طرز تهیه انواع سس و چاشنی ؛ 5 دستور تهیه سس سالاد خوشمزه و کم کالری

به گزارش وبلاگ شخصی من، سس های سالاد کم کالری گزینه ای فوق العاده برای افزایش طعم سالاد شما هستند. راه های زیادی برای تهیه آنها در خانه وجود دارد. در این مطلب طرز تهیه پنج نوع سس سالاد کم کالری را برای شما قرار داده ایم.

طرز تهیه انواع سس و چاشنی ؛ 5 دستور تهیه سس سالاد خوشمزه و کم کالری

به گزارش وبلاگ شخصی من، سالادها غذاهای سالمی هستند به شرطی که بدانید چگونه آنه را با سس مناسب و سالمی طعمدار کنید. شاید ندانید، اما بیشتر سس های سالادی که در خواربارفروشی محلی خود پیدا می کنید، حتی سس های کم چرب، بسیار مغذی نیستند. نه تنها این، بلکه مملو از نمک، چربی های ترانس و شیرین نماینده ها نیز هستند. بله، آنها خوشمزه هستند اما بعلاوه دارای کالری بالایی هستند.

خوشبختانه، طیف گسترده ای از مواد طبیعی وجود دارد که می توانید برای تهیه سس های سالاد سالم و خوشمزه بهره ببرید که حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد احتیاج بدن شما نیز هستند. در واقع، این روزها بسیاری از مردم آنها را انتخاب می نمایند. برترین بخش این است که آنها برای تقریباً هر رژیم غذایی کاملاً مناسب هستند. در ادامه پنج دستور تهیه سس سالاد عالی را به شما ارائه می دهیم.

بسیاری از مردم فکر می نمایند یک سس سالاد خوشمزه و خامه ای با یک رژیم غذایی سالم سازگار نیست. با این حال، آنها اشتباه می نمایند. کالری اضافی عمدتاً از افزودنی های شیمیایی موجود در نسخه های خریداری شده در فروشگاه می آید.

خوشبختانه راه های مختلفی برای تهیه سس سالاد کم کالری وجود دارد که طعم سالاد شما را بسیار بهبود می بخشد. حتی بهتر از آن این است که می توانید آنها را بدون احساس گناه بخورید.

این سری از دستور العمل ها به راحتی درست می شوند و گیاهان و ادویه های موجود در آنها کالری اضافه نمی نمایند. در عوض، آنها مقادیر خوبی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و بسیاری از مواد مغذی دیگر را فراهم می نمایند که برای شما مفید است.

برای اطلاع از نحوه تهیه آنها به خواندن ادامه دهید.

1. سس وینیگرت

در این دستور روغن زیتون و سرکه را با هم مخلوط نموده و یک سس خامه ای و یکدست با طعم عالی به دست می آورید. وینگرت خانگی یکی از برترین سس های سالاد کم کالری است. این واقعا طعم سالاد را بهبود می دهد.

می توانید با هر نوع سرکه ای که در دست دارید یکی درست کنید. نتیجه صرف نظر از آن عالی خواهد بود و با بیشتر سالادها به خوبی جفت می گردد. این امر به ویژه در خصوص سالادهایی که حاوی پیازچه، گوجه فرنگی و فلفل و سایر سبزیجات هستند، صادق است.

مواد لازم:

سرکه 1 قاشق غذاخوری (در صورت تمایل می توانید اندازه بیشتری اضافه کنید)

روغن زیتون فوق بکر 3 قاشق غذاخوری

نمک به اندازه دلخواه

دستور تهیه: ابتدا تمام مواد را در یک کاسه عمیق بریزید. سپس آنها را خوب هم بزنید. در نهایت، سالاد خود را با آن بپوشانید.

2. وینگرت خردل

خردل به هر غذایی که اضافه گردد، حس بسیار خاصی می بخشد. با این وینیگرت به خوبی هماهنگ می گردد. زیرا با سایر مواد سنتی مانند سرکه، روغن زیتون و لیمو ترکیب می گردد. این سس را با هر گونه مخلوط سبزیجات حاوی کاهو، گوجه فرنگی و پیاز را امتحان کنید.

مواد لازم:

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

سرکه انگور 1 قاشق غذاخوری

نمک به اندازه لازم

خردل یک پیمانه

دستور تهیه: ابتدا تمام مواد را در یک کاسه عمیق بریزید. سپس، همه چیز را خوب مخلوط کنید. در نهایت آن را به سالاد خود اضافه کنید.

3. سس ماست

این سس بر پایه ماست است و حس تازه ای به سالاد شما می بخشد. اگر می خواهید یک سس سالاد خوشمزه و خامه ای کم کالری داشته باشید، باید این سس را امتحان کنید.

سس های مبتنی بر ماست یکی از محبوب ترین سس های سالاد هستند. این به این علت است که آنها نه تنها خوشمزه هستند، بلکه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

مواد لازم:

ماست ساده 1/2 فنجان

لیمو نصف

غذاخوری روغن زیتون فوق بکر 2 قاشق

جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به اندازه دلخواه

دستور تهیه: ابتدا همه مواد را در یک کاسه عمیق بریزید. سپس، آنها را به خوبی مخلوط کنید. آن را بچشید و در صورت لزوم نمک بیشتری اضافه کنید. وقتی آماده شد، آن را روی سالاد و سبزیجات خود بریزید.

4. سس سیر

سیر به غذاهای سالادی که سبزیجات زیادی دارند طعم زیادی می بخشد. حتی می توانید از این سس سیر در ساندویچ و غذاهای سرخ کردنی بهره ببرید.

مواد لازم:

سیر خام 3 حبه

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

سرکه 1 قاشق غذاخوری

نمک به اندازه لازم

دستور تهیه: ابتدا سیر را له کنید. سپس آنها را به همراه روغن زیتون، سرکه و نمک به غذاساز اضافه کنید. پس از به دست آوردن سس یکدست، مخلوط آماده برای اضافه کردن به سالاد شما است.

5. سس آووکادو-خیار

این یک سس سالاد کم کالری عالی است و اگر طعم گرمسیری را ترجیح می دهید، آووکادو نه تنها به سالاد شما طعم می بخشد، بلکه بسیاری از مواد مغذی مورد احتیاج بدن شما را نیز تامین می نماید. آووکادو یک ماده عالی برای هر نوع سالادی است.

بنابراین، چرا آن را به یک سس سالاد کم کالری اضافه نکنید؟ حتی بهتر از آن، کمی خیار، پونه کوهی و لیموترش برای طعم تندتر بهره ببرید.

پنج دستور تهیه سس سالاد کم کالری و خوشمزه

مواد لازم:

خیار پوست کنده 1/2

آووکادو له شده 1/2

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

ماست ساده 3 قاشق غذاخوری

پونه کوهی خشک 1 قاشق غذاخوری

پوست لیمو(به دلخواه) اندازهی

نمک و فلفل به اندازه لازم

دستور تهیه: ابتدا خیار و آووکادو را با هم میکس کنید. سپس روغن زیتون، ماست ساده و پونه کوهی را اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. وقتی سس غلیظ و یکدستی به دست آوردید، پوست لیمو رنده شده، فلفل و نمک را اضافه کنید. در نهایت آن را روی سالادتان بریزید.

به گزارش وب گاه بیتوته، با تهیه این سس ها طعم متفاوتی را به غذاهای سالادی خود اضافه می کنید. همانطور که می بینید، تهیه آنها بسیار آسان است و مواد تشکیل دهنده آنها مقرون به صرفه است و به راحتی پیدا می گردد. علاوه بر این، آنها سبک و 100درصد بدون مواد نگهدارنده و افزودنی های شیمیایی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه انواع سس و چاشنی ؛ 5 دستور تهیه سس سالاد خوشمزه و کم کالری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع سس و چاشنی ؛ 5 دستور تهیه سس سالاد خوشمزه و کم کالری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید