ساماندهی منابع انسانی در آموزش عالی کلید خورد

به گزارش وبلاگ شخصی من، مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم گفت: با توجه به نیازسنجی نیروی انسانی از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری، به دنبال ساماندهی و مدیریت منابع انسانی در آموزش عالی کشور هستیم.

ساماندهی منابع انسانی در آموزش عالی کلید خورد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ شخصی من به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، اباصلت خراسانی، مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی معاونان اداری، اقتصادی و مدیریت منابع دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: با توجه به نیازسنجی نیروی انسانی از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به دنبال ساماندهی و مدیریت منابع انسانی در آموزش عالی کشور هستیم.

خراسانی در این نشست مجازی با اشاره به اقدامات اجرا شده در آموزش عالی گفت: از جمله مهم ترین اقدامات اجرا شده اخیر می توان به نیازسنجی نیروی انسانی از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری، آنالیز و انطباق تخصص ها با نظام طبقه بندی مشاغل، ارائه دفترچه نیازهای استخدامی به سازمان اداری و استخدامی کشور برای اخذ مجوز اشاره نمود.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی و جذب نیروی غیرهیئت علمی در این وزارتخانه در فضایی رقابتی شکل گرفت، اضافه نمود: در همین زمینه 6000 مجوز هیئت علمی و 1971 مجوز غیرهیئت علمی در مرحله تامین اعتبار هستند. پروتکل های استخدامی وزارت علوم در زمینه جذب نیروی غیرهیئت علمی شامل4 حوزه سوابق آموزشی و پژوهشی، دانش کامپیوتر، مهارت های شغلی و دانشی و روان شناسی می گردد.

صدور شناسه شماره شناسه کارکنان قراردادی

خراسانی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات اجرا شده گفت: صدور شناسه شماره شناسه کارکنان قراردادی، تاسیس کانون ارزیابی و توسعه شایستگی های مدیران برای سه دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی و صنعتی شریف و پیگیری لازم برای اخذ مجوز استقرار کانون در حوزه ستاد وزارت متبوع، برگزاری دوره های توانمندسازی مدیران زن با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی و بازنگری نظام ارزیابی عملکرد با همکاری مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بازنگری نظام آموزشی و تدوین پودمان های آموزشی در هفت رسته شغلی و استفاده از ظرفیت دانشگاه پیغام نور برای انتقال کارمندان به سایر دانشگاه ها و ساماندهی وضع موجود از دیگر اقداماتی است که می توان به آنها اشاره نمود.

وی توضیح داد: از دیگر اقدامات اجرا شده می توان به سامانه پاکنا اشاره نمود. نکته ای که در این بخش بایستی دانشگاه ها به آن توجه نمایند این است که بایستی مکاتبات اجرا شده برای ارتباط با سازمان استخدامی برای وزارت علوم فرستاده گردد تا این وزارت پس از تجمیع آن را برای سازمان استخدامی ارسال کند.

خراسانی در انتها با اشاره به استفاده از ظرفیت نیروی امریه سربازی اعلام کرد: وزارت علوم در این زمینه حتی کارشناسی را مسئول پیگیری امور مربوط به سربازان امریه و رسیدگی به موضوعات مرتبط با آن را در نظر گرفته است و همچنین و سامانه ای را برای این موضوع در وزارتخانه راه اندازی نموده است. وزارت علوم امیدوار است که بتواند بیش از پیش از ظرفیت نیروهای امریه استفاده کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ساماندهی منابع انسانی در آموزش عالی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی منابع انسانی در آموزش عالی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید