عقب نشینی سونی؛ پلی استیشن استور PS3 و PS Vita تعطیل نخواهد شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، همین دو سه هفته پیش بود که سونی از برنامه های خود برای تعطیلی کامل پلی استیشن استور روی پلتفرم های پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و PSP اطلاع داد. قرار بود این فروشگاه ها به طور کلی بسته و امکان خرید چند هزار بازی قدیمی روی این پلتفرم ها غیر ممکن گردد. هواداران زیادی نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی نموده اند و سونی هم از اجرای این تصمیم سر باز زده است.

عقب نشینی سونی؛ پلی استیشن استور PS3 و PS Vita تعطیل نخواهد شد

نارضایتی نسبت به تعطیلی پلی استیشن استور روی پلتفرم های قدیمی به قدری زیاد بود که حتی ما هم مقاله ای در اعتراض به این حرکت نوشتیم. هواداران معینا به حذف بیش از دو هزار بازی پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا اشاره نموده بودند؛ بازی هایی که در صورت تعطیلی فروشگاه های دیجیتال این دو پلتفرم، دیگر امکان خریدشان وجود نداشت. روی پلی استیشن کنسول پلی استیشن 3 حتی می توان صدها بازی پلی استیشن 1 و پلی استیشن 2 را هم به صورت دیجیتال خریداری کرد؛ طوری که حفظ و نگه داری از این فروشگاه ها در راستای باقی ماندن این بازی ها اهمیت زیادی دارند.

جیم رایان، مدیر پلی استیشن، دیروز در وبلاگ پلی استیشن ضمن اعلام خبر بازگشت از تصمیم تعطیلی فروشگاه های قدیمی پلی استیشن، طی پیامی نوشت که آن ها در تصمیم خود اشتباه نموده بودند. رایان در پیام خود نوشته است:

به تازگی به بازی کننده ها خبر دادیم که پلی استیشن استور روی پلتفرم های پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا در تابستان سال جاری تعطیل خواهند شد. با این حال، با آنالیز بیشتر، متوجه شدیم که تصمیم اشتباهی در این باره گرفته بودیم. امروز با خشنودی اعلام می کنم که پلی استیشن استور روی پلتفرم های پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا به کار خود ادامه خواهد داد. فروشگاه PSP همان طور که پیش از این برنامه ریزی شده بود در روز 2 جولای 2021 به کار خود خاتمه خواهد داد.

زمانی که در ابتدا تصمیم به توقف فروش بازی روی پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا را گرفتیم، برای آن چند دلیل داشتیم؛ عواملی مثل چالش های پشتیبانی از خرید و فروش روی دستگاه های قدیمی و از طرف دیگر تمرکز بیشتر و هزینه کردن منابع در اختیارمان روی دستگاه های جدیدی که بیشتر هواداران ما روی آن ها مشغول بازی کردن هستند، از اصلی ترین دلایل برای این تصمیم بودند.

متوجه شده ایم که جمعیت زیادی از شما علاقه و اشتیاق زیادی به باقی ماندن قابلیت خرید بازی های کلاسیک روی پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا در آینده دارند و خشنودم که توانستیم راه حلی برای ادامه ارایه این سرویس ها پیدا کنیم.

از اینکه می توانیم این بخش از تاریخ پلی استیشن را برای هواداران زنده نگه داریم، خشنود هستیم و از طرف دیگر به ساخت دنیاهای جدید و باکیفیت روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و همچنین نسل بعدی واقعیت مجازی ادامه دهیم.

اینکه این تصمیم سونی دقیقا تا چه زمانی پابرجا خواهد ماند، با در نظر دریافت این موضوع که سونی با چالش ها و هزینه های مختلفی برای حفظ زیرساخت های پلی استیشن استور روی کنسول های قدیمی خود روبه رو خواهد شد، چندان معین نیست. اما حفظ این فروشگاه های دیجیتال، معینا برای آن همه با پلی استیشن 3 شگفت انگیز که روی آن کنسول مانده و امکان تجربه ا شان در پلتفرم دیگری وجود ندارد، از همه نظر مهم و ضروری است؛ حداقل تا زمانی که سونی راه حلی برای حفظ این بازی ها روی پلتفرم های جدید پیدا کند.

منبع: وبلاگ پلی استیشن

منبع: دیجیکالا مگ

به "عقب نشینی سونی؛ پلی استیشن استور PS3 و PS Vita تعطیل نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی سونی؛ پلی استیشن استور PS3 و PS Vita تعطیل نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید