چاپ فلزات چگونه انجام می گردد ؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، چاپ فلزات در کنار چاپ کتاب، بسته بندی یکی از معدود حوزه های چاپی است که پر رونق است. در میان نگرانی های گسترده تر در خصوص تأثیرات زیست محیطی کلی بسته بندی، به ویژه با پیچیده تر شدن آن، درخواست ها برای مدیریت بهتر زباله، به ویژه پلاستیک ها و بازیافت، بیشتر می گردد.

چاپ فلزات چگونه انجام می گردد ؟

چاپ و تزئین فلزات چگونه در حال بهبود است؟

فناوری برای فراوری کارآمدتر و پایدارتر در حال بهبود است. کارخانه های چاپ مدیریت فراوری اتوماتیک و کنترل ضایعات را، حتی با توسعه دامنه گزینه های تزئینی و طراحی در دسترس طراحان بسته بندی، به ویژه برای بازار دکوراسیون فلزی، انتخاب می نمایند. چاپ روی فلزات در بسته بندی نوشیدنی رایج است، اما کاربردهای دیگری نیز دارد، مانند چاپ کارت اعتباری یا جعبه های فلزی. تزیینات، مانند فراوری لیبل، پیچیده تر می گردد و همه اینها بر زنجیره های تامین بازیافت فشار وارد می نماید. بدیهی است که بسترهای فلزی بازیافت آسان هستند، اما فویل فلزی آنقدرها برای فرآیند بازیافت مهربان نیست.

بیشتر بسترهای فلزی برای چاپ، قلع الکترولیتی، فولاد بدون قلع یا آلومینیوم هستند، اما از مس نیز استفاده می گردد. ورق های فلزی ممکن است با رنگ سفید مات که روی آن جوهرهای رنگی چاپ می گردد، پوشانده شوند، یا جوهرها ممکن است مستقیماً روی فلز خالی چاپ شوند. در هر صورت، سازگاری با مجموعه داده های مشخصه یا تطبیق رنگ با استفاده از روش های چاپ افست بسیار سخت است. این می تواند زمان ضایعات و فراوری را افزایش دهد.

هنگامی که از روش های چاپ دیجیتال استفاده می گردد، به عنوان مثال در کارهای کوتاه مدت، مشکل حتی بیشتر می گردد. برای بازار افست، مشکل سازگاری تا حدی با استاندارد ISO فرآیندهای چاپ تزئینات فلزی ISO 12647-9 با استفاده از لیتوگرافی افست تا حدودی رفع شده است، اما این استاندارد فقط برای ورق هایی که از قبل با رنگ سفید پوشانده شده اند، اعمال می گردد. و لیتوگرافی افست تنها یکی از روش های چاپ روی فلز است. بعضی دیگر تصعید با استفاده از جوهر افشان، چاپ اسکرین، و چاپ دیجیتال مستقیم هستند. در عرصه چاپ دیجیتال اصلا استانداردسازی وجود ندارد. با این حال، این توسعه را متوقف نمی نماید.

HP Indigo احتمالاً شناخته شده ترین فراوری نماینده پرس دیجیتال با فناوری چاپ روی فلز و فویل است. دستگاه Acuity B1 فوجی فیلم از فویل فلزی نیز پشتیبانی می نماید. و در drupa 2016 لاندا فناوری نانو متالوگرافی را معرفی کرد که Actega، یک توسعه دهنده آلمانی، آن را در سال 2017 به دست آورد. Actega Metal Print آن را بیشتر توسعه داده است و اخیراً اعلام نموده است که اولین نصب واحد EcoLeaf بر روی پرس HD سری دیجیتال مارک اندی در حال نصب است.

Actega ادعا می نماید که این واحد نو، EcoLeaf، بر اساس کاهش هزینه ها، زمان فراوری، استفاده از مواد و ضایعات پایدار است. این یک چاپگر چاپ فلزی نیست، بلکه یک واحد اختصاصی است که در پشت یک دستگاه چاپ دیجیتال برای فراوری تزئینات تزئینی قرار می گیرد. اعتبار پایداری Actega Metal Print بر اساس مقایسه با فرآیندهای معمولی مبتنی بر فویل است. در بعضی مواقع باید گفت وگو درباره بازیافت فویل های چاپ شده دیجیتالی انجام گردد، اما در این میان، بریدن زباله ها و مواد یک آغاز است.

منبع: مجله چاپخونه

به "چاپ فلزات چگونه انجام می گردد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ فلزات چگونه انجام می گردد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید