های تان از سوار شدن بر وسایل نقلیه خودداری کنید، چرا که معمولا فاصله های دو نقطه مهم خیلی از هم دور نیست.

کاری، رامن و دانبری (donburi) میل کنید!

اساسا سوپ کاری، رامن و دانبری سه تا از بهترین و ارزانترین غذاهایی هستند که می توانید در ژاپن میل کنید. ظرف کاری 370 ین و دانبری(مخلوط گوشت و برنج) بین 370 تا 620 JPY قیمت دارند. رامن هم هرگز بیشتر از 870 JPY برایتان خرج بر نمی دارد (این یکی را از دست ندهید).

Donburi

مهمان مردم محلی شوید

استفاده از سایتی مثل Couchsurfing این امکان را به شما می دهد تا در کنار مردم بومی بمانید که نه تنها یک مکان رایگان را برایتان فراهم می نماید، بلکه فرصتی بسیار خوب برای تعامل با مردم و آشنا شدن با سبک زندگی آن ها را در اختیارتان می گذارد. قبل از سفر به ژاپن مطمئن شوید از قبل درخواست چنین کاری را داده اید، چرا که نرح پاسخ دهی در ژاپن همواره خوب نیست.

بهترین تفریحات و سرگرمی ها در هیروشیما

بازدید از موزه خاطرات بمب اتمی و پارک صلح

موزه مذکور تاریخ شهر هیروشیما را قبل و بعد از انفجار فاجعه آمیز بمب اتم به تصویر می کشد . در واقع در این موزه، یک تجربه علمی از طریق تعداد زیادی عکس و فیلم و مقدار زیادی اطلاعات را در زمینه اثر رادیو اکتیو بر روی مردم در اختیار مراجعه نمایندگان قرار می دهند. این مکان بسیار پر بازدید است، خصوصا بخش بنای یادبود بچه ها آن که جلب توجه می نماید.

بازدید از قلعه هیروشیما

اگرچه قلعه ای اصلی توسط انفجار اتمی محو گشت، اما بازسازی آن فرصتی عالی را برای آگاهی از تاریخ این شهر و سبک زندگی مردم در روزگاران گذشته به وجود آورد. بازدید از این مکان را از دست ندهید.

بازدید از جزیره مایجیما (Miyajima)

مایجیما یک جزیره، درست بیرون از هیروشیما است که به خاطر دروازه torii که سر از آب برآورده، مشهور است . مایجیما یعنی جزیره مقدس، پس مطمئن شوید از Itsukushima, زیارتگاهی که بر روی آب قرار گرفته است, بازدید کنید. علاوه بر این ها در این ناحیه جهت پیاده روی زیبایی وجود دارد که ارزش این جزیره را برای یک سفر یک روزه دوچندان می نماید. با استفاده از یک کشتی به این نقطه سفر کنید، چرا که مناظر بکری را در طول جهت مشاهده خواهید کرد.

بازدید از موزه هنر هیروشیما

نیمی از قطعات هنری این موزه آثار هنرمندانی همچون کلود مونه، ادگار دگا و رنوار را شامل می گردد اما نیمی دیگر متعلق به هنرمندان ژاپنی است. ترکیبی عالی از هنر جهانی و بومی ژاپن . ورودیه این موزه 1،000 JPY می گردد .

بازدید از قلعه Bitchu Matsuyama

قلعه مذکور نه تنها مرتفع ترین قلعه ژاپن محسوب می گردد، بلکه تنها قلعه ای است که از زمان خود به صورت اصیل بازمانده است. این قلعه در اصل بر روی کوهستانی، در سال 1240 میلادی توسط Akiba Shigenobu بنا شده است. بعد از انتها عصر Edo، این قلعه تا حدی نابود و متروک شد و کم کم احتیاج به تعمیر پیدا کرد. در سال 1929، کار بازسازی قلعه شروع و سه بخش آن تعمیر شد و تا به امروز باقی مانده است.

پرسه زدن در باغ Shukkeien

مناظر متراکم و زیبای باغ ژاپنی Shukkeien برای بازدید بسیار ارزشمند است، و مکانی ایده آل برای کاهش افسرگی ناشی از انفجار اتمی محسوب می گردد. این باغ احساسی از دنیایی متفاوت را القا می نماید. قدم زدن در جهت های که از پل ها و مارپیچ ها می گذرد و اطرافش را چایخانه ها و آبشار ها فرا گرفته است، مطمئنا تجربه ای منحصر به فرد خواهد بود.

بازدید از موزه مزدا

دفتر مرکزی شرکت مزدا با هیروشیما مقداری فاصله دارد. شرکت در تورهای این کمپانی برای عاشقان اتومبیل سواری واجب است. اگر سوال های مهم فنی دارید باید در تورهای این چنینی شرکت کنید، البته مترجم یادتان نرود، چرا که در تورهای انگلیسی جزئیات کمی دستگیرتان می گردد. در طی این تور که به صورت رایگان برگزار می گردد، می توانید از خط مونتاژ این کارخانه دیدن کنید و همچنین نگاهی به طرح های مفهومی این شرکت بیاندازید.

گشت وگذار در پارک Chuo

پارک مذکور در وسط شهر واقع شده است. این گستره سرسبز قلعه هیروشیما، زیارتگاه Gokoku، تعدادی موزه و جهتهایی عالی برای دویدن و پیاده روی را در خود جای داده است. اغلب در این پارک بازی های فوتبال، فوتبال آمریکایی و وحتی بازی فریزبی برگزار می گردد که می توانید یا در آن ها شرکت کنید یا از تماشای آنها لذت ببرید.

شرکت در جشنواره گل

یکی از رویدادهای عظیم شهر هیروشیما، جشنواره گل است که به طور سالانه در انتها اولین هفته ماه می برگزار می گردد. اجراهای مختلفی از جمله توسط گروه های پاپ، دسته های کوچک جاز، گروه های کمدی و اکیناوا در این جشنواره برگزار می گردد. همواره تعداد زیادی فروشنده مواد غذایی و صنایع دستی در این جشنواره حضور دارند. خبر خوب اینکه شرکت در این جشن رایگان است.

تماشای یک نمایش در تئاتر Shimizu

اگر به فرهنگ ژاپنی علاقمند هستید تماشای نمایش های این سالن را که تنها به اجراهای ژاپنی اختصاص دارد، از دست ندهید. نمایش ها معمولا بر اساس درام های کلاسیک، و بازیگرانی که به طرز دیوانه واری لباس پوشیده اند و استادانه گریم شده اند اجرا می گردد. قیمت بلیط هر نمایش حدود 2،000 JPY می گردد.

امیدوارم این مطلب برای خوانندگان خوب وبلاگ شخصی من مفیده واقع شده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com

به "راهنمای سفر به هیروشیما؛ قربانی بمب اتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هیروشیما؛ قربانی بمب اتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید