مدرسه تاریخی حکیم نظامی

به گزارش وبلاگ شخصی من، مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا در استان گیلان که در سال 1287 هجری خورشیدی از طرف مردم فرهنگ دوست این خطه بنیان گذاشته و هم اکنون به موزه تخصصی تاریخ، فرهنگ و آموزش تبدیل شده، در لیست آثار ملی ایران به شماره 15220 به ثبت رسیده است.

مدرسه تاریخی حکیم نظامی

تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال های ابتدایی 1300 هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی، پزشکی، نظامی، فرهنگی و ادبی کشور از جمله سوابق درخشان آموزشی این مدرسه تاریخی است.

مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا با دارا بودن حیاط بزرگ، بام های سفالی، در و پنجره های چوبی و شومینه های چدنی، ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را در خود دارد.

موزه تخصصی تاریخ، فرهنگ و آموزش حکیم نظامی که مالکیتش را اداره کل آموزش و پرورش و بهره برداری از آن را اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بر عهده دارد، به عنوان شناسنامه فرهنگی آستارا و نشان دهنده قدمت علم و دانش در این منطقه، از جمله مکان های دیدنی آستارا است که محل نمایش کتاب ها، عکس ها و ابزار های آموزشی قدیمی شده است.

مدرسه حکیم نظامی آستارا از جمله اولین مدارس ایران و استان گیلان است که با تاریخ آموزش و پرورش کشورمان عجین و سبک نو آموزش و گذر از مکتب خانه در آن رعایت و وجود این مدرسه باعث ریشه کنی بی سوادی در منطقه شده است.

منبع: فرارو

به "مدرسه تاریخی حکیم نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه تاریخی حکیم نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید