روستای نجوبران یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است

به گزارش وبلاگ شخصی من، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، روستای نجوبران یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است.

روستای نجوبران یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است

روستای نجوبران نوژی وران از توابع بخش بیستون شهرستان هرسین در استان کرمانشاه، در فاصله 5 کیلومتری شهر بیستون، 25 کیلومتری شهر هرسین و 40 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است. نوژی وران یا نجوبران در زبان محلی لکی، به معنای عدس است و بران یا وران سرزمینی را گویند که بر یا ثمره عدس دارد. شغل اصلی مردم این روستا دامداری و کشاورزی است. در فصل تابستان و بهار و در سالهای اخیر در پاییز هم روستای نجوبران گردشگران و مسافرین بسیاری را پذیرا بود بگونه ای که به جرات میتوان گفت گردشگرپذیرترین روستای استان کرمانشاه است. وجود باغات میوه این روستا بر جاذبه های گردشگری آن افزوده و اخیرا با همکاری مالکین این باغات شرایط مناسبی برای حضور گردشگران و اتراق آنها در این باغات فراهم آمد.

عمده ترین محصولات زراعی این روستا را گندم، ذرت و چغندرقند، سیب، گلابی، گیلاس و زردآلو تشکیل می دهند و مراتع غنی و حاصلخیز دشت چمچمال آن نیز سبب رونق دامداری شد. اگر برای تمدد اعصاب، گردشگری، ایرانگردی به این روستا رفتید، یادتان باشد که از مهمترین محصولات دامی این روستا مثل انواع فرآورده های لبنی دوغ، ماست، شیر، کره و روغن حیوانی غافل نشوید. مردم روستای نجوبران به زبان کردی و با گویش کرمانشاهی سخن می گویند. آنها مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

منبع: همگردی

به "روستای نجوبران یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای نجوبران یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید