تبادل کالا در مرز دوغارون از سر گرفته شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، سخنگوی گمرک گفت: با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کالاهای فسادپذیر و همراهی افغانستان تا ساعتی دیگر اولین محموله کالاهای فسادپذیر از گمرک دوغارون خراسان رضوی خارج و وارد اسلام قلعه افغانستان می گردد.

تبادل کالا در مرز دوغارون از سر گرفته شد

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: حدود 30 کامیون کالای صادراتی فسادپذیر که عمدتا میوه و سبزیجات است، از ساعتی دیگر وارد خاک افغانستان و گمرک اسلام قلعه می گردد.

وی اضافه نمود: از امروز کارکنان گمرک اسلام قلعه افغانستان مستقر شدند و یکی از باسکول های این گمرک نیز برای انجام توزین محموله های تجاری فعال شده است.

لطیفی تاکید نمود: گمرک ایران آمادگی دارد به شرط پذیرش گمرک افغانستان در اسلام قلعه تشریفات گمرکی کالاهای سریع الفساد و سایر محموله های صادراتی و ترانزیتی برای ورود به افغانستان را انجام دهد.

بر اساس گفته های این مقام مسئول بعد از حریق گسترده در گمرک اسلام قلعه افغانستان، امروز اولین محموله های تجاری از بازارچه مرزی، منطقه ویژه و گمرک دوغارون خراسان رضوی به افغانستان ارسال می گردد.

روز شنبه 25 بهمن ماه انفجار مهیبی در نقطه صفر مرزی به سمت گمرک اسلام قلعه در خاک افغانستان به وقوع پیوست.

مرز دوغارون خراسان رضوی برای بازگشت کامیون ها و دور شدن از خطرات احتمالی برای محموله ها مسیرهای ورودی باز گذاشته شد و کامیون های حامل گاز و سوخت از محل خارج شده اند، و سایر کامیون ها نیز در پاسگاه 17 شهریور که بیش از پنج کیلومتر با محل انفجار فاصله دارد، مستقر شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تبادل کالا در مرز دوغارون از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل کالا در مرز دوغارون از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید