عکس ، این مار اعضای بدن شکارش را زنده زنده می بلعد!

به گزارش وبلاگ شخصی من، در سال 2016، هرپتولوژیست هایی که روی مارها در تایلند مطالعه می کردند، شاهد چیزی بودند که قبلاً هرگز ندیده بودند. آنها با ماری برخورد کردند که یک وزغ سمی بزرگ را کشته بود و از اتفاق بعدی شوکه شدند.

عکس ، این مار اعضای بدن شکارش را زنده زنده می بلعد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ شخصی من، این مار که یک کوکری با نوارهای کوچک (Oligodon fasciolatus) است، از مجموعه ای از دندان های بزرگ و خمیده در پشت آرواره های خود برای ایجاد برشی در سمت چپ شکم وزغ استفاده کرد. سر مار هنگام ایجاد برش از این طرف به طرف دیگر چرخید و سپس به آرامی به طور کامل در بدن وزغ فرو رفت و کبد، قلب، ریه و معده دوزیست را بیرون کشید. بر اساس تحقیقات نوی که این ماه در مجله Herpetozoa منتشر شد، مار سپس اعضای وزغ را یکی یکی می خورد.

بیشتر بخوانید:

عکس | این موجود بانمک قدرت های فراطبیعی دارد؟

عکس | گول چشم های مهربانش را نخورید، ممکن است جانتان را بگیرد!

جورج دوورسکی برای Gizmodo گزارش می دهد که بیشتر مارها طعمه خود را به طور کامل می بلعند و هیچ مار دیگری مانند مار کوکری تغذیه نمی کند. Henrik Bringsøe، هرپتولوژیست آماتور از دانمارک و اولین نویسنده مطالعه نو، در بیانیه ای می نویسد، گاهی اوقات، به خصوص وزغ های بدشانس زمانی که این مارها آنها را تخلیه می کنند، هنوز زنده هستند.

مارهای کوکری معمولاً کمتر از سه فوت طول دارند و به خاطر یک قمه انحنادار متمایز که در تاریخ از طریق سربازان گورکایی نپالی زبان از نپال و بخش هایی از هند استفاده می شد، اینگونه نامگذاری شده اند. تیغه های کوکری به خاطر توانایی شان در ایجاد برش های عمیق به عنوان ابزار یا سلاح شناخته می شوند و تحقیقات نو نشان می دهد مارهایی که نام تیغه را یدک می کشند از دندان های تیز و منحنی خود برای تأثیرات مشابهی استفاده می کنند.

مارهای کوکری علاوه بر دندان های عجیب، غده هایی دارند که مواد ضد انعقاد ترشح می کنند و وزغ بریده شده را تشویق می کنند تا در طول فرآیند تغذیه تقریباً جراحی مار که می تواند ساعت ها طول بکشد، خونریزی آزادانه داشته باشد، بسته به اندام هایی که مار ابتدا بیرون می کشد.

محققان حدس می زنند که آداب و رسوم روی میز مار کوکری ممکن است راهی برای جلوگیری از ترشحات سمی وزغ هایی باشد که شکار می کنند. در هر سه مشاهده رفتار وحشتناک تغذیه مار، وزغ معمولی آسیایی (Duttaphrynus melanostictus) که سم شیری قوی را از غدد پشت و گردن خود بیرون می ریزد، قربانی شد.

محققان اطمینان می دهند که مارهای کوکری هیچ خطر واقعی برای انسان ندارند، اما توصیه می کنند که نزدیک آنها نشوید: آنها می توانند زخم های بزرگی ایجاد کنند که ساعت ها خونریزی می کند، زیرا این مارها ماده ضد انعقاد به جریان خون قربانی تزریق می کنند. دندان های آن ها برای ایجاد پارگی به جای سوراخ طراحی شده اند، بنابراین احساس می کنید انگشت شما از هم جدا شده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این مار اعضای بدن شکارش را زنده زنده می بلعد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این مار اعضای بدن شکارش را زنده زنده می بلعد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید