طرزتهیه پاتاتس کوفتسی، غذای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه

به گزارش وبلاگ شخصی من، پاتاتس کوفتسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود.

طرزتهیه پاتاتس کوفتسی، غذای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه

مواد لازم برای 4 نفر

سیب زمینی1 کیلوگرم

پودر سوخاری2 لیوان

تخم مرغ3 عدد

پیاز1 عدد

جعفری1 دسته

سیر3 حبه

رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

فلفل چیلی و زیره به اندازه کافی

طرز تهیه پاتاتس کوفتسی

مرحله اول

برای تهیه پاتاتس کوفتسی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و پس از جدا کردن پوست آنها درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب زمینی ها پخته شوند.

مرحله دوم

زمانی که سیب زمینی ها مغز پخت شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس سیب زمینی ها را درون آبکش می گذاریم تا کاملا خنک شوند. حالا سیب زمینی های خنک شده را با دندانه های ریز رنده درون یک کاسه بزرگ رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک عدد تخم مرغ را به همراه پودر سوخاری، رب گوجه فرنگی و اندازهی نمک، فلفل سیاه، فلفل چیلی و زیره به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پیاز و سیر را با دندانخ های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را از صافی رد کرده تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه سیر رنده شده به کاسه اضافه می کنیم. حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مابقی تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود. در ادامه اندازهی از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و اندازهی روغن مایع به آن می افزاییم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا کوفته های فرم داده شده را ابتدا درون تخم مرغ می غلطانیم، سپس درون تابه می چینیم.

مرحله هفتم

حالا پاتاتس کوفتسی ها را کاملا سرخ کرده، سپس روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در نهایت پاتاتس کوفتسی ها را به همراه فلفل سبز، گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان

به "طرزتهیه پاتاتس کوفتسی، غذای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرزتهیه پاتاتس کوفتسی، غذای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید