خبرنگاران بیش از 2 هزار نفر در جشنواره امتنان فارس نام نویسی کردند

به گزارش وبلاگ شخصی من، شیراز-خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: 2 هزار و 100 نفر در فارس برای رقابت در سی و یکمین دوره جشنواره امتنان ثبت نام کردند که بر اساس شاخص های مشخص شده، برترین ها در چهار بخش کارگران نمونه، گروه کاران نمونه، خانه های بهداشت کارگری برتر و کارفرمایان سلامت محور، معین شدند.

خبرنگاران بیش از 2 هزار نفر در جشنواره امتنان فارس نام نویسی کردند

به گزارش وبلاگ شخصی من،سهراب مختاری، سه شنبه در جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه و همایش تجلیل از کارفرمایان سلامت محور و خانه های بهداشت کارگری برتر استان فارس، افزود: ثبت نام متقاضیان مشمول در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی از طریق سامانه جشنواره امتنان در سراسر استان فارس انجام شد و داوری ها در این زمینه بر اساس مستندات ارائه شده صورت گرفت.

وی بیان نمود: نفرات برتر این جشنواره برای رقابت ملی معرفی خواهند شد و گروه داوری ملی بعد از بازدید میدانی و راستی آزمایی، نفرات برتر را معرفی خواهند کرد.

به گفته مختاری، بر اساس ماده 195 قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است که هر ساله نخبگان جامعه کارگری و کارفرمایی را شناسایی و به جامعه معرفی کند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط موجود باید همه تلاش ها متمرکز بر حفظ فرصت های شغلی باشد، گفت: در سال 92 در استان فارس، 493 تشکل کارگری و کارفرمایی وجود داشت اما این تعداد اکنون به یک هزار و 118 تشکل افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین به تلاش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای این استان از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز اشاره و بیان نمود: با توجه به همه گیری این ویروس، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محیط کارگری امر بسیار ضروری بو،د به همین سبب از زمان شیوع این بیماری خطرناک تا به امروز 78 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی استان فارس اجرا شده است.

مختاری افزود: 471 هزار 329 کارگر بیمه شده در استان فارس وجود دارد که تا به امروز چهار هزار و 871 نفر از این تعداد مشکوک به ابتلا به کرونا بوده اند که چهار هزار و 470 نفر مبتلا قطعی در این استان از بین جامعه کارگری ثبت شده که از این تعداد چهار هزار و 393 نفر بهبود یافته و تنها 12 نفر فوت کرده اند که این نشان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه کار و تلاش فارس دارد.

وی، با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا به 74 هزار نفر در استان فارس بیمه بیکاری پرداخت شده است، گفت: همچنین 495 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کارفرمایان این استان پرداخت شده و فارس در حوزه ثبت نام این تسهیلات رتبه دوم و در بخش پرداخت، رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: با هدف حفظ و احیای مشاغل آسیب دیده از کرونا، اقدامات زیادی در این استان اجرا شده که نتیجه آن به نحوی است که اکنون از نظر تعداد بیمه شدگان براساس لیست تامین اجتماعی در مقایسه با بهمن ماه سال 98 تعداد بیمه شدگان فارس، یک ممیز 56 صدم درصد رشد داشته است.

وی، همچنین بیان نمود: ظرف چند سال اخیر نیز 14 مجموعه فرهنگی، رفاهی و ورزشی کارگران با صرف اعتبار 145 میلیارد ریال در سراسر استان فارس ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

در ادامه این جشنواره، 9 نفر کارگر برتر در سه بخش صنعت،خدمات و کشاورزی، 6 گروه کار نمونه ،سه واحد کار نمونه ، 2 کارفرما سلامت محور و 2 خانه بهداشت کارگری برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 2 هزار نفر در جشنواره امتنان فارس نام نویسی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 2 هزار نفر در جشنواره امتنان فارس نام نویسی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید