خبرنگاران بخش کنسولی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، بیرجند - خبرنگاران - رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی از راه اندازی بخش کنسولی در این استان با اهدافی از جمله صدور انواع ویزا، تایید اسناد، وکالت نامه، ارسال مدارک سه جلدی، کسب خبر و انجام امور اجتماعی هموطنان مقیم خارج از کشور خبر داد.

خبرنگاران بخش کنسولی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی راه اندازی شد

مهدی حیدری فرد روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: با ارائه خدمات کنسولی بخش زیادی از مسائل اتباع افغان و سایر مردم استان در زمینه خدمات کنسولی رفع می شود.

وی گفت: تا یک ماه گذشته ارائه امور کنسولی این نمایندگی به مردم و اتباع افغان مقیم خراسان جنوبی در مشهد انجام می شده است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی بیان نمود: یکی از مسائل در حوزه صدور ویزا کمبود اطلاعات نزد مردم استان همچنین اتباع افغان مقیم خراسان جنوبی نسبت به فرایند درخواست و صدور ویزا است که در این راستا نشست هایی برای شفاف سازی فرایند صدور ویزا انجام می شود.

وی از ارائه و تبیین برنامه 2 ساله نمایندگی وزارت امور خارجه و ارائه آن به استاندار خبر داد و گفت: کمبود فضای فیزیکی از مسائل موجود در این نمایندگی است که رفع آن نیاز به همکاری استانداری دارد.

حیدری فرد با بیان اینکه نمایندگی وزارت خارجه در استان بازوی استانداری در ارتقای مراودات خارجه و بین المللی است گفت: 330 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان وجود یک نمایندگی فعال وزارت امور خارجه را در این استان اجتناب ناپذیر می کند.

وی تشکیل شورای روابط خارجی استان را از برنامه های پیشنهادی این نمایندگی به استانداری بیان نمود و افزود: هم افزایی و همپوشانی کارکردهای نهادهای استان بویژه در بخش اقتصادی از اهداف تشکیل این شورا است که در سه سطح برنامه ریزی، اجرا و نظارت می تواند فعالیت کند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین اولویت در روابط اقتصادی خارجی استان باید ولایت فراه افغانستان باشد گفت: در این راستا روابط خارجی با ولایت فراه نقطه آغاز کار بوده و مقرر شد با والی فراه جلساتی برگزار شود و کمیسیون مشترک همکاری دو استان با ولایت فراه که اولویت روابط خارجی خراسان جنوبی است، برگزار شود.

وی بر توجه به سرمایه گذاری خارجی علاوه بر صادرات در استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر مرز ماهیرود درگاهی برای صادرات است و از مزایای آن برای توسعه استان چندان استفاده نمی شود.

حیدری فرد بر تقویت زیرساخت های صادراتی مرز ماهیرود تاکید کرد و گفت: ضمن اینکه رعایت نشدن استانداردهای بارگیری چه از لحاظ استانداردهای کیفی چه استانداردهای تناژ بار توسط طرف افغان در این مرز یکی از مسائل موجود است که باید رفع شود.

وی ادامه داد: محور سربیشه - درح - ماهیرود هنور به انتها نرسیده است که افتتاح این پروژه می تواند نقش مهمی در افزایش صادرات داشته باشد.

وی با اشاره به در دستور کار بودن موضوع بازگشاییی مرز یزدان که نقش چشمگیری در افزایش تجارت خارجی خراسان جنوبی خواهد داشت گفت: فعالیت مرزهای ماهیرود و یزدان در نهایت به توسعه استان کمک خواهد کرد و در این راستا تغییر رویکرد و ذهنیت مدیران استانی و نگاه حمایتگرانه مقامات و مسوولان مرکز را خواستاریم.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی توجه به گردشگری سلامت را از دیگر برنامه های این نمایندگی ذکر کرد و افزود: بیرجند به لحاظ سخت افزاری با وجود 2 بیمارستان ولی عصر (عج) و رازی مسئله ای در گردشگری سلامت ندارد.

وی نبود کنسولگری در ولایت فراه افغانستان را یکی از چالش ها در صدور ویزا برای گردشگری سلامت مطرح نمود و گفت: در ملاقاتی که 2 هفته گذشته با دبیر گردشگری سلامت کشورهای اسلامی داشتیم، پیشنهاد شد نشست گردشگری سلامت کشورهای اسلامی را در بیرجند برگزار کنیم.

حیدری فرد سرمایه گذاری خارجی، معرفی ظرفیت های استان، خواهر خواندگی بیرجند با شهرهای مختلف افغانستان در حوزه اقتصادی، فرهنگی، علمی و همکاری های علمی و دانشگاهی را از جمله برنامه های 2 ساله این نمایندگی برشمرد.

وی همچنین اتصال خراسان جنوبی به خط ریلی چابهار - مشهد را در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی و حمل و نقل مسافر ضروری و مهم دانست.

وی از پیگیری برای راه اندازی گمرک مرزی یزدان به عنوان یکی از برنامه های اقتصادی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به اینکه مرز یزدان با ولایت هرات افغانستان هم مرز است این مهم برای توسعه روابط تجاری به نتیجه برسد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بخش کنسولی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش کنسولی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید