توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی در کیش در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ شخصی من، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی در کیش در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی در کیش در دستور کار قرار گرفته است

مرتضی رمضانی گالشی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بومیان یا جامعه محلی به عنوان میزبانان اصلی گردشگران نقش اساسی در توسعه گردشگری این جزیره دارند، اظهار کرد: توانمند سازی جوامع بومی در حوزه گردشگری یکی از اهداف این سازمان است.

وی اضافه نمود: در جزیره کیش طی سالهای گذشته اقداماتی مانند حمایت از کسب و کارهای جامعه محلی و توانمندسازی آنها انجام شده و در این راستا توسعه این فعالیت ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

رمضانی گفت: بر این اساس آموزش و توانمندسازی جوامع محلی با رویکرد صنایع دستی، فرش، سوغات، غذا و موسیقی در دستور کار قرار گرفته و بزودی فرخوانی برای جلب مشارکت فعالان این عرصه براساس شیوه نامه تدوین شده در این معاونت منتشر می گردد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی در 2 قسمت (زون) از جزیره شامل محله سفین و باغو به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و بزودی با ارائه راهکارهای حقوقی برای از بین بردن بعضی موانع، سرمایه گذاری در این بخش شروع می گردد.

وی گفت: براساس طرح توسعه فعالیت های بومگردی ایجاد خانه اقوام با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از محورهای این طرح بوده که سرمایه گذاران حوزه گردشگری می توانند به منظور معرفی فرهنگ، آداب، رسوم و سنت های اقوام مختلف ایرانی در این جزیره خانه بومگردی ایجاد نمایند.

رمضانی گالشی با بیان اینکه تا به امروز چند سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد این خانه ها اعلام امادگی نموده و منتظر تدوین راهکارهای قانونی بهره برداری هستیم، یادآور شد: وجود نمادهای خاص اقوام و استان های کشور با تم گردشگری داخلی و خارجی از جمله ویژگی های مد نظر در ایجاد این خانه هاست.

وی بهره گیری از طرح ساماندهی سواحل در توسعه بومگردی در جزیره را دیگر اولویت این معاونت خاطرنشان کرد و گفت: در طرح نیز ایده های مختلفی آماده ارائه به سرمایه گذاران در سه بخش مختلف است.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساختهای گردشگری هم اکنون با 30 نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیاست.

منبع: همگردی

به "توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی در کیش در دستور کار قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی در کیش در دستور کار قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید