5 جاذبه طبیعی شگفت انگیز و دیدنی در دزفول

به گزارش وبلاگ شخصی من، دزفول یکی از شهرهای زیبا و تاریخی است که در استان خوزستان واقع شده و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. این شهر علاوه بر مکان های تاریخی، بازارهای محلی و غذاهای خوشمزه جنوبی از جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و دیدنی نیز برخوردار است.

5 جاذبه طبیعی شگفت انگیز و دیدنی در دزفول

در ادامه معروف ترین جاذبه های گردشگری طبیعی دزفول را معرفی می کنیم.

1-رودخانه دز

رودخانه دز که یکی از جاذبه های گردشگری دزفول به شمار می رود، از دل رشته کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد و از استان خوزستان و شهر دزفول می گذرد و در نهایت هم به رود کارون می ریزد. روی این رودخانه، تعداد زیادی پل و سد احداث شده که قسمتی از زیبایی این شهر به شمار می رود. رودخانه دز در طول تاریخ، به نام های بسیاری شناخته می شد که در حال حاضر یکی از مهم ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می شود.

2-آبشار شوی

آبشار شوی دزفول یکی از بزرگترین آبشارهای ایران است که با نام های آبشار تله زنگ و آبشار دزفول هم شناخته می شود و یکی از جاذبه های دزفول به شمار می رود. آبشار شوی در مسیر راه آهن تهران به جنوب در میان دره ای که بین دو کوه واقع شده است واقع شده است و منظره ای زیبا و تماشایی ایجاد می کند. آبشار شوی در حدود 90 متر ارتفاع و 85 متر عرض دارد و از قلب کوهی به نام چورویک در رشته کوه زاگرس جاری می شود.

3-دریاچه شهیون دزفول

دریاچه ای که در پشت سد دز واقع شده است دریاچه شهیون نام دارد که در زمان احداث سد دز به وجود آمده و اکنون یکی از جاهای دیدنی دزفول به شمار می رود و بسیاری از گردشگران و افراد محلی را برای بازدید به خود جذب می کند. علاوه بر زیبایی دریاچه، امکانات بسیاری که در اطراف آن ایجاد شده، می تواند یک سفر به یاد ماندنی را برای مسافران و بازدیدکنندگان ایجاد کند. این دریاچه همچنین برای افرادی که به طبیعت گردی علاقه دارند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

4-دره چال کندی

دره چال کندی درواقع محل گذر آبی است که از سد دز بیرون می آید. این دره که بین شمال دزفول و شرق اندیمشک واقع شده است، از صخره های رسوبی و دیواره های بلندی تشکیل شده که آبی روان و زلال در آن جریان دارد. پوشش گیاهی و طبیعت زیبای اطراف چال کندی باعث شده به یکی از جاذبه های دزفول تبدیل شود. از جمله گیاهانی که در این منطقه قرار دارند می توان به گل گاو زبان، پونه وحشی و درختان بید اشاره کرد. در این منطقه همچنین تفریحاتی مثل قایق سواری ، شنا و آب تنی در آب های زلال، غواصی، جت اسکی، شاتل، صخره نوردی و کوهنوردی وجود دارد که تجربه به یادماندنی را رقم می زند.

5-دره کول خرسان

یکی دیگر از جاذبه های دزفول دره کول خرسان است که از صعب العبورترین منطقه ها دیدنی دزفول به شمار می رود. عبور از این دره به گونه ای است که تنها طبیعت گردان حرفه ای و علاقه مندان به ماجراجویی به صورت گروهی می توانند به این منطقه عزیمت کنند. در مسیر عبور از دره کول خرسان به منطقه ای می رسید که شامل صخره، رود، آبشار و چشمه است و بهترین زمان سفر به دره کول خرسان فصل تابستان است.

منبع: همگردی

به "5 جاذبه طبیعی شگفت انگیز و دیدنی در دزفول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه طبیعی شگفت انگیز و دیدنی در دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید