پژو 2008، پرستاره ترین خودروی ایران؛ نیسان آخر شد!

به گزارش وبلاگ شخصی من، بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی خودرو در آبان 99 از پژو 2008 می توان به عنوان تنها خودروی سواری که 5 ستاره کیفی این ماه را کسب نموده است، نام برد.

پژو 2008، پرستاره ترین خودروی ایران؛ نیسان آخر شد!

به گزارش خبرآنلاین، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارشی به ارزشیابی کیفی خودرو در آبان 99 پرداخته که بر اساس آن پژو 2008 مقام کیفی ترین خودرو با 5 ستاره و MNM X 33 S با 2 ستاره ضعیف ترین کیفیت را به خود اختصاص داده اند.

آنالیز ها نشان می دهد در گروه وانت ها؛ نیسان تک سوز و دوگانه سوز زامیاد هر کدام با یک ستاره و وانت آریسان ایران خودرو دیزل با 2 ستاره جزو ضعیف ترین کیفیت فراوری بوده اند. نکته جالب توجه اینکه هیچ کدام از وانت های فراوریی نتوانسته اند بیش از 3 ستاره کیفی کسب نمایند.

در میان خودرو های سنگین نیز کامیونت ایسوزو NMR 85 پیروز به کسب 5 ستاره کیفی شده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صمت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودرو ها را در کشور را برعهده دارد. همچنین نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی مشخص شده برای هرخودرو و براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

گزارشی که از این آنالیز حاصل می گردد را هرماه به وزارت صمت ارائه می نماید. فرآیند ارزشیابی کیفی خودرو ها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به وسیله راهنمایی آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است.

همچنین در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل های موجود، خودرو های داخلی را در پنج دسته قیمتی مورد آنالیز قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین یک تا 5 ستاره کیفی را برایشان در نظر می گیرد. هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروساز ها می باشد. در ادامه گزارش ارزشیابی کیفی خودرو ها در آبان ماه مشاهده می کنید.

منبع: فرارو

به "پژو 2008، پرستاره ترین خودروی ایران؛ نیسان آخر شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 2008، پرستاره ترین خودروی ایران؛ نیسان آخر شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید