ساعت رولکس و داستان موفقیت آن

به گزارش وبلاگ شخصی من، رولکس (Rolex) در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف و آلفرد جیمز دیویس بنیان گذاشته شد و با فراوری ساعت های ضد آب، ضد خش و دقیق خود لقب برترین برند فراوری ساعت در دنیا را از آن خود کرد.

ساعت رولکس و داستان موفقیت آن

داشتن هدف معین، نقطه ­ی آغاز همه دستاوردها وموفقیت­ ها است. این جمله کاملاً در خصوص برند رولکس (Rolex) قدرتمندترین برند فراوری ساعت دردنیا، صادق است. رولکس در مقایسه با سایر برندهای مطرح دنیا در خصوص فعالیت­های داخلی خود بسیار محافظه کارانه عمل می­کند و به تنهایی توانسته به موفقیت های زیادی دست پیدا کند. مدیر عامل شرکت می گوید بسیار شاد است که در زیباترین ساختمانبعد از کاخ واکینگهام کار می نماید.

تاریخچه ­برند رولکس و داستان زندگی بنیان­گذار آن هانسویلسدورف (Hans Wilsdorf) کاملاً در هم گره خورده اند. رولکس بر پایه ­رویای یک مرد جوان بهپیشرفت شکل گرفت تا توانست به این صندلی دست یابد. حتی بعد از مرگ بنیانگذارش،رولکس جهت موفقیت را در جهت آرمان­های او ادامه داد و به بهترین شرکت فراوری ساعتدر دنیا تبدیل شد.

داستان شکل گیری رولکس - لوکس ترین برند ساعت دنیا

داستان شکل گیری رولکس به سال 1881 یعنی وقتیبنیان گذار آن هان ویلسدورف پا به دنیا گذاشت برمی­گردد. سرنوشت ویلسدورف در تجارتخانوادگیشان یعنی کار در فروشگاه ابزارآلات رقم خورده بود اما تنها وقتی 12 سالداشت والدین او از دنیا رفتند. خویشاوند آنها وظیفه حمایت از او و سایز اعضایخانواده را برعهده گرفتند. آنها فروشگاه خانوادگیشان را فروختند و همه­ مبلغ را ذخیرهکردند.

بعد از مرگ پدر و مادرش، هانس به مدرسه­ شبانهروزی رفت. بعد از تمام کردن مدرسه او به ژنو سویس علاقمند شد. او در آنجا در یکشرکت توزیع مروارید مشغول به کار شد و به چم و خم تجارت دنیای در این صنعت اشرافپیدا کرد. او شرکت را رها کرد و به صادرکنندگان ساعت در شرکت کورتن پیوست.

بدونهیچ تجربه­ای در این صنعت، به عنوان یک مترجم در شرکت آغاز به کار کرد. اینجا بودکه ایده راه ­اندازی یک شرکت فراوری ساعت در ذهنش شکل گرفت. شرکت کورتن لوازم ساعترا از سوییس و فرانسه خریداری می کرد. ویلسدورف از سه سازنده ساعت خواست تا سه ساعت جیبی برای او بسازد. ساعت ها خیلی زودتوسط کورنومتر های رصد خانه نئوچاتل مورد تایید قرار گرفتند. آن­ها خیلی زود بهفروش رسیدند و این مسئله مدیران او را شاد کرد.

بعد از آن هانس تصمیم گرفت که در سال 1903 بهلندن نقل مکان کند. او در صنعت ساعت سازی انگلیس آغاز به کار کرد و برای آغازتجارت خود برنامه ریزی کرد.در این زمان، او آلفرد جیم دیویس را دیدار کرد و بآندو باهمکاری یکدیگر شرکت ساعت سازی خود را تاسیس کردند. ویلسدورف اقامت بریتانیارا به دست آورد. هر دو شریک، مهارت های یکدیگر را کامل میکردند.

ساعت های مچی فراوری شده توسط شرکتشان در سال1912 معروف شد. آن دو تصمیم گرفتند که نام شرکت خود را به رولکس تغییر بدهند. آنهابه نامی که تلفظ آن آسان بوده و افراد در زبان ها مختلف بتوانند آن را راحت اداکنند توجه داشتند.

رولکس اولین جایزه دنیای رتبه بندی کورنومتررا از آن خود کرد. برند ساعت رولکس از دهه هفتاد تا به امروز در حال تکامل بوده و روزبه روز پیشرفت نموده و هیچگاه تحولات اساسی در آن رخ نداده است. رولکس با استفادهاز تکنولوژی آغاز به ساخت ساعت های جدید با مدل های خلاقانه کرد. آمارها حاکی از ایناست گه رولکس در سال 2000 یک ساعت در روز فراوری می نموده است. داستان موفقیت رولکس مثالی عالی برای موفقیت بهوسیله شانس و جرات است.

ساعت رولکس در گذر زمان

سال 1910 - اولین موفقیت کورنومتری آنها

با لزوم دستیابی به حرکتی با دقت بسیار بالا،رولکس آزمایشات دقیق بسیاری انجام داد تا اینکه بالاخره اولین ساعت مچی را با مجوزکورنومتری از موسسه COSC درسال 1910 فراوری کرد. در سال 1914 اداره نظارت Kew به ساعت مچی رولکس مجوزدقت کلاس A را اهدا کرد، امتیازی که تا پیش از آن تنها بهکورنومترهای دریانوردی اختصاص داده شده بود.

سال 1926 در اقیانوس - فراوری اولین ساعت ضد آب

هانس همواره رویای فراوری ساعتی را در ذهن داشت کهدربربر آسیب های خارجی بسیار مقاوم باشد. او پس از سالها از آغاز فعالیت شرکتشان،تصمیم به ساخت ساعتی ضد آب و ضد خش را گرفت. در سال 1926 کالکشن Oyster رولکس به بازار آمد که اولین ساعت ضدآب و ضد خش در دنیا بود.

سال 1945 - اولین رولکس Datejust

پایه و اساسکالکشن اویستر، دیت جاست اولین بار در سال 1945 فراوری شد. اولین ساعت دارنده یجایزه کرونومتری که تاریخ را در پنجره ای در صفحه خود نمایش می دهد. ساعتی باامتیازات برجسته و عالی با دستبند Jubilee و یک قاب فلورسنت مخصوص که منحصرآ برای آنساخته شده بود و از دور این ساعت را با نام رولکس متمایز می کرد. نشان دادن تاریخیکی از دلایلی بود که افراد در سراسر دنیا برند نام تجاری رولکس را در سرتاسر دنیاسزاوار قدردانی کرد.

سال 1952 - برترین رتبه دنیای

این برند پیشرویفراوری ساعت، ساعت هایی با ویژگی های خاص، برای فعالیت­های حرفه­ای مانند شیرجه­دراعماق دریا، هوانوردی، کوهنوردی و اکتشافات علمی فراوری کرد. در سال 1953 ادموند هیلاری SirEdmund Hillary و تنزینگ نورگی TenzingNorgay هنگامفتح اورست ساعت اویستر رولکس را به دست داشتند و به این ترتیب توانستند مهر تاییدیبر دقت و قدرت ساعت های رولکس زدند.

سال 1960 - ساعت مخصوص اعماق دریا

رولکس ساعت مخصوص اعماق دریا را برایرویارویی با سخت ترین چالش خود تا آن موقع فراوری کرد.

گروه مد و پوشاک وبلاگ شخصی من

منبع: setare.com

به "ساعت رولکس و داستان موفقیت آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت رولکس و داستان موفقیت آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید