خبرنگاران 3 واحد قلیان سرای متخلف در اشنویه پلمب شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: سه واحد قلیان سرای متخلف در این شهرستان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا پلمب شد.

خبرنگاران 3 واحد قلیان سرای متخلف در اشنویه پلمب شد

کمال دانا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ شخصی من اضافه نمود: همه قلیان سراهای این شهرستان به صورت خودجوش برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مغازه های خود را از هفته گذشته تا اطلاع ثانوی تعطیل نموده اند.

وی ادامه داد: قلیان سراهایی که در این راستا در سطح شهر به اخطارهای بهداشتی توجه نمی نمایند و همچنان به بازبودن واحدهای صنفی خود اصرار دارند، پلمب خواهد شد.

وی اضافه نمود: اکیپ این اداره به همراه شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، اماکن عمومی، گشت های شبانه روزی را در سطح شهر ترتیب داده اند و از شهروندان نیز انتظار دارند هرگونه تخلفی را به این اداره اطلاع دهند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه اضافه نمود: پس از انتشار این بیماری در کشور و بر اساس مصوبات پنجمین جلسه کارگروه فرعی پیشگیری از کرونا در شهرستان، بعضی از مشاغل و صنوف تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند و صنف هایی که از مصوبات تخطی نمایند، پس از ابلاغ اخطار کتبی، پلمب خواهند شد.

در شهرستان 75 هزار نفری اشنویه 20 واحد قلیان سرای فعال وجود دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننموده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

طبق آخرین آمار، هفت هزار و 161 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 237 نفر جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز آزمایش 73 نفر از شهروندان آذربایجان غربی در مورد ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت نموده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 3 واحد قلیان سرای متخلف در اشنویه پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3 واحد قلیان سرای متخلف در اشنویه پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید