تشدید ممنوعیت استفاده از آیفون در چین

به گزارش وبلاگ شخصی من، ایسنا نوشت: سازمان ها و شرکت های دولتی چینی بیشتری در سراسر این کشور از کارکنان خود خواسته اند که آیفون های اپل و سایر دستگاه های خارجی را به محل کار نیاورند.

تشدید ممنوعیت استفاده از آیفون در چین

بلومبرگ نیوز به نقل از منابع مطلع گزارش کرد چندین شرکت و ادارات دولتی در حداقل هشت استان چین در یکی دو ماه گذشته به کارمندانشان دستور داده اند تا استفاده از برندهای داخلی را شروع نمایند.

به مدت بیش از یک دهه، چین در پی کاهش اتکا به فناوری های خارجی بوده و از شرکت های وابسته به دولت مانند بانک ها خواسته است که به نرم افزار محلی روی آورند و فراوری تراشه های داخلی را ارتقاء دهند.

شرکت ها و سازمان های کوچک تر در شهرهای استان هایی شامل ژجیانگ، شاندونگ، لیائونینگ و هبی مرکزی که میزبان بزرگترین کارخانه فراوری آیفون در دنیا است، در دسامبر، دستورالعمل های شفاهی خود را صادر کردند.

بر اساس گزارش رویترز، به کارکنان حداقل سه وزارتخانه و نهاد دولتی در سپتامبر دستور داده شد که در محل کار خود از آیفون استفاده ننمایند. پیش از آن، چین از مقامات این کشور خواسته بود تا به علت نگرانی های امنیت سایبری، از دستگاه های خارجی از جمله آیفون استفاده ننمایند.

سهام اپل در معاملات روز آدینه، اندکی کاهش یافت و به 196 دلار و 50 سنت رسید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تشدید ممنوعیت استفاده از آیفون در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید ممنوعیت استفاده از آیفون در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید