فرانسوی زبان های کانادا رو به کاهش هستند

به گزارش وبلاگ شخصی من، آخرین سرشماری ها نشان می دهد که نسبت کانادایی هایی که اغلب در خانه فرانسوی صحبت می نمایند، تقریباً در همه استان ها و منطقه ها، از جمله کبک، رو به کاهش است.

فرانسوی زبان های کانادا رو به کاهش هستند

به گزارش وبلاگ شخصی من به نقل از سی تی وی، آژانس آمار کانادا روز چهارشنبه گزارش داد که درصد کانادایی هایی که در خانه عمدتاً فرانسوی صحبت می نمایند از 20 درصد در سال 2016 به 19.2 درصد در سال 2021 رسیده است. همه استان ها و منطقه ها شاهد کاهش بوده اند، به غیر از یوکان که این رقم از 2.4 به 2.6 درصد افزایش یافته است.

در کبک، درصد افرادی که در خانه فرانسوی صحبت می نمایند از سال 2001 در حال کاهش است.

بعلاوه با نگاه به نسبت افرادی که اولین زبان رسمی آنها انگلیسی یا فرانسوی است، تعیین می گردد که بیش از سه نفر از هر چهار کانادایی انگلیسی را به عنوان اولین زبان رسمی خود گزارش می دهند، این رقم در طول یک دوره پنج ساله افزایش یافته است.

این در حالی است که نسبت افرادی که فرانسوی را به عنوان اولین زبان رسمی خود اعلام نموده اند کاهش یافته است.

به گفته جامعه شناسان، مهاجرت و نقش آن در ترکیب جمعیت، اثری کلیدی در رابطه با این نسبت ها در کانادا بازی می نماید.

با توجه به اینکه مهاجران موقت کمتر به زبان فرانسه صحبت می نمایند، افزایش مهاجرت موقت ممکن است بر این زبان در کبک تأثیر بگذارد.

بر اساس یک مطالعه نو، در حالی که ساکنان غیردائم 9 درصد از مهاجران بین المللی به استان را از سال 2012 تا 2016 تشکیل می دادند، این تعداد تا سال 2019 به 64 درصد افزایش یافته است.

در کبک، تعداد کانادایی هایی که انگلیسی را به عنوان اولین زبان رسمی خود اعلام نموده اند به بیش از یک میلیون نفر رسیده است؛ در حالی که از هر 10 کبکی یک نفر عمدتاً در خانه انگلیسی صحبت می نماید.

با افزایش تنوع زبانی، درصد کانادایی هایی که انگلیسی یا فرانسوی را به عنوان زبان مادری خود گزارش نموده اند هم کاهش یافته است.

این آژانس، زبان مادری را به عنوان زبان اول شهروندی تعریف می نماید که در خانه در دوران کودکی آموخته شده و هنوز به وسیله فرد قابل درک است.

نوترین مطالب

مهاجرت به کبک؛ از ضرورت تا محدویت

گواهی های تولد و فوت در کبک فقط به زبان فرانسه صادر می گردد

درخواست از نخست وزیر کبک: به مهاجران فرصت بیشتری برای…

رئیس ایرکانادا: برای یادگیری زبان فرانسه وقت ندارم

با اینکه برخی از مردم تاکید زیادی بر از دست دادن موقعیت زبان فرانسوی در کبک دارند، این پدیده قبلاً برای زبان انگلیسی در منطقه های مانند تورنتو رخ داده است که تقریباً نیمی از زبان مادری ساکنان آن انگلیسی نیست.

اداره مهاجرت کانادا در سال 2019 برنامه ای را برای تقویت مهاجرت فرانسوی زبانان به منطقه های به جز کبک در کانادا اعلام نمود و امیدوار است تا سال 2023 سهم مهاجران فرانسوی زبان به 4.4 درصد افزایش یابد.

در سال 2021، 3.6 درصد از افرادی که وارد کانادا - به جز کبک - شدند، مهاجران فرانسوی زبان بودند.

دوزبانه های انگلیسی-فرانسوی در طول دوره پنج ساله تغییر نداشته اند و 18 درصد از کانادایی ها می توانند به هر دو زبان مکالمه نمایند.

با این حال، نگاهی دقیق تر به آمار نشان می دهد که نرخ دوزبانگی در کبک افزایش اما در بقیه کانادا کاهش یافته است.

منبع: خبرکانادا

به "فرانسوی زبان های کانادا رو به کاهش هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسوی زبان های کانادا رو به کاهش هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید