قاب دبی؛ از مشهورترین جاهای دیدنی دبی، عکس

به گزارش وبلاگ شخصی من، شهری که در آن هر چیزی پیدا می گردد از بلند ترین برج جهان تا جزیره ای مصنوعی در دل کویر! جاذبه ها و امکانات این شهر به اندازه ای است که گردشگران از نقاط مختلف جهان بلیط هواپیما دبی می خرند تا چند روزی را مهمان این شهر باشند.

قاب دبی؛ از مشهورترین جاهای دیدنی دبی، عکس

یکی از جاذبه های دیدنی این شهر که در کنار برج ها و جزایر و مراکز تفریحی توانسته توجه جهانگردان را به خود جلب کند قابی عظیم و طلایی شبیه قاب عکس ها است که به قاب دبی یا The Dubai Frame مشهور است.

چرا بازدید از قاب دبی پیشنهاد می گردد؟

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی دبی و از معروف ترین ساختمان های جهان با معماری کم نظیر است.

آسانسور و راستای شیشه ای دارد تا مناظر اطراف را ببینید.

موزه ای دارد که بازدید از آن شما را با مراحل پیشرفت و توسعه دبی آشنا خواهد نمود.

تاریخچه قاب دبی

تنها با نگاه کردن به جاذبه ها و آثار موجود در دبی می توان حدس زد که مسئولان و صاحبان قدرت در دبی به پیشرفت دبی و حضور نام دبی در جمع برترین ها و خاص ترین ها علاقه مندند. همین علاقه عامل ساخت بسیاری از سازه های عظیمی است که امروزه در دبی وجود دارد. یکی از همین سازه ها قاب دبی است. در سال های 2008 و 2009 دبی رقابت طراحی ای برگزار کرد تا بهترین طرح از میان آن ها انتخاب و به عنوان چهره جدید دبی ساخته گردد. طراحان بسیاری از سرتاسر جهان طرح های مختلفی ارائه دادند اما در نهایت این طرح فرناندو دونیس، طراح و معمار مکزیکی، بود که توانست نظر مسئولان را به خود جلب کند و جایزه صد هزار دلاری را ببرد.

طرح فرناندو دونیس

طرح ارائه شده فرناندو طرحی نسبتاً ساده با معنا و مفهومی عمیق بود. طرح ارائه شده تنها یک قاب عکس عظیم نبود. این قاب عکس نماد پنجره ای بود که جهانیان به وسیله آن می توانند شاهد پیشرفت و توسعه دبی باشند. جالب است بدانید همین شرح ارائه شده بود که توانست مسئولان را متقاعد کند تا برای ساخت قاب دبی وقت و سرمایه بگذارند.

فرناندو دونیس

فرناندو دونیس طراح و معماری مکزیکی-هلندی است که علاوه بر قاب دبی، سازه های دیگری هم در سایر نقاط جهان به نام خود دارد. فرناندو به لطف توانایی خود در ارائه طرح های متفاوت، جوایز بسیاری برده که جایزه سی تی بی یو اچ (CTBUH) در سال 2013، جایزه بهترین طراحی از شرکت چند ملیتی تیسن کروپ در سال 2009 و طراح آرم المپیک لندن در سال 2012 تنها بخشی از آن ها است. بد نیست بدانید که فرناندو در سال 2011 جزو 30 فرد تأثیرگذار هلند بوده و در سال 2015 وزارت خارجه مکزیک به او لقب یکی از مکزیکی ترین مکزیکی ها را داده است.

قمست های مختلف قاب دبی

قاب دبی طرحی نسبتاً ساده اما با جزئیات فراوان دارد. در ساخت این سازه عظیم از شیشه، فولاد، آلومینیوم و بتن استفاده شده است. دو طرف قاب آسانسور شیشه ای آن قرار گرفته و در بخش بالای قاب راستای شیشه ای قرار گرفته است که از آن جا می توانید زیر پایتان را ببینید. این قاب علاوه بر آسانسور شیشه ای بخش های مختلف دیگری هم دارد:

عرشه آسمان: آخرین و مرتفع ترین بخش قاب، همین جا یعنی ضلع بالایی قاب دبی است. در عرشه آسمان نمایی پانورامایی از دبی جدید و محله های قدیم دبی پیش روی شما است. راستا شیشه ای نیز در همین بخش است.

گالری آینده: یکی از دلایلی که جهانگردان را به خرید بلیط هواپیما و سفر به دبی ترغیب می نماید نگاه رو به آینده مسئولان دبی است. دبی کوشش بسیاری می نماید تا از بهترین و آخرین امکانات روز در بخش های مختلف استفاده کند. گالری آینده قاب دبی به همین دلیل و با هدف معرفی فنّاوری ها و امکانات به روزی که در دبی در حال استفاده و نیز پروژه های آینده دبی ایجاد شده است.

گالری قدیم: همان طور که از نامش می توان حدس زد، در گالری قدیم دبی در دوران گذشته به نمایش گذاشته است. قدم زدن در گالری قدیم همانند قدم زدن در محلات قدیمی دبی با همان حس و حال است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قاب دبی چه قدر است؟

تمامی افراد به جز بچه ها زیر 3 سال و افراد با قد کمتر از 60 سانت، باید برای بازدید از قاب دبی هزینه ورودی بپردازند. بازدید از گالری های مختلف قاب دبی یا دبی فریم محدودیت زمانی ندارد اما بازدید از این قاب حداقل به یک ساعت زمان احتیاج خواهد داشت.

فصل مناسب برای بازدید از قاب دبی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به دبی ماه های زمستان است که هوای دبی دیگر گرمای طاقت فرسای تابستان را ندارد. نوامبر تا آوریل بهترین زمان بازدید از دبی است. ماه ژانویه تا فوریه به خاطر فستیوال خرید دبی، بسیار شلوغ و پر جهانگرد است.

چگونه به قاب دبی برویم؟

قاب دبی که خود مردم دبی به آن برواز دبی می گویند در پارک زعبیل قرار گرفته است و جهانگردان با استفاده از وسیله های حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، مترو و اتوبوس به راحتی به این جاذبه تماشایی دسترسی داشته باشند.

در نزدیکی قاب دبی از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک تفریحی گاردن گلو: 2.7 کیلومتر

پارک دایناسور: 2.8 کیلومتر

دلفیناریوم دبی: 4.4 کیلومتر

پارک یخی دبی: 6.2 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی قاب دبی برای اقامت وجود دارد؟

هتل هیلتون گاردن این دبی المینا: 3.5 کیلومتر

هتل کاپتورن دبی: 5.2 کیلومتر

هتل حیات ریجنسی: 7.7 کیلومتر

هتل میلینیوم سنترال داون تاون دبی: 8.9 کیلومتر

هتل هالیدی این اکسپرس ایرپورت دبی: 8.9 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قاب دبی هستند؟

رستوران هندی منوار: 2.8 کیلومتر

رستوران گرین لند: 2.8 کیلومتر

رستوران رستو: 2.5 کیلومتر

رستوران پادیپورا: 3.2 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "قاب دبی؛ از مشهورترین جاهای دیدنی دبی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاب دبی؛ از مشهورترین جاهای دیدنی دبی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید