رندرهای گوگل پیکسل 6a از طراحی تازه و حذف جک هدفون خبر می دهند

به گزارش وبلاگ شخصی من، سری گوشی های گوگل پیکسل 6 با طراحی های قبلی پیکسل فاصله زیادی دارد و به نظر می رسد گوگل میخواهد همین ظاهر را در گوشی بعدی خود هم اعمال کند. به تازگی جدیدترین رندر های گوشی گوگل پیکسل 6a در فضای مجازی دست به دست شده که این تصاویر اطلاعات خوبی درباره طراحی و میزان آن به ما می دهد.

رندرهای گوگل پیکسل 6a از طراحی تازه و حذف جک هدفون خبر می دهند

تصاویر منتشر شده به وسیله OnLeaks، طراحی گوگل پیکسل 6a را مشابه با گوگل پیکسل 6 نشان می دهند و تفاوت چندانی بینشان دیده نمی گردد. بنابراین گوگل از همان زبان طراحی پیکسل 6 در این گوشی هم استفاده خواهد نمود. براساس رندر های موجود، گوگل پیکسل 6a از یک برآمدگی در قسمت پشتی برای قرار گرفتن دوربین ها و فلش LED بهره می برد که مشابه آن در گوگل پیکسل 6 هم به چشم می خورد. بسیار احتمال دارد که پیکسل 6a از همان طراحی رنگی دوگانه استفاده کند، اما نمی توان با قطعیت به این رندرها نگاه کرد.

نکته دیگری که در این رندرها به آن اشاره شده، استفاده از حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی در قسمت وسط و بالای صفحه نمایش است. البته باز هم تأکید می کنیم که این رندر ها قطعی نیستند و ممکن است تغییراتی در طراحی این گوشی ایجاد گردد. بعلاوه هیچ حسگر اثرانگشت فیزیکی در قاب پشتی این گوشی دیده نمی گردد و به نظر می رسد که گوگل میخواهد تا از حسگر زیر نمایشگر در این گوشی استفاده کند.

شاید مهم ترین تغییری که در این گوشی به وجود آمده، نبود جک 3.5 میلی متری صدا باشد. اتفاقی که برای اولین بار در سری A گوگل پیکسل در صورت تأیید گوگل، احتمالا ما شاهد آن خواهیم بود. نکته جالب دیگری که در رندرهای گوگل پیکسل 6a به چشم می خورد، مقدار این گوشی است. گویا این گوشی ابعاد 152.2 در 71.8 در 8.7 میلی متر دارد که با برآمدگی دوربین کمی کلفت تر به نظر می رسد. این ابعاد نشان می دهد که صفحه نمایش این گوشی در حدود 6.2 اینچ یا کوچک تر است و در مقایسه با گوگل پیکسل 6 که ابعاد آن 158.6 در 74.8 در 8.9 میلی متر است، در هر بعد به طور قابل توجهی کوچک تر از آن خواهد بود.

لازم به ذکر است که گوگل پیکسل 6a از پیکسل 5a هم کوچک تر خواهد بود که ابعادی معادل 154.9 در 73.7 در 7.6 میلی متر دارد. با توجه اینکه بسیاری از کاربران گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از نمایشگر بزرگ آن گله مند هستند، این می تواند خبر خوبی برای آن ها باشد. در حال حاضر قیمت این گوشی هنوز تعیین نیست. اما به نظر می رسد که پردازنده اختصاصی گوگل تنسور در این گوشی استفاده خواهد شد.

نسل قبلی این گوشی های یعنی گوگل پیکسل 5a که در مرداد سال جاری از آن رونمایی شد، شباهت زیادی به نسل قبلی خود پیکسل 4a دارد. این گوشی 2.3 میلی متر بلندتر و 0.6 میلی متر ضخیم تر از پیکسل 4a 5G است و عرض آن نسبت به این گوشی 0.8 میلی متر کمتر شده و ضمناً 15 گرم وزن بیشتری دارد. یکی از ارتقاهای مهم، بهره گیری این گوشی از بدنه یکپارچه فلزی است ولی نسل قبلی دارای بدنه پلاستیکی بود. البته بر روی بدنه فلزی این گوشی هم لایه پلاستیکی تعبیه شده است.

پیکسل 5a برای اولین بار بین پیکسل های سری a گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد و بعلاوه باید به بهره گیری آن از جک هدفون هم اشاره کنیم. گوگل برای محافظت از نمایشگر 6.34 اینچی اولد این گوشی از شیشه محافظ گوریلا گلس 6 استفاده نموده و البته با توجه به رفرش ریت 60 هرتزی آن، در این زمینه نسبت به رقبا حرفی برای گفتن ندارد. در سمت چپ بخش فوقانی نمایشگر یک دوربین سلفی قرار گرفته و در پنل پشتی هم شاهد دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی است. قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون 765G است و در کنار آن 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی انجام وظیفه می نمایند.

انرژی آن از طرف باتری 4680 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که در مقابل باتری 3885 میلی آمپر ساعتی 4a 5G ارتقای قابل توجهی به شمار میرود. باید خاطرنشان کنیم این بزرگ ترین باتری بین تمام گوشی های پیکسل محسوب می گردد ولی خبری از پشتیبانی از شارژ بی سیم نیست.

بعلاوه بد نیست بدانیم که گوگل میخواهد از نسل دوم چیپست تنسور به عنوان قلب تپنده گوشی های سری پیکسل 7 استفاده کند اما بعید به نظر می رسد که گوگل پیکسل 6a هم سهمی از نسل دوم پردازنده ی اختصاصی گوگل تنسور داشته باشد. انتظار می رود نسل دوم پردازنده تنسور عملکرد سریع تر و حتی قابلیت های هوش مصنوعی چشمگیرتری را نسبت به نسل قبلی ارائه دهد.

منبع: 9to5google

منبع: دیجیکالا مگ

به "رندرهای گوگل پیکسل 6a از طراحی تازه و حذف جک هدفون خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرهای گوگل پیکسل 6a از طراحی تازه و حذف جک هدفون خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید