راز کلاه های بلند سربازان پادشاه انگلیس

به گزارش وبلاگ شخصی من، اتوبوس های دو طبقه، باجه های تلفن عمومی قرمز رنگ و برج ساعت بیگ بن ویژگی های اصلی بریتانیا هستند با این وجود، یونیفورم های گارد سلطنتی این پادشاهی به گونه ای طراحی نشده بودند که از نظر زیبایی ظاهری، دلپذیر به نظر برسند. در واقع این یونیفورم ها به عنوان تجهیزات ضروری نبرد علیه دشمنان بریتانیا در طول دهه 1800 میلادی ابداع شدند.

راز کلاه های بلند سربازان پادشاه انگلیس

به گزارش وبلاگ شخصی من به نقل از rahnamato، پس چرا این گارد کلاه سیاه بلند بر روی سر گذاشته و تونیک های قرمز برجسته می پوشند؟ شاید باورش سخت باشد اما هدف از طراحی این نوع از یونیفورم آن بود که ارتش دشمن بترسد. ایده این بود که شما سربازان پیاده خود را بلندتر و در نتیجه ترسناک تر نشان دهید. آنان هنگام جنگ با فرانسوی ها در طول جنگ های ناپلئونی نیز از این نوع پوشش استفاده می کردند تا با هیبتی چشمگیر به نظر برسند.

این کلاه ها به پوست خرس معروف هستند زیرا از خز خرس سیاه کانادایی (Ursus americanus) ساخته شده اند. از زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال 2020 میلادی به این سو صحبت هایی در خصوص غیرقانونی کردن تجارت خز به طور کلی وجود داشته است. ارتش بریتانیا در حال حاضر بین 50 تا 100 کلاه را که هر کدام حدود 900 دلار قیمت دارند به صورت سالانه خریداری می نماید.

در سالیان اخیر زمانی که سربازان ارتش بریتانیا در حال اجرا وظایف تشریفاتی مانند تعویض نگهبان در کاخ باکینگهام یا رژه سالانه برای تولد رسمی عالی رتبه ترین مقام کشور هستند کلاه های خود را به نمایش گذاشته اند. اگر به نگهبانان سلطنتی نگاه کنید و فکر کنید آنان صرفا وظایف تشریفاتی دارند اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. تمام آنان به صورت چرخشی از سایر نقش های نظامی فعال در مقام سرباز خدمت می نمایند.

در خصوص تونیک های قرمز که در ماه های فصل تابستان پوشیده می شوند (کت های خاکستری رنگ بلندتر در زمستان پوشیده می شوند) شایعه ای قدیمی وجود دارد مبنی بر آن که بریتانیایی ها رنگ قرمز را انتخاب کردند زیرا لکه های خون را پنهان می کرد چرا که مشاهده خون یک همقطار در میدان نبرد باعث تضعیف روحیه سایر همقطاران می شد.

با این وجود، بسیاری از تحلیلگران می گویند این استدلالی نادرست است و رنگ قرمز برای صرفه جویی در هزینه انتخاب شد چرا که مقرون به صرفه ترین و در دسترس ترین رنگ آن موقع بود و به افراد این امکان را می داد تا دوستان را از دشمنان تشخیص داده و از کشته شدن خود جلوگیری نمایند. این لباس ها به دوران جنگ سنتی اروپا باز می شود جایی که طرفین نبرد در یک میدان معین ظاهر می شدند و به معنای واقعی کلمه خطوط را برای حمله به یکدیگر تشکیل می دادند و جنگیدن بسیار دور از تاکتیک های چریکی بود.

بنابراین، پادشاه یا ملکه بریتانیا به وسیله افسرانی محافظت می شد که همان یونیفورم هایی را پوشیده بودند که سربازان بریتانیایی دو قرن پیش با آن به انجام وظیفه می پرداختند.

منبع: فرارو

به "راز کلاه های بلند سربازان پادشاه انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز کلاه های بلند سربازان پادشاه انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید