راهنمای سفر به بدروم

به گزارش وبلاگ شخصی من، سفر به بدروم

بدروم (به زبان یونانی هالیکارناسوس) یک شهر بندری در ترکیه است که در منطقه دریای اژه در جنوب غربی این کشور واقع شده است. سفر به بدروم جذابیت زیادی برای گردشگران دارد و این شهر سالانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است که برای تماشا سواحل زیبا، تفرجگاه ها، کافه های پرگل و خانه های سفید گچ پری آن می آیند.

راهنمای سفر به بدروم

بدروم جایی است که تا چشم کار می نماید نور و آب دنیای دیگر را رقم زده اند به همین دلیل آن را سرزمین آب های ابدی نامیده اند. در این شهر انتظار سفری متفاوت را داشته باشید، شهری با خانه های سفید رنگ چیده شده کنار هم با کوچه هایی که به دریا ختم می شوند. شهر دریاها، جایی که به کشتی های تفریحی در دنیا معروف است. این شهر در سال های دور، تمدن های زیادی را به خود دیده است.

آب و هوای بدروم

اقلیم بدروم، اقلیمی مدیترانه ای است. تابستان های این منطقه با هوای گرم و روزهای طولانی پذیرای گردشگران زیادی است. ژانویه سردترین ماه سال است که در این روزها باید انتظار زمستانی معتدل و کوتاهی را داشت. اما هوای بهار و پاییز نیز بسیار مطبوع و دلچسب است.

گارانتی خرید بلیط مقرون به صرفه بدروم

جاذبه های گردشگری بدروم

درست است که بدروم شهری ساحلی است و بیشتر افراد برای تفریحات آبی و لذت بردن از آب و هوای مطبوع در کنار سواحل به این شهر سفر می کنند اما این شهر نیز همانند دیگر شهرهای ترکیه جاذبه های گردشگری تاریخی بسیاری دارد که خوب است در سفر به بدروم تماشا آنها را از دست ندهید.

  • آرامگاه هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه دنیای باستان
  • دروازه میندوس از دوره هخامنشی
  • قلعه بدروم و موزه باستان شناسی زیر آب
  • آمفی تئاتر باستانی هالیکارناسوس

برترین زمان سفر به بدروم

با توجه به اینکه بدروم دارای آب و هوای مدیترانه ای است انتظار تابستان های گرم و طولانی، بهار و پاییز مطبوع و زمستان های کوتاه و ملایم را داریم. در ماه های جولای تا اواسط سپتامبر که اوج گرما در این شهر است فصل شلوغ گردشگری و به تبع آن، گران ترین فصل برای سفر به این شبه جزیره است.

فصل بهار و پاییز (از آوریل تا اکتبر) می باشد. هرچند در فصل بهار و پاییز که آب و هوای بدروم بسیار مطبوع است نیز گردشگران زیادی این فصل را برای سفر به بدروم انتخاب می کنند. تور بدروم در این فصل ها هواداران بیشتری دارد.

بدروم از ماه آوریل تا نوامبر (اردیبهشت تا آبان) هواداران خاص خودش را دارد که دوست دارند شهر را با غرق در شکوفه های بادام ببینند و گرمای هوا آزار دهنده نباشد.

رزرو هتل بدروم با برترین قیمت

مراکز خرید بدروم

لذت خرید در سفر به خصوص در سفر به ترکیه چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد. در سفر به بدروم نیز می توانید مراکز خرید جالب توجهی پیدا کنید.

مرکز خرید پالمارینا در بدروم

مرکز خرید میدتون

مرکز خرید اوسیس

حمل و نقل در بدروم

حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، تاکسی های ون اشتراکی است.

تاکسی در این شهر نسبتا گران است. این تاکسی ها فقط به صورت دربست اقدام به سوار نمودن مسافر می کنند.

تاکسی های دیگر تاکسی های ون هستند که دُلموش نامیده می شوند و ظرفیت 10 سرنشین را دارند و به صورت اشتراکی مورد استفاده مسافران قرار می گیرند. این تاکسیها در خطوط مشخصی حرکت می کنند و کرایه آنها ثابت است. این خودروها در طی جهت خود دارای ایستگاه نیستند و بنا به در خواست مسافر توقف می کنند.

رستوران های بدروم

غذاهای ترکی نه تنها ظاهر جذابی دارند بلکه طعم بسیار دلچسبی نیز دارند و نمی گردد در سفر به بدروم از آنها صرف نظر کرد. بهتر است در سفر به این شهر سراغ بعضی رستوران های معروف بروید و طعم دلچسب غذاهای ترکی را بچشید.

  • اورفوز
  • نازیک آنا
  • لا پاسیون
  • لو من کولتور
  • موستو
  • اژدهای سرخ

اقامت ترکیه- هر آنچه که درباره اقامت ترکیه باید بدانید

جزایر سیشل؛ بهشت افریقا

جزیره میکونوس؛ بهشت ساحلی یونان

admin

منبع: فلای تودی

به "راهنمای سفر به بدروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بدروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید