طرز تهیه کتلت بدون روغن

به گزارش وبلاگ شخصی من، در این قسمت طرز تهیه کتلت رژیمی کدو در فر را به شما آموزش می دهیم که شما با همین روش می توانید انواع کوکو و کتلت را در فر و بدون روغن طبخ کنید.

طرز تهیه کتلت بدون روغن

رژیم غذایی بدون روغن گاهی برای افراد یک نیاز مبرم است و آن ها برای سلامت بدنشان باید یک لیست از غذاهای سرخ نکردنی داشته باشند تا انواع غذا بدون روغن را در خانه طبخ کنند. البته بد نیست که گاهی غذاهای بدون روغن را در دستور کارمان قرار دهیم؛ حتی کتلت بدون روغن. با وبلاگ شخصی من همراه باشید تا طرز تهیه کتلت بدون روغن را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کتلت بدون روغن

  • تخم مرغ: 1 عدد
  • آرد: 1/2 لیوان
  • پیاز: 1 عدد
  • کدو سبز: 4 عدد
  • ماست چکیده برای سرو: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت بدون روغن

مرحله اول

ابتدا پیار را پوست گرفته و بشویید و رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید. کدو سبز را نیز بشویید و با چاقو کمی رویش را بتراشید تا خارهای آن کنده شود. بعد سر و دم آن را با چاقو بگیرید و با رنده درشت رنده کنید و آب آن را نیز بگیرید.

مرحله دوم

آرد را با مقداری نمک مخلوط کرده و 2 بار الک کنید تا سبک شده و هوا بخورد. بعد آن را به پیاز و کدو اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس تخم مرغ، نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم

ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و با قاشق روی سینی از مایه کتلت بریزید و داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

مرحله چهارم برای تهیه کتلت بدون روغن

پس از پخت قسمت بالای فر را چند دقیقه روشن کنید تا روی کتلت ها طلایی و برشته شود. سپس روی آن ها مقداری ماست چکیده و نمک بریزید و سرو کنید. اگر به دستور پخت غذاهای سبک علاقه دارید، ساندویچ مرغ با قارچ و سیب زمینی را بخوانید.

نکته آخر

  • بدون شک وجود چربی ها در بدن بسیار حیاتی و مهم هستند و پختن غذایی با چربی صفر تقریبا غیرممکن است، اما با این حال می توان مصرف آن را به حداقل رساند.
  • با این دستور پخت شما می توانید کتلت های گوشت را هم با همین شیوه تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از آشپزی خورشت بیج بیج، غذای محبوب مازندرانی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه کتلت بدون روغن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت بدون روغن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید