وزیر انگلیسی: پلیس باید درباره ناآرامی ها در لندن توضیح دهد

به گزارش وبلاگ شخصی من، وزیر امور داخلی بریتانیا بر این باور است که پلیس لندن باید درباره اقداماتش علیه مردمی که در مراسم یادبود زن جوانی که به قتل رسیده، توضیح دهد.

وزیر انگلیسی: پلیس باید درباره ناآرامی ها در لندن توضیح دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شخصی من، ویکتوریا اتکینس وزیر امور داخلی بریتانیا یکشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: پلیس لندن باید درباره اقداماتش علیه مردمی که در مراسم یادبود سارا اورارد شرکت کرده بودند، توضیح دهد.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز اضافه نمود: شب گذشته مردم خیلی خیلی ناراحت و خشمگین بودند، احساسات مردم کاملا قابل درک بود و پلیس که باید به طور مستقل عمل کند، باید به وزارت امور داخلی بریتانیا درباره اقداماتش توضیح دهد.

سارا اورارد زن 33 ساله بریتانیایی است که 3 مارس ناپدید شد و بعدا بقایای جسد وی پیدا شد. پس از آنکه تعیین شد یک مامور پلیس لندن متهم اصلی قتل این زن جوان است، اعتراضات سراسری در پایتخت انگلیس شنبه شب به اوج خود رسید.

صدها نفر از معترضان شنبه شب با تجمع در یک پارک در جنوب لندن قصد داشتند مراسم یادبودی را برای این زن برگزار کنند که با برخورد شدید نیروهای پلیس روبرو شدند.

تظاهرات کنندگان معترض علیه ماموران پلیس شعار سر می دادند: ننگ بر شما.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داده است که وین کوزنس مامور پلیس لندن اصلی ترین مظنون به ربایش و قتل این زن جوان شناخته شده است.

پلیس و معترضان به شدت با یکدیگر درگیر شده و نیروهای پلیس سعی کردند تا معترضان را متفرق کنند.پلیس مدعی شده است که این تجمع ناامن بوده و به خاطر شیوع ویروس کرونا، پروتکل های بهداشتی رعایت نشده است.

پلیس لندن برای متفرق کردن معترضان به شدت متوسل به زور شده و چندین نفر را بازداشت کرده است.

معترضان در این تظاهرات از عملکرد پلیس و سایر نهادهای اجتماعی در ناتوانی در تامین امنیت زنان به شدت انتقاد کرده اند.

وین کوزنس در سال 2018 میلادی به نیروی پلیس بریتانیا پیوسته و اخیرا در یگان حفاظت از ساختمان های پارلمانی و سفارتخانه های خارجی مشغول به خدمت شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر انگلیسی: پلیس باید درباره ناآرامی ها در لندن توضیح دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انگلیسی: پلیس باید درباره ناآرامی ها در لندن توضیح دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید