کوشش پاکستان برای خرید نفت 50 دلاری روسی

به گزارش وبلاگ شخصی من، پاکستان کوشش می نماید نفت روسیه را به قیمت 50 دلار در هر بشکه خریداری کند که پایین تر از سقف قیمت مشخص شده به وسیله گروه هفت است.

کوشش پاکستان برای خرید نفت 50 دلاری روسی

به گزارش ایسنا، رسانه های پاکستانی گزارش کردند پاکستان که با بحران مالی و کاهش نقدینگی ذخایر ارزی دست و پنجه نرم می نماید، درصدد خرید نفت روسیه به قیمت 50 دلار در هر بشکه است.

پاکستان که سال گذشته با افزایش چشمگیر قیمت نفت و گاز، ناچار شد هزینه بالایی برای واردات پرداخت کند و با افت شدید ذخایر ارزی خارجی این کشور روبرو است، کوشش می نماید انرژی را با هزینه پایین وارد کند.

خرید نفت روسیه به قیمت 50 دلار در هر بشکه، 10 دلار پایین تر از سقف قیمتی خواهد بود که کشور های گروه هفت برای فروش نفت روسیه معین نموده اند و پاکستان می تواند از خدمات بیمه و مالی شرکت های غربی استفاده کند.

طبق گزارش وبسایت نیوز، روسیه در ابتدا باید کار هایی تشریفاتی مانند هزینه های حمل، بیمه و نحوه فرد پرداخت را پیش از پاسخ دادن به درخواست پاکستان برای دریافت تخفیف سنگین برای خرید نفت از این کشور، انجام دهد. پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود مبنی بر این که پاکستان، امیدوار است تخفیف خوبی از روسیه دریافت کند.

اکسپرس تریبون در گزارشی نوشت: روسیه به نوبه خود در ابتدا در مورد این که آیا پاکستان می خواهد توافق نفتی انجام گردد، مطمئن نبود.

پس از ملاقات اخیر میان مقامات روسی و پاکستانی، روسیه از پاکستان خواست یک محموله را برای امتحان، خریداری و وارد کند.

بر این اساس، پاکستان هزینه واردات نفت از روسیه را با واردات یک محموله امتحان خواهد نمود. بنا بر گزارش هایی که هفته گذشته منتشر شد، نخستین محموله نفتی از روسیه که برای آنالیز هزینه ها و افزایش اعتماد بین دو طرف وارد می گردد، ممکن است تا ماه آینده از روسیه ارسال گردد.

پاکستان تا به امروز خریدار بزرگ نفت و گاز روسیه نبوده است. بسیاری از مشتریان بزرگ در آسیا، به مکانیزم سقف قیمت ملحق نشده اند، اما چین و هند که اکنون بزرگترین خریداران نفت روسیه به شمار می روند، برای دریافت گرید های نفتی روسی، تخفیف های سنگینی را درخواست می نمایند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بحران انرژی و مالی پاکستان در ماه های اخیر و همزمان با کوشش این کشور آسیایی برای مذاکره با صندوق بین المللی پول برای یک توافق وام تازه، عمیق تر شده است.

منبع: فرارو

به "کوشش پاکستان برای خرید نفت 50 دلاری روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش پاکستان برای خرید نفت 50 دلاری روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید