بوتاکس مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، اگر دوست دارید نرم ترین، براق ترین و لخت ترین موهای ممکن را داشته باشید، یکی از برترین روش های درمانی، بوتاکس مو است. البته نام بوتاکس ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و دقیقا ندانید که بوتاکس مو چیست. ادامه این مطلب را دنبال کنید تا در خصوص بوتاکس مو، مزایا و معایب آن بیشتر بخوانید.

بوتاکس مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

بوتاکس مو چیست؟

اگر موهای خشکی داشته باشید احتمالا با مشکلاتی مثل موخوره، وز شدن مو و حجیم شدن مو به خاطر وز موها روبرو شده اید. در این شرایط معمولا روش های مختلفی به شما پیشنهاد می گردد مثلا کراتین کردن موها، انواع روش های صافی مو و بوتاکس مو.

بوتاکس مو یکی از موثرترین و کم خطرترین روش های ممکن برای صاف تر و نرم شدن موها است. نام بوتاکس مو ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. در این روش درمانی خبری از سوزن زدن روی پوست سر و تزریق سم بوتولینوم نیست. فقط کافی است روی صندلی سالن زیبایی بنشینید و موهای خود را به دست متخصص بسپارید.

بوتاکس مو یک روش 100 درصد وگان برای نرم کردن عمیق مو است که هیچ آسیبی به بافت مو نمی زند و آن را نرم تر می نماید. در این روش تارهای مو آبرسانی می شوند و درخشش خود را باز می یابند.

اما چرا نام بوتاکس را روی این روش گذاشته اند؟ علت نام گذاری این روش به خاطر عملکرد و شکل انجام آن است. در بوتاکس مو ماده ای تحت عنوان فیلر وارد بافت های مو می گردد. نتیجه این کار موهایی نرم تر و درخشان است و دیگر خبری از وز مو نیست.

اگر حس می کنید موهای شما نرمی و سلامت خود را از دست داده یا حس می کنید که مشکلاتی مثل اسفتاده زیاد از وسایل گرمایشی و استرس، موهای شما را آسیب دیده و خراب نموده، بوتاکس مو راه چاره مشکل شماست.

  • 10 ترفند برای مراقبت از موهای فر (و 4 ایده مجذوب نماینده برای آرایش آن ها)

بوتاکس مو چه کاری برای موها انجام می دهد؟

در بوتاکس مو هیچ خبری از تزریق هیچ ماده ای نیست. در اولین جلسه ای که به آرایشگر متخصص بوتاکس مو مراجعه کنید در خصوص مراحل کار شرح می دهد و با توجه به حجم و احتیاج موهای شما، هزینه های آن را برآورد می نماید. محصولی که در این روش استفاده می گردد یک ترکیب غیرشیمیایی است و ممکن است محتویات متفاوتی داشته باشد ولی معمولا شامل ویتامین B5، ویتامین E، کمپلکس کلاژن، آنتی اکسیدان ها، روغن های مغذی و… است.

این ترکیبات موهای شما را تغذیه می نمایند و با رادیکال های آزاد برای پیشگیری از علائم پیری، مبارزه می نمایند و تارهای آسیب دیده مو را ترمیم می نمایند. کلاژن موجود در این محصول، به ترمیم بیشتر موهای شما یاری می نماید، در حالی که روغن های موجود در آن، برای نرم شدن موها و درخشان شدن آن مفید است.

نحوه استفاده از محصول، مقدار محصول و شیوه کار به مقدار آسیب دیدگی موهای شما بستگی دارد. به همین علت در جلسه اول، آرایشگر مربوطه اول موهای شما را به دقت آنالیز می نماید. بسته به بافتی که از موی خود انتظار دارید و نتیجه نهایی که مد نظر شماست، مدت زمان استفاده از بوتاکس مو روی موهای شما ممکن است بین 20 دقیقه تا یک ساعت باشد.

بعد از اینکه مدت لازم گذشت، وقت آب کشیدن موها می رسد. برای شستن محصول از روی موها، آرایشگر شما از یک شامپو و نرم نماینده خاص برای تنظیم کردن pH مو استفاده می نماید. در مرحله بعد، موهای شما با سشوار خشک می گردد و حالت می گیرد. گاهی ممکن است از اتوی مو هم برای صاف کردن مو استفاده گردد.

بعد از انجام این کار، حداقل 48 ساعت نباید موهای خود را بشویید یا نباید آن را خیس کنید. البته اگر بتوانید مشتری صبوری باشید و 72 ساعت صبر کنید، از نتیجه کار رضایت بیشتری خواهید داشت.

قیمت بوتاکس مو بستگی به حجم مو، ارتفاع آن و بافت موهای شما دارد. در مجموع هر چقدر محصول بیشتری برای موهای شما استفاده گردد، طبیعتا هزینه محصول و دستمزد اجرای آن بیشتر می گردد.

مزایای بوتاکس مو چیست؟

بعد از انجام بوتاکس مو موهای شما ابریشمی و نرم می شوند. موهای شما براق تر و ضخیم تر دیده می گردد و موخوره ها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. به خاطر آبرسانی قابل توجهی که این روش برای موها دارد، موهای شما بعد از بوتاکس اصلا وز نمی گردد. نتیجه بوتاکس مو معمولا بین 2 تا 4 ماه دوام دارد.

بوتاکس مو درواقع روشی برای نرم کردن مو و یکی از روش های مراقبتی است که بهتر است چند وقت یک بار انجام دهید. این روش درست مثل استفاده از نرم نماینده و ماسک مو است؛ ولی ماسکی که دوام و تاثیرگذاری بیشتری دارد. هر نوع مویی که داشته باشید بهتر است گاهی اوقات آن را با آبرسانی و اضافه کردن انواع پروتئین ها، تقویت کنید. در روش بوتاکس مو هم آبرسانی و تقویت مو با پروتئین ها انجام می گردد.

برای اینکه برترین نتیجه را بگیرید حتما این کار را در یک کلینیک یا با نظارت یک آرایشگر متخصص انجام دهید. مقدار استفاده از مواد و مدت زمانی که باید روی موی شما بماند، چیزهایی است که متخصص باتجربه باید در خصوص آن تجربه داشته باشد.

اگر بخواهیم مزایای بوتاکس مو را خلاصه کنیم شامل موارد زیر است:

  • ترمیم کردن موخوره ها
  • درخشان و نرم کردن انواع مو چه ضخیم چه نازک
  • تقویت موهای آسیب دیده
  • ترمیم بافت و فیبر مو
  • کاهش وز مو

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

در روش درمانی بوتاکس مو از هیچ ماده شیمیایی مضر و ناملایمی استفاده نمی گردد. به همین علت بوتاکس مو برای تمام انواع مو، از خشک و حساس گرفته تا چرب، مناسب است. اگر قبلا موهای خود را رنگ نموده باشید یا از روش های شیمیایی دیگر مثلا ریباندینگ استفاده نموده باشید، مسئله ای برای انجام بوتاکس وجود نخواهد داشت. درواقع این روش فقط برای موهای طبیعی نیست.

اگر موهای شما کدر و بدحالت شده، آسیب دیده و خرد می گردد و تارهای آن باریک و ضعیف شده، شما کاندیدای مناسبی برای انجام بوتاکس مو هستید.

  • 7 روش ساده برای مراقبت از مو (مخصوص آقایان)

چند وقت یک بار می توان بوتاکس مو انجام داد؟

هر بار که بوتاکس مو انجام می دهید، نتیجه آن تا حدود سه ماه باقی می ماند. البته با رعایت کردن چند نکته می توانید این مدت را طولانی تر کنید. مثلا در این مدت موهای خود را با شامپوهای ملایم و بدون سولفات و پارابن بشویید. بیشتر از دو تا سه بار در هفته، موهای خود را با شوینده های مختلف نشویید.

برای اینکه موهای شما در اثر برخورد با بالش، دچار شکستگی و آسیب نگردد، از روبالشی های لیز و نرم مثلا ابریشم و ساتن بهره ببرید یا کلاهی مخصوص شب سرتان کنید.

بوتاکس مو به هیچ عنوان آسیبی به موها نمی رساند و برای آن مفید است. در نتیجه محدودیتی برای انجام آن ندارید. می توانید هر چهار ماه آن را تکرار کنید تا همواره موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

تفاوت بوتاکس مو و کراتین چیست؟

بسیاری از افراد بوتاکس مو را با کراتین کردن اشتباه می گیرند چون نتیجه هر دوی آن ها ظاهری یکسان دارد، اما در بسیاری از روش های کراتین کردن از فرمالدهید استفاده می گردد. در این روش موهای شما با مواد شیمیایی تماس دارد و کاهش وز مو و صاف شدن آن، حاصل عملکرد این مواد شیمیایی است.

در روش های شیمیایی ممکن است ساختار مو دستخوش تغییر گردد. ولی برعکس در روش بوتاکس، ساختار طبیعی مو تغییری نمی نماید بلکه ترمیم می گردد. در حالی که در کراتین موهای شما صاف و بدون وز می شوند ولی در بوتاکس، بافت موی شما تغییری نمی نماید و تغییر ظاهر آن، به خاطر ترمیم و تقویت تار مو است.

یکی از نکات دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بوتاکس و کراتین مو را نباید هم زمان انجام دهید. اینکه موهای شما به کدام روش احتیاج دارد، به بافت و مقدار سلامت موهای شما بستگی دارد و نتیجه پایانی که دنبالش هستید. در اولین جلسه مشاوره که با آرایشگر دارید در خصوص درمان مورداحتیاج شما تصمیم گیری می گردد.

معایب و عوارض جانبی بوتاکس مو

هر کدام از روش های درمانی برای صافی و ترمیم مو مزایا و معایبی دارند و بوتاکس مو هم کامل و بی نقص نیست، اما معایب آن به مقدار ای نیست که از آن چشم بپوشید. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم که بیشتر آن ها قابل پیشگیری است.

1. هزینه زیاد

محصولاتی که در این روش برای موها استفاده می گردد قیمت بالایی دارند و هر چه محصول بهتری خریداری کنید طبیعتا باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. علاوه بر انجام خود فرایند بوتاکس مو، بعد از آن باید از موهای خود مراقبت کنید و یکی از قدم های اولیه، خرید شامپوی خوب و ملایم، بدون سولفات و پارابن است و شامپوهای خوب معمولا قیمت بالایی دارند. درواقع باید از شامپویی بهره ببرید که فورا بعد از بوتاکس، موهای شما دوباره آسیب نبیند.

2. احتمال کلاه برداری

همواره این احتمال وجود دارد که افرادی بخواهند به شکل های مختلف از شما کلاه برداری نمایند. ممکن است برای انجام بوتاکس مو از مواد مرغوب استفاده نگردد. پس مهم است که قبل از انجام هر کاری حسابی تحقیق کنید و جایی را انتخاب کنید که به آن اطمینان دارید.

3. مراقبت های بعدی

برای اینکه بوتاکس مو دوام بیشتری داشته باشد، باید بعد از انجام این کار، از موهای خود بیشتر مراقبت کنید. شامپوی خوب خریداری کنید و سعی کنید روبالشی نرم و لیز تهیه کنید. این کار برای افراد مختلف، نتیجه متفاوتی دارد و مقدار ماندگاری آن به مراقبت های شما بستگی دارد.

4. عدم تغییر شکل مو

در این روش موهای شما لخت و شلاقی نمی گردد فقط نرم و براق می گردد و وز آن گرفته می گردد. اگر موهای مجعد یا فر دارید، نباید انتظار داشته باشید که بعد از بوتاکس مو، موهای لخت تحویل بگیرید. بوتاکس مو ساختار داخلی مو را تغییری نمی دهد. تغییر ساختار مو فقط با استفاده از فرمالدهید اتفاق می افتد.

5. تغییر رنگ مو

اگر موهای خود را رنگ نموده باشید بوتاکس ممکن است کمی آن را تغییر رنگ دهد. البته این تغییر رنگ معمولا زیاد قابل توجه نیست ولی باید در نظر بگیرید.

جمع بندی

بوتاکس مو یکی از روش های درمانی مفید برای ترمیم و تقویت مو است. در این روش خبری از تزریق نیست فقط مواد مغذی و ترکیبی از ویتامین ها وارد ساختار مو می گردد و آن را ترمیم می نماید. در بوتاکس مو از مواد شیمیایی استفاده نمی گردد و کم ضررترین روش برای ترمیم مو و داشتن موهایی شفاف، براق و نرم است.

منبع: Womenshealthmag

منبع: دیجی استایل

به "بوتاکس مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتاکس مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید