مقاومت در مقابل ریزش بورس ؟

خبرگزاری خبرنگاران-به گزارش وبلاگ شخصی من، معاملات بازار سهام در روز سه شنبه از نوسان محدود خارج شد و شاهد خروج قابل توجهی از پول حقیقی ها از بازار بودیم. افزایش خروجی حقیقی ها از بازار سهام، سمت تقاضا را با تردید بالایی روبرو نموده و البته سمت عرضه نیز از ضعف همین ناحیه با بالاترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام روبرو شدند.

مقاومت در مقابل ریزش بورس ؟

فروشندگان بورس و فرابورس پُر قدرت شدند

شاخص های عملکردی بورس در روز سه شنبه به نفع فروشندگان دنبال شد و موقعیت کنونی فروشندگان در روز چهارشنبه هم می تواند در همان شرایط دنبال گردد، چرا که توان بالای فروشندگان در برابر خریداران، سمت عرضه را پُرزورتر نموده است.

در سمت دیگر نیز، بازار سهام با سیگنال های متفاوت روبرو است؛ سیگنال های مثبت از وین و ریاض باعث شده اند که قیمت دلار در کانال نزولی دنبال گردد و از این بابت موتور سهام های دلاری خاموش گردد.

هر چند که فعالان بورسی نسبت به رسیدن احتمالی توافق هنوز با تردید روبه رو هستند. در این میان البته رسانه های غربی مدعی اند که به احتمال زیاد رسیدن به توافق بسیار نزدیک است.

نظرسنجی اقتصادنیوز: دور نزولی شاخص بورس کُند می گردد

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که فعلا فروشندگان سوار بر بازار هستند و آنالیز شاخص های عملکردی بازار سهام هم گویای این است که روز چهارشنبه هم اگر اتفاق خاصی نیفتد همسو با فشار طبیعی عرضه ها، بازار در همان کانال نزولی دنبال می گردد.

شاخص کل بورس الان از سقف 1.2 میلیون واحد هم فاصله گرفته و به نظر می رسد با توجه به از دست رفتن مرزهای مقاومت، احتمال اینکه عدد شاخص به سقوط پایین تر فکر کند، بعید نیست.

هر چند که احتمال تغییر جهت شاخص در روز پایانی با توجه به رفتار غیرقابل پیش بینی بورس بازان بعید نیست اما بسیار سخت و با چالش همراه خواهد بود.

البته با توجه به ریزش سریع شاخص کل بورس ممکن است ریزش بیشتر شاخص با مرزهای محدود دنبال گردد و این البته نیازمند مقاومت از سمت خریداران است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مقاومت در مقابل ریزش بورس ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاومت در مقابل ریزش بورس ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید