تصمیم نو برای کنکوری ها ، نمره کنکور جایگزین سابقه تحصیلی می گردد؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، معاون سازمان سنجش به این سوال که در صورت آماده نشدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش، شرایط احتساب سوابق تحصیلی چگونه خواهد بود؟ پاسخ داد.

تصمیم نو برای کنکوری ها ، نمره کنکور جایگزین سابقه تحصیلی می گردد؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، حسن مروتی معاون امور آزمون های سازمان سنجش در رابطه با آماده نشدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش و احتساب سوابق تحصیلی، گفت: آموزش و پرورش متعهد شد مقدمات لازم برای ایجاد سابقه تحصیلی را فراهم کند و داوطلبان متقاضی ترمیم نمرات یا ایجاد سابقه تحصیلی می توانند در 3 نوبت امتحانات شهریور، دی و خرداد شرکت نمایند.

او اضافه نمود: مبنای کار ما این است که تا انتها خرداد 1402 سوابق تحصیلی داوطلبان در سایت آموزش و پرورش بارگذاری خواهد شد و با تعهدی که مسئولان این وزارتخانه در جلسات مختلف ارائه کردند، از ارائه سوابق تحصیلی مطمئن خواهیم بود.

مروتی توضیح داد: اگر به هر دلیلی آموزش و پرورش نتواست مقدمات کار را فراهم کند، شرایط افرادیکه سابقه تحصیلی ندارند را آنالیز و احتمالا به وسیله نمرات کنکور جایگزین خواهیم کرد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش بیان نمود: اگر مقدمات ایجاد سابقه تحصیلی به وسیله آموزش و پرورش فراهم شد اما داوطلبان برای ایجاد سابقه اقدام نکردند، نمره سابقه تحصیلی برای آنها صفر در نظر گرفته می گردد.

سهم کنکور در پذیرش دانشگاه ها برای سال 1402، 60 درصد و سهم امتحانات نهایی برای 10 درس، 40 درصد به صورت قطعی است. متقاضیان کنکور می توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم، دروس مورد نظر خود را در نوبت های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام نمایند. هر متقاضی صرفا یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصمیم نو برای کنکوری ها ، نمره کنکور جایگزین سابقه تحصیلی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نو برای کنکوری ها ، نمره کنکور جایگزین سابقه تحصیلی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید