قطعی جهانی دسترسی به سرویس های مایکروسافت
به گزارش وبلاگ شخصی من، مایکروسافت سرگرم تحقیقات درباره یک مشکل شبکه است که دسترسی به سرویس های متعدد این شرکت شامل تیمز (Teams) و اوت لوک (Outlook) را برای هزاران کاربر در سراسر دنیا، مختل کرد.
به گزارش ایسنا، مایکروسافت شمار کاربرانی که دسترسی آنها به سرویس های این شرکت مختل شد را اعلام نکرد اما آمار وب سایت رصد قطعی داون دتکتور نشان داد بیش از 3900 مورد اختلال دسترسی در هند و بیش از 900 مورد در ژاپن گزارش کرد. گزارش های اختلال در دسترسی در استرالیا، انگلیس و امارات متحده عربی هم افزایش یافت.
سایت داون دتکتور با جمع آوری گزارش از منابع مختلف شامل گزارش های خطا که به وسیله کاربران ارسال شده است، قطعی سایت ها و سرویس ها را رصد می نماید.
مایکروسافت در توییتی نوشت: ما مشکل شبکه احتمالی را شناسایی نموده ایم و سرگرم بازبینی تله متر هستیم تا اقدام بعدی برای حل مشکل را معین کنیم. سرویس ابری آزور مایکروسافت هم درباره مشکل شبکه، توییتی ارسال و خاطرنشان کرد: تعدادی از کاربر با مشکلاتی در این پلتفرم روبرو شده اند.
در جریان این اختلال، بیشتر کاربران سرویس های مایکروسافت قادر به مبادله پیغام، پیوستن به مکالمات ویدئویی یا استفاده از قابلیت های اپلیکیشن تیمز نبودند. بسیاری از کاربران در توییتر به ارسال اخبار درباره اختلال سرویس مایکروسافت پرداختند و هشتگ مایکروسافت تیمز، در این سایت شبکه اجتماعی ترند شد.
مایکروسافت تیمز بیش از 280 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و بخش یکپارچه ای از فعالیت های روزانه کسب و کارها و مدارس را تشکیل می دهد که از این سرویس، برای تماس، برگزاری جلسات برنامه ریزی شده و سازماندهی جریان کار، استفاده می نمایند.
بر اساس گزارش رویترز، سرویس های دیگر مایکروسافت که با اختلال روبرو شدند، شامل مایکروسافت اکسچنج آنلاین، شیرپوینت آنلاین، وان درایو برای کسب و کار، مایکروسافت 365 و ایکس باکس لایو بودند.
منبع: فرارو