شهر زیرزمینی کاریز کیش ، گشت و گذار در شهر زیرزمینی شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ شخصی من، جزیره کیش به عنوان یکی از جزایر خلیج فارس همیشه مقصدی مناسب برای سفر می باشد، این جزیره در کنار جزایر تنب بزرگ و کوچک و جزیره ابوموسی همیشه در جنوب ایران مسافران خاص خود را دارد. در جزیره کیش جاذبه های گردشگری فراوانی قرار گرفته است، این جزیره دارای آب های آرام و آسمانی نیلگون است و زیبایی هایی دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جذب می نماید. اشخاصی که برای سفر به کیش , تور کیش را انتخاب می نمایند بسیار می باشند، زیرا تور کیش امکانات ویژه ای دارد که برای مسافران لذت بخش می باشد، در مطالب قبلی درباره جاذبه های گردشگری کیش شرح داده ایم در این متن نیز درباره شهر زیرزمینی کاریز کیش شرح می دهیم.

شهر زیرزمینی کاریز کیش ، گشت و گذار در شهر زیرزمینی شگفت انگیز

شهر زیرزمینی کیش

اگر از شخصی که به کیش سفر نموده است بپرسید جاذبه های آن کدام است، قطعا شهر زیرزمینی کاریز کیش را برای شما مثال میزند. این شهر زیر زمینی یکی از شهرهای تاریخی در زمانهای دور می باشد که تماشا آن خالی از لطف نیست. همیشه آژانس های مسافرتی بسیاری بازدید از شهر زیر زمینی را در برنامه تور کیش قرار می دهند. این شهر زیرزمینی همانطور که از نامش معین است دارای کاریز یا قنات های بسیاری می باشد. کاریز یا قنات به کانالهایی گفته می گردد که در آنها آب و سفره های زیرزمینی جمع آوری می گردد در گذشته نیز آب مورد استفاده مردم از همین قنات ها تامین می شد شهر کاریز نیز قدیمی است و به علت وجود قنات های فراوان در آن بسیار تماشای است. اکنون شهر کاریز به عنوان شهری قدیمی در کیش بازدیدنمایندگان بسیاری را پذیرا می باشد. در حال حاضر بعد از سالها این شهر بسیار زیبا طوری ساخته شده است که گردشگران می توانند از سطح زمین به سمت قناتها بروند و از بین قنات ها و دالانهای شهر ,فضاهایی شگفت انگیز را مشاهده نمایند. این شهر زیرزمینی بسیار خنک می باشد و بازدید از آن در فصول گرم و آب و هوای گرم کیش باعث می گردد تا مدتی از گرمای هوای کیش در امان باشید.

در شهر کیش دمای هوا در حدود 10 درجه خنک تر از هوای جزیره کیش می باشد , قنات های کیش با بیش از دو هزار سال قدمت , به عنوان یکی از کهن ترین آثار و بناهای به جا مانده از ایران باستان می باشد . اگر در پی مجموعه ای تماشای و گردشی می باشید که هم آب و هوای خوشی دارد و هم جذابیت های خاصی دارد می توانید از شهر زیرزمینی کاریز کیش بازدید کنید در این شهر که قنات های بسیاری دارد یکی از قنات ها به شیوه ای خاص بازسازی شده است که همچون تونلی عریض با معماری خاص و منحصر فرد مجموعه ای سرگرمیی و تماشای را رقم زده است به طور خلاصه این شهر باستانی به عنوان مکانی زیبا و خاص برای گردش و سرگرمی مناسب گردشگران و مسافران جزیره کیش می باشد.

منبع: همگردی

به "شهر زیرزمینی کاریز کیش ، گشت و گذار در شهر زیرزمینی شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر زیرزمینی کاریز کیش ، گشت و گذار در شهر زیرزمینی شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید