تراشه A16 بایونیک اپل اسنپدراگون 8 نسل 2 را شکست داد

به گزارش وبلاگ شخصی من، اخیراً کوالکام از تازهترین پردازنده موبایلی پرچم دار خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی و ادعا کرد که این تراشه عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود به کاربران گوشی های هوشمند مجهز به آن ارائه خواهد نمود. انتظار می رود تراشه ی تازه کوالکام از اواخر امسال در گوشی های پرچم دار اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد، اما نتایج بنچمارک گیک بنچ نشان می دهد که این تراشه پرچم دار نمی تواند با تراشه A16 بایونیک اپل که قلب تپنده مدل های پروی آیفون 14 است، رقابت کند.

تراشه A16 بایونیک اپل اسنپدراگون 8 نسل 2 را شکست داد

در حالی که تازهترین تراشه کوالکام حدود چند ماه دیگر در گوشی های هوشمند اندرویدی پرچم دار مورد استفاده قرار می گیرد، اما نتایج تست های بنچمارک کیگ بنچ این تراشه درون یک گوشی هوشمند اندرویدی ناشناس منتشر شده است. طبق نتایج این بنچمارک، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 امتیاز 1483 را در تست تک هسته ای و امتیاز 4709 را در تست چند هسته ای کسب نموده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که تراشه A16 بایونیک اپل امتیاز 1874 را در تست تک هسته ای و امتیاز 5372 را در تست چند هسته ای این بنچمارک به دست آورده است.

تراشه A15 بایونیک نیز که در آیفون 13 پرو و مدل های پایین تر آیفون 14 یافت می گردد، با کسب امتیاز 1709 در تست های تک هسته ای گیک بنچ نسبت به امتیاز 1483 تراشه تازه کوالکام، عملکرد بهتری در این بخش از خود نشان داده است. کریس پاتریک، معاون ارشد بخش تراشه های گوشی هوشمند کوالکام در مراسم رونمایی از این تراشه اعلام نمود که کوالکام استاندارد تازهی را برای محاسبات در این تراشه تعریف نموده که به طور پیوسته با هوش مصنوعی پیشرفته این چپست در حال تبادل اطلاعات خواهد بود و منظره گوشی های هوشمند پرچم دار را در سال 2023 متحول خواهد نمود.

در مقایسه با نسل اول تراشه اسنپدراگون 8، کوالکام می گوید که تراشه تازهش حدود 35 درصد افزایش عملکرد CPU، حدود 25 درصد افزایش عملکرد GPU و افزایش بهره وری انرژی را ارائه می دهد. در سال 2020، تراشه A14 بایونیک و حتی تراشه A13 سال اپل قبل نیز، تراشه سال گذشته اسنپدراگون 888 کوالکام که همراه با گوشی های اندرویدی عرضه شد، را شکست دادند.

تراشه A16 بایونیک در آیفون 14 پرو، مانند تازهترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2، بر اساس لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته شده و هر دوی آن ها عملکرد و بهره وری انرژی بهبود یافته ای را ارائه می دهند. تراشه مذکور اپل دارای 16 میلیارد ترانزیستور، یک CPU 6 هسته ای، یک GPU 5 هسته ای و یک موتور عصبی 16 هسته ای است. باید صبر کرد و دید که عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در گوشی های تازه چطور خواهد بود.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "تراشه A16 بایونیک اپل اسنپدراگون 8 نسل 2 را شکست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه A16 بایونیک اپل اسنپدراگون 8 نسل 2 را شکست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید