راز شکست تاریخی ایران مقابل انگلیس فاش شد ، چرا 7 گل خوردیم؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، کلکسیون اشتباهات بیرانوند و حسینی، راز جام جهانی ضعیف ایران را برملا کرد.

راز شکست تاریخی ایران مقابل انگلیس فاش شد ، چرا 7 گل خوردیم؟

به گزارش وبلاگ شخصی من آنلاین، ایران در جام جهانی 2022 قطر یکی از بدترین تورنمنت های تاریخش را از نظر دفاعی پشت سر گذاشت. به طور تعیین، شکست کابوس وار و 6 گله برابر انگلستان به بدترین باخت تاریخ فوتبال ایران در ادوار جام جهانی تبدیل شد که خود این فکت به خوبی همه داستان را نشان می دهد. در ملاقات با آمریکا هم تیم ملی با یک گل مغلوب شد و البته خوش اقبال بود که مخصوصا در نیمه نخست گل های بیشتری دریافت نکرد. به این ترتیب تیم ملی با 7 گل خورده قطر را ترک کرد و این در حالی است که تیم ملی در 2 جام جهانی 2014 و 2018 روی هم رفته فقط 6 گل خورده بود.

طبیعتا چنین نتیجه ناگواری نمی تواند محصول ضعف در یک پست یا افت کیفی یکی، دو بازیکن باشد. همه بد بودند که چنین نتایجی رقم خورد، اما اگر قرار به تأکید ویژه روی یک منطقه باشد باید به عملکرد دروازه بان ها نگاه کنیم. دربی اخیر تهران، محل رویارویی علیرضا بیرانوند و حسین حسینی بود؛ 2 سنگربانی که در جام جهانی فرصت حضور در میدان را پیدا کردند. نمایش اسفبار و بسیار متزلزل این دو گلر در دربی مرکز، شاید نشان داد تیم ملی چرا در قطر آنطور گلباران شد. حقیقت این است که چه حسینی و چه بیرانوند هم اکنون در برترین فرم فنی شان نیستند و این مسئله در ملاقات پرسپولیس و استقلال بسیار مشهود بود. مخاطبان فوتبال غروب سه شنبه شاهد کلکسیونی از اشتباهات متنوع این دو دروازه بان بودند؛ از خروج های اشتباه تا دفع های ناقص و عدم هوشیاری کافی که منجر به ثبت 4 گل شد.

بیرانوند و حسینی در جام جهانی هم در چنین سطحی ظاهر شدند و شاید به سختی بتوان یکی، دو مهار خوب از آنها به یاد آورد. بیرو برابر انگلستان مصدوم شد، حسینی به جای او به میدان آمد و 6 گل خورد. دروازه بان استقلال در بازی با ولز یک مهار خوب در دقایق ابتدایی داشت، اما دیگر دروازه اش تهدید نشد. برابر آمریکا هم بیرانوند به قفس توری برگشت و عملکرد غیرقابل قبولی داشت. شاید اگر گلرهای تیم ملی آماده بودند، این تورنمنت با چنین نتایجی برای فوتبال ایران به سرانجام نمی رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "راز شکست تاریخی ایران مقابل انگلیس فاش شد ، چرا 7 گل خوردیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز شکست تاریخی ایران مقابل انگلیس فاش شد ، چرا 7 گل خوردیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید