همه آنچه که باید درباره پرونده عجیب برانکو بدانید

به گزارش وبلاگ شخصی من، چند روز دیگر یک ماه از سرانجام مهلت سی روزه فیفا برای پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ از سوی باشگاه پرسپولیس می گذرد و این باشگاه یک قدم دیگر به محرومیت و جرائمی سنگین تر مثل سقوط به دسته پایین تر نزدیک می گردد. مهدی رسول پناه، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، اما اعلام نموده است که تا کنون این باشگاه تنها 350 هزار یورو از طلب سرمربی سابق خود را تهیه نموده است که پرداخت این مبلغ به برانکو فایده ای ندارد!

همه آنچه که باید درباره پرونده عجیب برانکو بدانید

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین گفته است: برای اینکه کمیته انضباطی فیفا بداند برای پرداخت طلب برانکو حسن نیت داریم، دو نامه برای فیفا و AFC ارسال کردیم تا با پرداخت این مبلغ حسن نیت خود را نشان بدهیم، اما تا به امروز جوابی به ما نداده اند.

اصرار سرپرست باشگاه پرسپولیس برای اثبات حسن نیت این باشگاه به برانکو، اما در حالی است که تأخیر طولانی در این پرداخت، اثبات حسن نیت های این چنینی را بی تأثیر نموده است.

مطالبات برانکو از باشگاه پرسپولیس در واقع مبالغی است که باشگاه از سال 2018 به او پرداخت ننموده است تا در نهایت به محکومیت یک میلیون و 55 هزار یورویی باشگاه به او بیانجامد. او همچنین تأکید نموده است که به دلیل تحریم های بانکی علیه ایران، امکان پرداخت این مبلغ از محل درآمد های پرسپولیس در ای اف سی وجود ندارد.

این رفتار سرپرست باشگاه پرسپولیس و تعلل در تأمین مبلغ مورد احتیاج برای پرداخت طلب برانکو ایوانکوویچ هم طرفداران را مقابل باشگاه قرار داده است و هم ناراحتی و واکنش تعدادی از پیشکسوتان باشگاه را به همراه داشته است. بی اعتمادی به صحبت های رسول پناه در جهت پرداخت مطالبات برانکو و خطری که در این رابطه حس می گردد، دیروز (شنبه) حتی موجب حمله اینستاگرامی علی کریمی به سرپرست باشگاه پرسپولیس شد. او در صفحه شخصی اش در اینستاگرام در واکنش به ادعای سرپرست باشگاه مبنی بر مشکل تحریم ها که امکان پرداخت مطالبات برانکو را سلب نموده، نوشت: شما اگر راست می گین پول برانکو را به من بدهید به دستش می رسانم. شما اگه مدیر بودی 150 میلیون به ترابی می دادی تا 400 دلار درآمدزایی می شد برای باشگاه! مقصر کسی است که شما را انتخاب می کنه.

پرداخت مطالبات برانکو، اما در شرایطی همچنان به تعویق می افتد که برانکو در پرونده شکایت خود برای حقوق ماهیانه خود از باشگاه پرسپولیس را 520 هزار یورو درخواست کرد که شامل سیزده ماه و 40 هزار یورو است. همچنین قرار است برانکو برای پیش پرداخت قرارداد خود مبلغ 250 هزار یورو از باشگاه پرسپولیس دریافت کند و این مبلغ برای این فصل (2020-2019) 220 هزار یورو است. همچنین قسط دوم برانکو برای فصل گذشته 100 هزار یورو بوده است که باید پرداخت گردد.

این مربی کروات بندی برای کسب سهمیه آسیایی در قرارداد خود داشت که با توجه به قهرمانی پرسپولیس فعال شده و پرسپولیس در این بخش محکوم به پرداخت 300 هزار یورو به برانکو شد. برانکو 15 هزار یورو نیز بابت برد های خود در لیگ برتر دریافت خواهد نمود.

او برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز پاداشی درخواست نموده است؛ اینگونه که از شواهد معین است برانکو بابت حذف الدحیل در مرحله یک چهارم نهایی مبلغ 50 هزار یورو و برای حذف السد در نیمه نهایی مبلغ 100 هزار یورو دریافت نموده است.

باتوجه به پرداختی 500 هزار یورویی پرسپولیس به برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس در نهایت محکوم به پرداخت یک میلیون و 55 هزار یورو شد.

باشگاه پرسپولیس تا به حال 330 هزار یورو از مطالبات برانکو را پرداخت نموده و حالا باید 784 هزار یوروی دیگر را به برانکو و 60 هزار فرانک را نیز به عنوان جریمه بپردازد که به احتساب قیمت یورو، برای تأمین مطالبات برانکو و جریمه فیفا باید بیش از 28 میلیارد تومان تأمین کند.

بنا به اظهارات رسول پناه، اما از این مبلغ هم تا کنون تنها 350 هزار یورو تأمین شده است که با مبلغ مورد احتیاج برای تسویه حساب کامل با برانکو فاصله قابل توجهی دارد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس بار ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم این انتظار را مطرح نموده اند که برانکو بخشی یا تمام طلب خود را به آن ها ببخشد و پرسپولیسی بودنش را به این وسیله نشان دهد، اما دارو بوشیچ، وکیل برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه ای که مرداد ماه انجام داده است، یک بار برای همواره به این انتظار باشگاه پرسپولیس پاسخ داد و گفت: پرسپولیس فقط 15 درصد از مطالبات برانکو ایوانکوویچ را پرداخت نموده است. ما خیلی دوست داشتیم به خاطر طرفداران این فرصت را بدهیم، اما این پرونده اکنون در اختیار کمیته انضباطی فیفاست و ما فقط باید به فیفا اعلام کنیم که چه مقدار از پول را دریافت نموده ایم. ضمن اینکه ما تا الان به باشگاه فرصت دادیم و چقدر دیگر باید زمان بدهیم؟

در حال حاضر پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته است و این باشگاه اگر نسبت به پرداخت مطالبات برانکو بی توجه باشد، ممکن است با مجازات های سنگین تری از سوی فدراسیون جهانی فوتبال روبرو گردد و به دردسر های بیشتری بیفتد. واکنش باشگاه پرسپولیس در برابر این تهدید های جدی چیست؟ امید به بخشش این طلب از سوی برانکو و تأمین تنها یک سوم از مبلغی که باید به او پرداخت گردد.

منبع: ایران ورزشی

منبع: فرارو

به "همه آنچه که باید درباره پرونده عجیب برانکو بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه که باید درباره پرونده عجیب برانکو بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید