نقد و نمرات استارفیلد منتشر شد؛ 2023 برترین سال برای هواداران سبک نقش آفرینی

به گزارش وبلاگ شخصی من، بازی استارفیلد (Starfield) یکی از عناوین به شدت مورد انتظار سال 2023 میلادی بود. این بازی به وسیله شرکت بتسدا (Bethesda) ساخته شده و به صورت انحصاری برای کنسول های مایکروسافت و کامپیوتر در دسترس نهاده شد. با وجود اینکه 5 روز به عرضه اصلی بازی به جای مانده، ما شاهد نقدها و نمرات بازی استارفیلد هستیم. نمراتی که نوید از یک بازی نقش آفرینی بسیار با کیفیت می دهند.

نقد و نمرات استارفیلد منتشر شد؛ 2023 برترین سال برای هواداران سبک نقش آفرینی

بازی استارفیلد برای مدت زیادی در دست ساخت است و طراحی آن برای شرکت سازنده یک چالش بزرگ بود. این بازی دارای یک دنیای بسیار گسترده و عمیق بوده که گشت و گذار در فضا را برای کاربران شبیه سازی نموده است. شما در این بازی در یک دنیای ناشناخته قرار داشته و باید کوشش کنید در آن زنده مانده و به گشت و گذار بردازید. داستان بازی نیز به طریقی طراحی شده که از شما بخواهد در دنیای بازی بگردید و از جست و جو نترسید.

همین دنیای بزرگ بازی استارفیلد باعث شد که روند عرضه آن فراز و نشیب بسیار زیادی داشته باشد. به حدی که این بازی چندین بار با تأخیر روبرو شد و فاصله معرفی اصلی تا عرضه آن بسیار طولانی شد. همین موضوع باعث شد که انتظارات به شدت از این بازی بالا رفته و هواداران انتظار یک بازی کامل و بدون نقص را از بتسدا داشته باشند. مخصوصاً اینکه در تأخیر آخر شرکت سازنده اعلام نمود که میخواهد ایرادات ریز بازی را رفع نموده و استارفیلد را در کامل ترین حالت خود عرضه کند.

در زمینه نقد و آنالیز استارفیلد چند نکته جالب وجود دارد. اول اینکه نمره کلی بازی بسیار بالا بوده و استارفیلد توانسته نمره 88 را از سایت متاکریتیک (Metacritic) و نمره 88 را از سایت اپن کریتیک (Open Critic) دریافت کند. نکته دوم این است که بعضی شرکت های بزرگ مثل IGN به این بازی نمره 7 را داده اند. در کنار این موارد کد آنالیز برای بعضی از شرکت ها ارسال نشده و همین موضوع باعث شده نقدهای آن کمی محدود باشند.

همه این موارد نشان می دهند که استارفیلد یک عنوان خاص است. عنوانی که برای درک آن شما باید خودتان آن را تجربه کنید و کمتر به حرف دیگران و منتقدین توجه کنید. البته گفتنی است که به طور کلی نمره بازی بسیار خوب بوده و امتیاز 88 برای یک بازی نقش آفرینی به این گستردگی بسیار خوب است. همینطور اینکه بتسدا سابقه چندان خوبی در عرضه بدون نقص بازی ها ندارد و به نوعی نمره 88 برای یک عنوان در زمان عرضه بتسدا بسیار نمره خوبی است.

خلاصه نقد و نمرات استارفیلد

VGC - امتیاز 100 از 100

استارفیلد برترین بازی ساخته شده به وسیله بتسدا است. این بازی هر چیزی که هواداران از فال اوت (Fall out) و اسکایریم (Skyrim) دوست داشتند را در برگرفته و یک کهکشان بسیار گسترده با موجودات بسیار عجیب را در آن قرار داده است.

Destructoid - امتیاز 10 از 10

شرکت بتسدا بار دیگر توانست سطح عناوین نقش آفرینی و سند باکس (Sandbox) را بالا ببرد. بازی استارفیلد از هر لحاظ از عناوین دیگر این شرکت بهتر بوده و یک عنوان بسیار گسترده و زیبا است.

GamesRadar - امتیاز 10 از 10

بازی استارفیلد یک تجربه بسیار زیبا و گسترده است. دنیایی که پر از محتوای مختلف بوده و فرصت زیادی برای گشت و گذار در اختیار کاربر قرار می دهد. محتوای داخل دنیای این بازی بسیار زیاد بوده و کاربر هرگز از ماجراجویی خسته نخواهد شد.

Forbes - امتیاز 9.5 از 10

بتسدا در بسیاری از مواضع از رقبای خود توانایی کمتری دارد. البته این در صورتی است که این شرکت بخواهد همه کارها و سبک ها را باهم مخلوط کند. این درصورتی است اگر این شرکت به بحث نقش آفرینی اهمیت بدهد، می تواند از دیگر شرکت ها بهتر عمل کند. بازی استارفیلد یک عنوان نقش آفرینی گسترده بوده که از لحاظ مبارزات هم نسبت به عناوین قبلی بهتر شده سات. دنیای بازی دارای سطوح مختلف است و رازهای بسیار زیادی در آن وجود دارد. به طور کلی این بازی تجربه نقش آفرینی بسیار لذت بخشی را به کاربر منتقل می نماید. تجربه ای که در کمتر بازی دیگری وجود دارد.

Playsense - امتیاز 9 از 10

استارفیلد یک عنوان بسیار با کیفیت از طرف بتسدا است. شما کارهای بسیار زیادی می توانید در دنیای بازی انجام دهید و آزادی عمل شما به شدت زیاد است. ظاهر بازی بسیار زیبا بوده و از طرفی گیم پلی آن در سطح بسیار بالایی واقع شده است. مانند بیشتر بازی های بتسدا در استارفیلد نیز باگ های متنوعی وجود دارند و کرکترهای بازی کمی مصنوعی به نظر می رسند ولی مسئله ای در روند استارفیلد ایجاد نمی نمایند. بازی استارفیلد یک عنوان الزامی برای افرادی است که به سبک نقش آفرینی علاقه دارند.

Twinfinite - امتیاز 9 از 10

زیبایی استارفیلد در انسانیت آن نهفته شده است. اینکه این بازی تا چه حد به کره زمین اهمیت داده و باید تا چه حد کوشش کنیم تا از آن محافظت کنیم. استارفیلد در خصوص عبور از مرزها است و اینکه از چیزی که داریم راضی باشیم. در خصوص کارهایی که حاضر هستیم برای پیشرفت انجام دهیم و مسیرهایی که حاضر هستیم که برای موفقیت طی کنیم. استارفیلد تمامی این موارد را به برترین نحو و زیبایی آنالیز می نماید و تجربه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد که در کمتر بازی ای دیده می گردد.

Vandal - امتیاز 86 از 100

بازی استارفیلد حس های مختلفی را به شما القا می نماید. در مواقعی شما از آن لذت می برید، در بعضی مواقع آنقدر در بازی غرق می گردد که نهایت لذت را تجربه می کنید. به علت اینکه بازی استارفیلد یک دنیای به شدت گسترده و مجذوب کننده است. بعضی اوقات هوش مصنوعی دشمنان یا مسائلی که در گذشته هم وجود داشت تجربه بازی استارفیلد را بد می نمایند. چیزی که می توان تضمین کرد این است که بازی استارفیلد برای هواداران سبک علمی تخیلی و نقش آفرینی بسیار لذت بخش است. تجربه ای که برای مدت زیادی آن ها را درگیر نموده و وقت آن ها را می گیرد.

VG247 - امتیاز 8 از 10

استارفیلد در بعضی از موارد می تواند بسیار زیبا باشد. این در صورتی است که شما مسائل بازی و طراحی ناقص در بعضی منطقه ها را در نظر نگیرید. بعضی از قسمت های این بازی بسیار دقیق و درگیر نماینده طراحی شده اند که بتسدا را در اوج خود نشان می دهند. این قسمت ها در دیدگاه کلی بازی دیده نشده و کمتر به چشم می آیند. در کل بازی استارفیلد یک تجربه بسیار خاص ولی در بعضی مواقع عصبانی نماینده است. نمی توان انکار کرد که این غول فضایی یک بازی خاص نیست ولی اگر استارفیلد یک دیدگاه دقیق تر و داستان بهتری داشت به یکی از برترین عناوین تاریخ تبدیل می شد.

PC Gamer - امتیاز 7.5 از 10

بازی استارفیلد موارد مشترک زیادی با دو بازی اسکایریم و فال اوت 4 دارد ولی از هردو در زمینه های مختلف ضعیف تر عمل می نماید.

PCGamesN - امتیاز 7 از 10

بازی استارفیلد یک عنوان بسیار بزرگ در سبک نقش آفرینی است. اگر هم دقت کنید از لحاظ منطقی نهایت توانایی بتسدا در ساخت عناوین نقش آفرینی با فرمول مخصوص خود است. با این حال این دیدگاه گسترده فرمول اصلی بتسدا به چالش کشیده شده و به شدت تحت فشار قرار می گیرد. نتیجه این فشار هم آسیب به فرمول و ظاهر شدن مسائل متعدد در آن است. هواداران پر و پا قرص شرکت بتسدا قطعاً از بازی استارفیلد لذت خواهند برد ولی لذت بازی استارفیلد برای همین مخاطبان محدود خواهد شد.

IGN - امتیاز 7 از 10

استارفیلد موارد زیادی دارد که علیه آن عمل می نمایند. این بازی با وجود گسترده بودن ایرادات بسیار دارد که چندان برای هواداران آن خوشایند نیست. با این حال استارفیلد با وجود تمامی ایرادها همچنان خود را مطرح نموده و برای هواداران نقش آفرینی یک بازی بسیار خوب است. مبارزات در بازی استارفیلد بسیار زیبا بوده و از طرفی عناصر نقش آفرینی در آن به شدت گسترده هستند.

سایر نقد و نمرات

  • Gameblog.fr - امتیاز 10 از 10
  • Player 2 - امتیاز 10 از 10
  • Areajugones - امتیاز 10 از 10
  • RPG Fan - امتیاز 98 از 100
  • Gaming Nexus - امتیاز 9.5 از 10
  • GamePressure - امتیاز 95 از 100
  • True Gaming - امتیاز 9 از 10
  • Gamer Sky - امتیاز 9 از 10
  • RPG Site - امتیاز 9 از 10
  • Wccftech - امتیاز 9 از 10
  • Checkpoint Gaming - امتیاز 9 از 10
  • PC Invasion - امتیاز 85 از 10
  • Hardcore Gamer - امتیاز 8 از 10
  • Games.Cz - امتیاز 7 از 10
  • Gamer.no - امتیاز 7 از 10
منبع: دیجیکالا مگ

به "نقد و نمرات استارفیلد منتشر شد؛ 2023 برترین سال برای هواداران سبک نقش آفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و نمرات استارفیلد منتشر شد؛ 2023 برترین سال برای هواداران سبک نقش آفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید